Gå til innhold

Er jeg psykopat?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du er psykopat. Bare deprimert kanskje. En psykopat ville ikke bekymret seg om dette i det hele tatt. 

Jeg er ganske empatiløs. Jeg reagerer ut i fra situasjon, ikke ut i fra følelser. Jeg utrykker meg trist om situasjonen er trist osv., men jeg bryr meg ikke. Jeg føler ingenting når venner/familie har havnet i farlige situasjoner. Helt ærlig, jeg vet ikke om jeg hadde brydd meg om familie/venner hadde dødd. Tror ikke det. Har uansett ikke brydd meg når det nesten har skjedd før.

Jeg har til og med opplevd en situasjon der en mann ble angrepet, banket opp og sparket blodig av 10-12 menn. Jeg bare satt å så på. Brydde meg ikke i det hele tatt. Var som å sitte på verandaen å se på et tre. Kunne jo i hvert fall ringt politiet, men glemte situasjonen to sek etter at det var ferdig. Tenker ikke over andres smerte eller lidelse. Bryr meg faktisk ikke. 

Jeg er derimot veldig flink sosial og alle jeg møter skryter over hvor omsorgsfull og god jeg er. At jeg burde bli sykepleier, psykolog eller lege. Jeg lyver ikke, men er flink til å tolke og reagere riktig. 

Så tviler på at du er det når du føler det bekymret over å ikke føle empati.

Anonymkode: ca7e2...4aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, WubWub skrev:

Det stemmer at psykopater og narsissister flest ikke har evnen til å reflektere over at det er noe galt med de, tvert imot så mener de at det er noe galt med omverden. Majoriteten av de med cluster b PF tenker slik, men det finnes unntak. Og det er eksakt det jeg skrev til deg : " Dette er feil. Det finnes de med Cluster B PF som er selvbevisste"

Dette krever som sagt høyere intelligens, men min erfaring er at de ikke bryr seg uansett. Ergo ville de aldri lagd en tråd som trådstarter gjør

Høy intelligens kjennetegner psykopati i utgangspunktet.

Igjen, hvor har du dette fra?

Anonymkode: ea65c...541

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig formulert av meg. Psykopater har som regel høy intelliges. Intelligente mennesker er som regel ikke psykopater.

Skrevet

Dette er feil nok en gang. Jeg skjønner ikke hvorfor du uttaler deg så bastant om et emne du ikke har studert. 

Psykopater har like stor spredning i IQ som resten av befolkningen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Dette er feil nok en gang. Jeg skjønner ikke hvorfor du uttaler deg så bastant om et emne du ikke har studert. 

Psykopater har like stor spredning i IQ som resten av befolkningen. 

sier du indirekte at du har studert temaet? Alt jeg sier kan du lett finne igjen i ulike artikler på nett her og nå. Kan du trykke ut av deg hvor du har din kunnskap fra?

Skrevet

sier du indirekte at du har studert temaet? Alt jeg sier kan du lett finne igjen i ulike artikler på nett her og nå. Kan du trykke ut av deg hvor du har din kunnskap fra?

ok vis meg noen studier som viser at alle psykopater har høy iq. jeg venter i spenning ;)

Gjest Loverdose 2.0
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange psykopater har refleksjonsevne?

Nå tuller du sant? 

AnonymBruker
Skrevet

ok vis meg noen studier som viser at alle psykopater har høy iq. jeg venter i spenning ;)

kjapt googlesøk. Jeg har ventet på svar fra deg i evigheter i flere tråder. Jeg har gjentatte ganger prøvd å finne noe som støtter dine utsagt, uten hell. Det du sier er ikke råd å finne, og du vil heller ikke si noe om hvor jeg kan finne det.

Søk på psykopat eller psykopati og begynn å les.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Loverdose 2.0 skrev:

Nå tuller du sant? 

Kommer an på hvordan man ser det.

Skrevet

kjapt googlesøk. Jeg har ventet på svar fra deg i evigheter i flere tråder. Jeg har gjentatte ganger prøvd å finne noe som støtter dine utsagt, uten hell. Det du sier er ikke råd å finne, og du vil heller ikke si noe om hvor jeg kan finne det.

Søk på psykopat eller psykopati og begynn å les.

gi meg link til dokumentasjon på at psykopater er smartere enn de fleste. bevisbyrden ligger hos deg.

jeg har kjent psykopater i alle grader av intelligens, de dummeste er fengselsfugler mens de smarteste er toppledere. men uansett, vis oss dokumentasjon som underbygger påstanden din om at psykopater er født som super mennesker.

jeg tror ikke du greier det, for det er ikke sant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

gi meg link til dokumentasjon på at psykopater er smartere enn de fleste. bevisbyrden ligger hos deg.

jeg har kjent psykopater i alle grader av intelligens, de dummeste er fengselsfugler mens de smarteste er toppledere. men uansett, vis oss dokumentasjon som underbygger påstanden din om at psykopater er født som super mennesker.

jeg tror ikke du greier det, for det er ikke sant. 

Bevisbyrden har vært hos deg i flere tråder men du har aldri noe å vise til. Du bare gjentar deg selv til det kjedsommelige. Jeg gidder virkelig ikke mer. Du får ta det som en seier.

• Liker 1
Skrevet

Bevisbyrden har vært hos deg i flere tråder men du har aldri noe å vise til. Du bare gjentar deg selv til det kjedsommelige. Jeg gidder virkelig ikke mer. Du får ta det som en seier.

Gi oss 1 eneste link fra en kilde som sier at psykopater er smartere enn resten av befolkningen. Ikke ro deg bort nå, det er du som påstår dette, så da bør du kunne backe opp dette :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man unngå å få narsissister og psykopater i vennekretsen? Hvordan kan man oppdage disse? 

Anonymkode: a5d94...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller ikke at du er psykopat. Ang det å angre på ting i ettertid og ikke føle så mye der og da, det vil jeg tro kan henge sammen med at du kanskje har lært å ikke lytte til følelsene dine? Kanskje det har hendt noe som gjorde at du stengte av, blokkerte det på et vis. Så når du nå er blitt eldre er du begynt å lytte mer innover, huske ting og begynt å kjenne mer på følelsene dine. 

Anonymkode: 04a3c...401

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at psykopater aldri vet selv at de er det. Om en person føler den har psykopatiske trekk, stemmer kanskje det, de fleste har jo snev av de trekkene. Men om man seriøst lurer på om man er psykopat, så er man ikke det.

Anonymkode: 89215...726

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer egentlig ikke at noen av dere her inne har svar på dette, men jeg vil gjerne høre folks egne meninger. 

Jeg er veldig glad i å være alene, selv om jeg liker å ha mennesker rundt meg. Jeg vet at om jeg hadde mistet vennene mine, ville jeg gått under.  Da jeg var liten hadde jeg sjeldent skyldfølelse for ting. Dette har jeg nå. Den kommer og går og jeg føler jeg nesten går og ber om unnskyldning for at jeg lever. Dette har også andre sagt. Jeg har egentlig veldig få egne meninger og jeg er veldig lettpåvirkelig. Det skal sies at det eneste jeg vil er å være snill og rettferdig, samtidig føler jeg at jeg aldri er bra nok der. Jeg føler jeg mangler empati og på dårlige dager(noe det er mange av) vil jeg bare sove vekk den dårlige samvittigheten min. Det er så mye jeg angrer på. Det er jeg flink til... å angre. Men det hjelper lite når man aldri lærere av sine feil. Føler meg ofte som et ondt menneske og er veldig klar over mine egne feil og mangler. Jeg har lest mye om psykopati og narsissisme og jeg føler det passer meg godt.. Dette har jeg også tatt opp med psykologen, men hun sier at jeg ikke er psykopat.  Men jeg kan være veldig sjalu og til tider kontrollerende tror jeg. I tillegg er jeg nok noe paranoid også. Når jeg ser på fremtiden klarer jeg bare å se håpløshet. Jeg vil egentlig bare drikke bort alt.. men det går jo ikke i lengden. Er det noen som har erfaring med psykopati evt narsissisme som vil svare meg? 

Anonymkode: afdb2...a30

Nei, du er ikke psykopat. Tror nok heller at du er deprimert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...