AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Politikere, media og kjendiser snubler over hverandre i sin iver etter å hylle rasisten Muhammad Ali som nettopp har dødd. Hvorfor denne iveren etter å hylle en voldelig rasist og Islamist? Disse samme folkene som nå altså hyller denne rasisten sto fremst i rekken for å rakke ned på og spytte på Margaret Thatcher når hun døde. Anonymkode: de0e4...214 3
jabx Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 En islamist og rasist som levde av å slå folk helseløse. Litt av en helt. 2
Gothminister Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Nei han var ikke rasist. Han kjempet for de svartes rettigheter. Det eneste minus med denne mannen, var at han var muslim. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 21 minutter siden, Gothminister skrev: Nei han var ikke rasist. Han kjempet for de svartes rettigheter. Det eneste minus med denne mannen, var at han var muslim. Han mente at hvite mennesker generelt, slike som deg, var hans fiender. Klarere tale kan man ikke få. Anonymkode: b03cc...1d8
Gjest Tom/Loki Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Rasist meg her og rasist meg der, finnes det noe som ikke er rasistisk lenger, så vil jeg gjerne vite det.
ajarRun Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 20 timer siden, jabx skrev: En islamist og rasist som levde av å slå folk helseløse. Litt av en helt. Tullball. Han var ikke rasist, han snakket jo mot rasisme. Han nektet å gå til krig for å drepe sandnegre i Korea, det er jo mer antirasitisk enn noe som helst den ateistiske organisasjonen SOS-Rasisme klarte å oppnå. Han satt 4 år i fengsel på grunn av sin religion. Muhammad Ali er et symbol på ikke-vold på samme måte som Marthin Luther og Dalai Lama. Når han sa hvite folk var fienden må det sees fra en kontekst at mørkhudede personer ble brukt som kanonmat av USA. Pulje etter pulje med mørkhudede ble sendt for å tømme kineserne for kuler. Hvis Erna begynte å angripe Russland og sendte ateister uten våpen som første pulje, ville ikke du sagt at hun var din fiende? Det går an å tenke lengre enn sin egen nesetipp. 7
Gothminister Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han mente at hvite mennesker generelt, slike som deg, var hans fiender. Klarere tale kan man ikke få. Anonymkode: b03cc...1d8 På den tiden var nok også hvite menneskers hans fiende. Men det er ikke nødvendigvis noe rasistisk over det. 4
Gothminister Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 21 minutter siden, Tom/Loki skrev: Rasist meg her og rasist meg der, finnes det noe som ikke er rasistisk lenger, så vil jeg gjerne vite det. Enkelte bruker rasisme om alt. Tror ikke en gang de forstår hva rasisme handler om.
WubWub Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han mente at hvite mennesker generelt, slike som deg, var hans fiender. Klarere tale kan man ikke få. Anonymkode: b03cc...1d8 Hans holdninger til rase spørsmål er et produkt av hans tid hvor hvite faktisk mer eller mindre var "fiender" med svarte. Afro-amerikanere opplevde diskriminering på de fleste plan. Han var en av de få svarte stemmene som turte tale makta imot. Man kan si det sånn at Muhammed Ali forandret samfunnet til det bedre og han gjorde dette ved å bruke sin røst. 1
Maximillian Cohen Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 I følge denne dokumentaren var han både en rasist og en drittsekk.
kat-e Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 Jeg vil ikke kalle han rasist. Derimot sa han flere ganger (i følge BBC), helt til det siste at Islam og Vestlig/kristen kultur ikke kunne leve sammen. Det vakt oppsikt den gangen, men i dag hadde det kanskje ikke vært fullt så rart. 1
ops2 Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 (endret) 1 time siden, kat-e skrev: Jeg vil ikke kalle han rasist. Derimot sa han flere ganger (i følge BBC), helt til det siste at Islam og Vestlig/kristen kultur ikke kunne leve sammen. Det vakt oppsikt den gangen, men i dag hadde det kanskje ikke vært fullt så rart. Og han hadde helt rett. Men da han sa det, var han en sunni, som majoriteten av muslimer. Senere i livet gikk han over til å følge sufi, eller sufisme, og det er den delen av islam som faktisk er fredelig og spirituell. Synd at sunni har 85-90 % dominans. Det er sunni som har de giftige avleggerene wahabisme og IS. Jeg har ingen problemer med de fredelige sufistene. Hadde 85-90% av muslimene vært sufister, så hadde Midtøsten sett helt annerledes ut. http://www.beliefnet.com/faiths/islam/2005/02/muhammad-alis-new-spiritual-quest.aspx Sitat My father has a collection of books by a man named Hazrat Inayat Khan. They're Sufi teachings. He read them front to cover. They're old and yellow and the pages are torn. They're amazing. He always says they're the best books in the world. Endret 6. juni 2016 av ops2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 3 timer siden, Gothminister skrev: På den tiden var nok også hvite menneskers hans fiende. Men det er ikke nødvendigvis noe rasistisk over det. For noe tull. Han sitter jo og håner hvite mennesker opp i ansiktet som har kommet for å lytte til ham og respekterer ham, og svarer programlederen med forakt og vil nekte sine barn å gifte seg med hans barn fordi han er hvit. Fyren er renspikka rasist. Anonymkode: b03cc...1d8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 3 timer siden, WubWub skrev: Hans holdninger til rase spørsmål er et produkt av hans tid hvor hvite faktisk mer eller mindre var "fiender" med svarte. Afro-amerikanere opplevde diskriminering på de fleste plan. Han var en av de få svarte stemmene som turte tale makta imot. Man kan si det sånn at Muhammed Ali forandret samfunnet til det bedre og han gjorde dette ved å bruke sin røst. Det forsvarer ikke hans rasisme mot uskyldige mennesker som respekterte ham. Det blir som om du skulle forsvare dine rasistiske holdninger fordi du hadde mange negative erfaringer med svarte mennesker i barndommen. Anonymkode: b03cc...1d8 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #15 Skrevet 6. juni 2016 På en nyhetskanal viste de også et klipp hvor han var skikkelig uhøflig i mot programlederen, ikke bare det, han avbrøt han flere ganger og sa "i am the greatest". Det virket helt sykelig, og det var også flere psykologer som mente at han led av en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Det var også litt morsomt å se hvordan han likevel ble dyrket av pressen selv om han sa en del veldig dumme ting. Spesielt pressen på venstre siden elsket ham og dekke over en del av tabbene. Han var meget opptatt av at man ikke skulle være opptatt av matrielle goder, men finne åndlig ro. Selv hadde han to Rolls Roycer og flere andre luksus biler i garagen. Derfor måtte jeg le når VG om søndagen på hele forsiden skrev i ringen var han størst og utenfor var han en gigant. Jeg vet ikke helt hva VG mener var gigantisk med ham. Men VG liker sikkert at rakket ned på hvite og vestlig (kristen) kultur. Piers Morgan Says Muhammad Ali ‘Said Far More Racist Things Than Donald Trump’ Anonymkode: 2b250...c37 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #16 Skrevet 6. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Piers Morgan Says Muhammad Ali ‘Said Far More Racist Things Than Donald Trump’ Anonymkode: 2b250...c37 Mente denne linken : http://www.independent.co.uk/news/people/muhammad-ali-said-far-more-racist-things-than-donald-trump-says-piers-morgan-a7066521.html Anonymkode: 2b250...c37
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #17 Skrevet 7. juni 2016 Han var ikke mer rasist enn de som henger på KG og snakker nedlatende om andre mennesker. Anonymkode: c5a13...2e3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #18 Skrevet 7. juni 2016 12 timer siden, ops2 skrev: Og han hadde helt rett. Men da han sa det, var han en sunni, som majoriteten av muslimer. Senere i livet gikk han over til å følge sufi, eller sufisme, og det er den delen av islam som faktisk er fredelig og spirituell. Synd at sunni har 85-90 % dominans. Det er sunni som har de giftige avleggerene wahabisme og IS. Jeg har ingen problemer med de fredelige sufistene. Hadde 85-90% av muslimene vært sufister, så hadde Midtøsten sett helt annerledes ut. http://www.beliefnet.com/faiths/islam/2005/02/muhammad-alis-new-spiritual-quest.aspx Hvis vesten hadde holdt sine fingrer av fatet i Midtøsten, så ville livet til muslimer hadde vært annerledes. Think about it! Anonymkode: c5a13...2e3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #19 Skrevet 7. juni 2016 14 timer siden, kat-e skrev: Jeg vil ikke kalle han rasist. Derimot sa han flere ganger (i følge BBC), helt til det siste at Islam og Vestlig/kristen kultur ikke kunne leve sammen. Det vakt oppsikt den gangen, men i dag hadde det kanskje ikke vært fullt så rart. Javel, du lever i 2016 og har tanker som primitive vikinger på 1000-tallet. Dypt skuffende! Anonymkode: c5a13...2e3
Dlarah Skrevet 7. juni 2016 #20 Skrevet 7. juni 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vesten hadde holdt sine fingrer av fatet i Midtøsten, så ville livet til muslimer hadde vært annerledes. Think about it! Anonymkode: c5a13...2e3 Dette må utdypes? Mener du vesten er skyld i midtøstens middelaldrende tankesett? Er vesten skyld i steining på homofile eller voldtektsofre? Eller er det den generelle kvinneundertrykkelsen i hele midtøsten vi er skyld i ? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå