Gå til innhold

Rar empati

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg alltid har vært slik, men det er nå i det siste jeg har begynt å tenke over det. Og jeg lurer på om det kan ha en sammenheng med at jeg var svært deprimert og syk for rundt 4 år siden. Jeg føler i alle fall at det på en måte henger igjen fra det. 

Anonymkode: 03a2a...a4a

Det kan faktisk godt ha en sammenheng med den hendelsen, som kanskje kan ha gjort deg litt "nummen"?

Anonymkode: 1a677...f60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan faktisk godt ha en sammenheng med den hendelsen, som kanskje kan ha gjort deg litt "nummen"?

Ja, det er det jeg har tenkt da, men samtidig skriver jo folk her at når man får mer erfaring så vil man også få mer empati? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg har tenkt da, men samtidig skriver jo folk her at når man får mer erfaring så vil man også få mer empati? 

Jeg tror at empati er noe som man alltid har hatt, og vet ikke om jeg er enig i at erfaring kan gjøre at man får mer empati? Har man empati fra før, skal ikke dette være nødvendig da.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Jeg reagerer svært emosjonelt på kunst og også på lidende dyr, men hvis jeg ser en død baby i avisen, så tenker jeg meh. Empatien overfor mine nærmeste gjelder ikke like mye dem som meg: Det er på en måte som om jeg frykter at noe skal skje med folk fordi jeg synes det er så fryktelig vondt å ta innover meg hva andre opplever. Jeg ser egentlig ikke på det som et problem i seg selv, men i sosiale settinger tør jeg ikke stå fram med følelseslivet mitt, og jeg lurer innimellom på hva som er galt med meg, i og med at jeg synes å være i mindretall.

Anonymkode: 6dca6...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...