AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Del Skrevet 5. juni 2016 "Jævla fitte!". Hørte jeg ei jente rope til en annen jente. Jeg har også hørt jenter si "fitte!" når de skal banne. Hvorfor velger kvinner å bruke sitt eget kjønnsorgan som banneord? Anonymkode: af16a...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 5. juni 2016 #2 Del Skrevet 5. juni 2016 Hvorfor er fitte regnet som et skjellsord? Det er jo noe veldig mange ønsker seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #3 Del Skrevet 5. juni 2016 32 minutter siden, stan skrev: Hvorfor er fitte regnet som et skjellsord? Det er jo noe veldig mange ønsker seg. Fordi det stammer fra kulturelle/historiske fohold hvor menn så ned på kvinner. Du kan kalles en kuk, men det er verre å kalles fitte... En del sånne nedlatende uttrykk er dessverre i ferd med å importeres via amerikanske medier, f eks "cry like a girl". Den engelske varianten "cry like a baby", den norske "å gråte som et barn". Om dem som jevnlig bruker fitte som skjellsord, tenker jeg: om menn: Stakkars, har et begrenset og uforstående forhold til kvinnelig seksualitet, litt redd for sterke kvinner, og har et todel forhold til kvinner - like deler begjær og forakt. om kvinner: Stakkars, bruker nedsettende uttrykk om sin egen kropp fordi de er i stusselige miljøer med menn som gjør det (menn av typen over), har begrensa innsikt og forståelse siden de ikke reflekterer over hva de sier og hvilke ringvirkninger det har. Haha, morsomt å sitte og tenke over hva slags bås jeg ubevisst sorterer folk i! Jeg er jo klar over at dette er typisk forenklingsmekanisme, og det finnes sikkert smarte og reflekterte folk som sier dette også - ingen regel uten unntak heller Anonymkode: 405b0...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4 Del Skrevet 5. juni 2016 Irriterende og nedsettende ord! Anonymkode: 5c15b...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 5. juni 2016 #5 Del Skrevet 5. juni 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det stammer fra kulturelle/historiske fohold hvor menn så ned på kvinner. Du kan kalles en kuk, men det er verre å kalles fitte... En del sånne nedlatende uttrykk er dessverre i ferd med å importeres via amerikanske medier, f eks "cry like a girl". Den engelske varianten "cry like a baby", den norske "å gråte som et barn". Om dem som jevnlig bruker fitte som skjellsord, tenker jeg: om menn: Stakkars, har et begrenset og uforstående forhold til kvinnelig seksualitet, litt redd for sterke kvinner, og har et todel forhold til kvinner - like deler begjær og forakt. om kvinner: Stakkars, bruker nedsettende uttrykk om sin egen kropp fordi de er i stusselige miljøer med menn som gjør det (menn av typen over), har begrensa innsikt og forståelse siden de ikke reflekterer over hva de sier og hvilke ringvirkninger det har. Haha, morsomt å sitte og tenke over hva slags bås jeg ubevisst sorterer folk i! Jeg er jo klar over at dette er typisk forenklingsmekanisme, og det finnes sikkert smarte og reflekterte folk som sier dette også - ingen regel uten unntak heller Anonymkode: 405b0...318 Uansett, så har jeg et positivt forhold til fitter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå