Gå til innhold

Du som svarer frekt på tråder, svarer du like frekt i virkeligheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Antakeligvis ikke. På forum, eller internett generelt, kan man skrive det meste uten filter. Det gjør de færreste i virkeligheten. 

Jeg kan godt ta meg selv i å være krass noen ganger. Det er nok de fleste enkelte ganger. Det er vel også litt av sjarmen med forum, selv om det også er et onde. 

Anonymkode: d4f5a...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badebuksa

Jeg er stort sett hyggelig, men blir jeg forbanna så blir jeg forbanna. Jeg kan både være dumsnill og la meg pille på nesen, men dytter du meg over kanten så har du vekket monsteret. 

Lever dog med godheten i bakhodet og tenker at jeg skal være hyggelig og høflig. Jeg er aldri frekk mot noen i butikken. 

Har lært meg hvilke kamper som er verdt å kjempe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ingenting her inne som jeg ikke kunne sagt til venninnene mine. Jeg er ikke frekk, men jeg kan være brutalt ærlig dersom jeg mener det kan ha noe for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært krass noen få ganger på enkelte innlegg som har vært helt ut på viddene og uvirkelige. Svarer frekt i virkeligheten hvis noen på liv og død provoserer meg til begeret renner over. Ellers er jeg vennlig både her inne og i rl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vokst opp i en brutalt ærlig familie, hvor man har fått passet sitt påskrevet daglig i form av krasse eller dønn ærlige kommentarer. Jeg er nok blitt litt "miljøskadet" og rappe eller tildels krasse kommentarer er noe som har lett for å komme av seg selv. Men, det er ofte en mening bak kommentaren som mottaker kan ta med seg, og om dem vil, forbedre seg. Som person, i ord og handling er jeg nok en av de snilleste blant mine venner. 

Anonymkode: 2b6e5...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

For å være helt ærlig. Nei.

Men til mitt forsvar leser jeg mer dumt på KG i løpet av en uke enn over alt ellers i løpet av et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er mer verbalt brutal i det virkelig liv og altfor direkte hvis jeg blir sint i situasjoner med folk. 

Her kan jeg kanskje oppleves som småfrekk når jeg er engasjert. Men jeg vet det ikke. Ikke fått kjeft for annet enn å ha andre meninger enn andre og at jeg derfor er idiot:) 

Men jeg går ikke inn i tråder som ikke interesserer meg. Jeg hadde kanskje blitt småfrekk i en tråd jeg syns var teit f.eks.

Anonymkode: 10fab...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå syns ikke jeg selv at jeg er en av de som svarer frekt her inn, men har selv opplevd mange usaklige og frekke svar. Som regel klarer jeg å vende det andre kinnet til, men det skjer at jeg noen ganger ikke klarer å dy meg og svarer litt i samme gate om personen tar helt av. Og sånn ville jeg oppført meg i virkelig live også.

Jeg er 100% sikker på at de fleste som er frekk her på KG ikke ville sagt det samme om de sto ansikt til ansikt. Men i et skiftlig forum kan ting veldig raskt missforstås og det oppstår nok en del konflikter som ikke hadde sett dagens lys om man sto ansikt til ansikt. Men at noen er litt vell tøffe her inne og ikke til vanlig er nok ikke til å stikke under en stol. 

Anonymkode: 6a862...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok tørre å si mer her enn i virkeligheten, så svaret er vel ja, men ofte kunne jeg ønske at jeg turte i virkeligheten også. Nå tror ikke jeg at jeg er så veldig frekk her inne da, men litt sånn hard og ærlig. Har nok også fra tid til annen i "kampens hete" skrevet noe som var både frekt og unødvendig.  Det gjør jeg i virkeligheten også i en heftig diskusjon/krangel. Unnskylder meg mer i ettertid i virkeligheten dog. 

Ærlighet betyr ikke at man er frekk, men enkelte ærlige svar og kommentarer er også frekke. Så at man ikke er frekk, bare ærlig, stemmer ikke alltid.  Enten fordi det  er framlagt på en unødvendig måte eller fordi i noen kontekster er ikke ærlighet nødvendigvis det beste, for eksempel å si at du ikke er interessert i noen fordi du syne personen er stygg. Ærlig svar,  men definitivt ikke snilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig tør de ikke det. På Internett kan de være anonym og gjemme seg bak ab knappen for å tøffe seg. I det virkelige liv er de nok ikke så tøffe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...