AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #21 Del Skrevet 31. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj! Du burde advare i overskrifta om at innlegget inneholder bilde, for nå ble jeg faktisk litt kvalm... Anonymkode: 6a467...0be Hehe, beklager det.. Anonymkode: 36334...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #22 Del Skrevet 31. mai 2016 Jeg kjenner at jeg klør i fingrene etter å klemme ut den der Anonymkode: 090e7...5fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #23 Del Skrevet 31. mai 2016 6 minutter siden, KlaraKlukk skrev: Det er en tilstoppet svart pore, vil jeg tro. https://www.youtube.com/watch?v=oSAuWsSmvo0 Slik ser de ut. Takk for et konstruktivt svar! det ligner veldig, ja! Anonymkode: 36334...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #24 Del Skrevet 31. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner at jeg klør i fingrene etter å klemme ut den der Anonymkode: 090e7...5fa Kjenner følelsen, jeg gjør også det - på andre :D Anonymkode: 36334...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #25 Del Skrevet 31. mai 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i mange år hatt en mørk klump under huden på innsiden av låret. Jeg husker ikke når den dukket op, den har aldri vært vond eller plagsom, bortsett fra en betennelse i/under den for noen år siden. Tror det oppstod pga et slag mot låret. Pga dette dannet det se et arr på siden. Såvidt jeg kan huske har det alltid vært slike åpninger på hver side, og man kan se noe mørkt under. Man kan også kjenne en liten klump. Den har ikke forandret seg i hverken størrelse eller utseende. Den er ca 5 mm stor. Jeg har lenge lurt på hva det er, men aldri spurt legen om det da den ikke er plagsom på noen måte. Noen som har det samme eller vet hva det er? Anonymkode: 36334...04f Det kunne nok kanskje med litt velvilje se ut som en tilstoppet pore - men arrvevet ved siden av får meg til å tenke at dette er et fremmedlegeme. Det har nok sittet der lenge, og er godt innkapslet, siden det ikke er tegn til inflammasjon rundt det. Det er vanskelig å bedømme størrelsen ut fra bildet, og uansett vanskelig å vite hvor dypt det sitter. Jeg ville ikke anbefale å prøve å få det ut selv. Du vet ikke hvor dypt det sitter, og det kan være vanskelig å fjerne noe som har sittet så lenge. Det har neppe noen betydning helsemessig, men det kan vel være greit å få fjernet det? Ta det opp med legen neste gang du er der. Anonymkode: 02023...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #26 Del Skrevet 31. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det kunne nok kanskje med litt velvilje se ut som en tilstoppet pore - men arrvevet ved siden av får meg til å tenke at dette er et fremmedlegeme. Det har nok sittet der lenge, og er godt innkapslet, siden det ikke er tegn til inflammasjon rundt det. Det er vanskelig å bedømme størrelsen ut fra bildet, og uansett vanskelig å vite hvor dypt det sitter. Jeg ville ikke anbefale å prøve å få det ut selv. Du vet ikke hvor dypt det sitter, og det kan være vanskelig å fjerne noe som har sittet så lenge. Det har neppe noen betydning helsemessig, men det kan vel være greit å få fjernet det? Ta det opp med legen neste gang du er der. Anonymkode: 02023...a9b Tusen takk for konstruktivt svar! Ja det har sittet lenge, det er ca 5mm stort og kjennes ikke ut til å sitte særlig dypt. Men pga at jeg vil skade huden om jeg skal fjerne det, er ikke det noe jeg vil gjø selv. Jeg er ganske sikker på at det ikke har noe å si ift helsen, derfor jeg ikke har bestilt time hos lege for å få sett på det. Men ja, om jeg husker det neste gang jeg er hos legen, skal jeg ta det opp. Igjen, takk for svar Anonymkode: 36334...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #27 Del Skrevet 31. mai 2016 Det er jo allerede et arr der, så hvilken rolle spiller det om du får et lite sår der? Det gror jo fort. Anonymkode: 736e8...006 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thex Skrevet 31. mai 2016 #28 Del Skrevet 31. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo allerede et arr der, så hvilken rolle spiller det om du får et lite sår der? Det gror jo fort. Anonymkode: 736e8...006 Selv om såret er lite kan det sette seg infeksjon! De aller fleste sår gror fort av seg selv, men det er ingen garanti. Derfor bør man aldri med med vilje skade seg selv! Jeg hadde aldri prøvd å fått ut denne selv. Anbefaler deg å kontakte lege for eventuelt å få det fjernet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ravna Skrevet 31. mai 2016 #29 Del Skrevet 31. mai 2016 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #30 Del Skrevet 31. mai 2016 *klør i fingrene* det der hadde ikke vart lenge hos meg! elsker å pelle på ting Anonymkode: 71cb1...848 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #31 Del Skrevet 31. mai 2016 Takk for alle gode svar! Jeg googlet blackhead og det ligner veldig! Jeg snakker med legen om det neste gang jeg er der! Anonymkode: 36334...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #32 Del Skrevet 31. mai 2016 Ikke rart legene har lange ventelister... Anonymkode: 736e8...006 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 31. mai 2016 #33 Del Skrevet 31. mai 2016 Ligner på det her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #34 Del Skrevet 31. mai 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart legene har lange ventelister... Anonymkode: 736e8...006 Tusen takk for at du tok deg tid til å gi meg et konstruktivt og informere svar Leger gjør en jobb, hjelpe pasienter og tar betalt for det. Dessuten har ikke de fleste fastleger lange ventelister, noen sykehus har lange ventelister derimot. Anonymkode: 36334...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 31. mai 2016 #35 Del Skrevet 31. mai 2016 Det er en blackhead. Totalt unødvendig å gå til legen med dette. Skrap et lite hull i huden og klem i vei. Om du skulle trenge instruksjoner ligger det haugevis av videoer på youtube; "blackhead removal". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #36 Del Skrevet 31. mai 2016 Samboeren min hadde en sånn som lignet på dette på ryggen. Jeg klemte den ut for han og det kom ut masse gørr. Var fortsatt litt igjen dagen etter så klemte ut det og. Nå er det helt fint. Anonymkode: a3e7c...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #37 Del Skrevet 31. mai 2016 6 minutter siden, herremann skrev: Det er en blackhead. Totalt unødvendig å gå til legen med dette. Skrap et lite hull i huden og klem i vei. Om du skulle trenge instruksjoner ligger det haugevis av videoer på youtube; "blackhead removal". Takk for svar! Da vet jeg hva det er i det minste ettersom den ikke er plagsom lar jeg den nok heller være enn å prøve å fjerne den selv Anonymkode: 36334...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #38 Del Skrevet 31. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Da vet jeg hva det er i det minste ettersom den ikke er plagsom lar jeg den nok heller være enn å prøve å fjerne den selv Anonymkode: 36334...04f "Diagnoser" på kg er ikke sikre. Du bør snakke med lege om dette uansett. Anonymkode: 02023...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 31. mai 2016 #39 Del Skrevet 31. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for konstruktivt svar! Ja det har sittet lenge, det er ca 5mm stort og kjennes ikke ut til å sitte særlig dypt. Men pga at jeg vil skade huden om jeg skal fjerne det, er ikke det noe jeg vil gjø selv. Jeg er ganske sikker på at det ikke har noe å si ift helsen, derfor jeg ikke har bestilt time hos lege for å få sett på det. Men ja, om jeg husker det neste gang jeg er hos legen, skal jeg ta det opp. Igjen, takk for svar Anonymkode: 36334...04f Du vil bare få et lite sår som forsvinner med tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2016 #40 Del Skrevet 31. mai 2016 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Du vil bare få et lite sår som forsvinner med tiden Hvis dette ER et fremmedlegeme, så er påstanden din farlig. Om det sitter i litt dybde kan man skape alvorlig vevsskade gjennom ukyndig fjerning, og infeksjonsfaren kan være betydelig. Det kan bli veldig stygge arr av dette. Det er nesten umulig å skape et sterilt arbeidsmiljø i et vanlig hjem selv om man vet hva man driver med. Dersom dette ikke kun er overfladisk trenger man sterilt/aseptisk arbeidsområde OG skikkelig redskap. Samt at man må vite hva man kan skjære i, og at man ikke har adekvat smertelindring. Anonymkode: 02023...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå