Carinzz Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 (endret) Hei. Jeg har i flere uker (er i uke 38 nå) blitt veldig våt gjennom trusen på kvelden, spesielt når jeg reiser meg fra sengen. Har tidligere ringt føden men det lekker bare av og til og de mente at så lenge det ikke gikk gjennom alt så var det ikke vannet, men heller utflod. På svangerskapskontroll mente jordmor det var urinlekkasje siden det bare kommer av og til. Men det kan ikke være urin siden det ikke lukter noe spesielt urin og jeg merker ingenting.. Nå går det jo gjennom trusen og litt buksen, men jordmødrene jeg har snakket med mener det er svært usannsynlig at det er fostervann. Noen som har opplevd lignende som har en forklaring? Er utflod så klart (ingen farge) og tyntflytende? Endret 31. mai 2016 av Carinzz
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Jeg opplever faktisk akkurat det samme, men har absolutt ikke noe svar på hva det er :/ Er i uke 38 selv, og har de siste dagene gått med bind faktisk, fordi jeg syns det renner såpass mye. Fastlegen min sa tidligere at det var veldig vanlig med økt utflod på slutten, så jeg har egentlig bare regnet med at det er det jeg :/ Anonymkode: 9f2ad...509
Daiquiry Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Ta på dere en svart truse, utflod størkner og blir hvitt, det gjør ikke fostervann. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Det kan være urin, er ikke slltid det lukter noe, og om man lekker merker man ikke det heller for det er ikke det samme som når en må tisse. Anonymkode: 8a499...514
Carinzz Skrevet 31. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever faktisk akkurat det samme, men har absolutt ikke noe svar på hva det er :/ Er i uke 38 selv, og har de siste dagene gått med bind faktisk, fordi jeg syns det renner såpass mye. Fastlegen min sa tidligere at det var veldig vanlig med økt utflod på slutten, så jeg har egentlig bare regnet med at det er det jeg :/ Anonymkode: 9f2ad...509 Kanskje det er vanlig da siden vi er flere om det.. Håper det:)
Shinigami Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Lukter det noe spesielt? Fostervann pleier å lukte. Mange mener at det har en søtlig lukt, men jeg syntes at det lukta som sæd,hehe..m
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Opplever det selv. Dro til og med på føden fordi jeg var så bekymret. De testet det og det var ikke fostervann, men tyntflytende utflod (æsj). Går alltid med truseinnlegg pga det. Merker ikke at det kommer en gang, det bare renner og stoppet like fort som det slutter. Anonymkode: 1da41...f59
Carinzz Skrevet 31. mai 2016 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Opplever det selv. Dro til og med på føden fordi jeg var så bekymret. De testet det og det var ikke fostervann, men tyntflytende utflod (æsj). Går alltid med truseinnlegg pga det. Merker ikke at det kommer en gang, det bare renner og stoppet like fort som det slutter. Anonymkode: 1da41...f59 Okei det var litt greit å høre. Gjør regne med det samme gjelder meg.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 jeg hadde det slik med nr1. fikk en kontroll på føden, de var litt usikkre på om det var fostervann eller utflod/urin. Fikk beskjed om å komme tilbake 2 dager senere for en ny test. Den testen viste at det var en fostervannslekasje. Mest sannsynlig ett lite hull langt oppe på forstersekken, siden det bare lakk litt nå og da... det hele endte med kontroll daglig i 3 dager, og igangsetting pga infeksjonsfare i uke 36. Babyen var tydelig stressa, og hadde bæsja i fostervannet. Så be om en kontroll for sikkerhetsskyld! Anonymkode: 7c2c6...8a6
Carinzz Skrevet 31. mai 2016 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg hadde det slik med nr1. fikk en kontroll på føden, de var litt usikkre på om det var fostervann eller utflod/urin. Fikk beskjed om å komme tilbake 2 dager senere for en ny test. Den testen viste at det var en fostervannslekasje. Mest sannsynlig ett lite hull langt oppe på forstersekken, siden det bare lakk litt nå og da... det hele endte med kontroll daglig i 3 dager, og igangsetting pga infeksjonsfare i uke 36. Babyen var tydelig stressa, og hadde bæsja i fostervannet. Så be om en kontroll for sikkerhetsskyld! Anonymkode: 7c2c6...8a6 Okei, takk for info. Hvis det bare fortsetter får jeg be om kontroll.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå