Gå til innhold

Er jeg psykopat?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer egentlig ikke at noen av dere her inne har svar på dette, men jeg vil gjerne høre folks egne meninger. 

Jeg er veldig glad i å være alene, selv om jeg liker å ha mennesker rundt meg. Jeg vet at om jeg hadde mistet vennene mine, ville jeg gått under.  Da jeg var liten hadde jeg sjeldent skyldfølelse for ting. Dette har jeg nå. Den kommer og går og jeg føler jeg nesten går og ber om unnskyldning for at jeg lever. Dette har også andre sagt. Jeg har egentlig veldig få egne meninger og jeg er veldig lettpåvirkelig. Det skal sies at det eneste jeg vil er å være snill og rettferdig, samtidig føler jeg at jeg aldri er bra nok der. Jeg føler jeg mangler empati og på dårlige dager(noe det er mange av) vil jeg bare sove vekk den dårlige samvittigheten min. Det er så mye jeg angrer på. Det er jeg flink til... å angre. Men det hjelper lite når man aldri lærere av sine feil. Føler meg ofte som et ondt menneske og er veldig klar over mine egne feil og mangler. Jeg har lest mye om psykopati og narsissisme og jeg føler det passer meg godt.. Dette har jeg også tatt opp med psykologen, men hun sier at jeg ikke er psykopat.  Men jeg kan være veldig sjalu og til tider kontrollerende tror jeg. I tillegg er jeg nok noe paranoid også. Når jeg ser på fremtiden klarer jeg bare å se håpløshet. Jeg vil egentlig bare drikke bort alt.. men det går jo ikke i lengden. Er det noen som har erfaring med psykopati evt narsissisme som vil svare meg? 

Anonymkode: afdb2...a30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du høres mer deprimert ut 

Anonymkode: ac98a...a30

• Liker 3
Skrevet

Nei, det du skriver her høres ikke ut som antisosial oppførsel. Men du høres veldig usikker ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har allerede fått bekreftet at jeg er deprimert.  Lov å håpe at det bare er det😊 Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer egentlig ikke at noen av dere her inne har svar på dette, men jeg vil gjerne høre folks egne meninger. 

Jeg er veldig glad i å være alene, selv om jeg liker å ha mennesker rundt meg. Jeg vet at om jeg hadde mistet vennene mine, ville jeg gått under.  Da jeg var liten hadde jeg sjeldent skyldfølelse for ting. Dette har jeg nå. Den kommer og går og jeg føler jeg nesten går og ber om unnskyldning for at jeg lever. Dette har også andre sagt. Jeg har egentlig veldig få egne meninger og jeg er veldig lettpåvirkelig. Det skal sies at det eneste jeg vil er å være snill og rettferdig, samtidig føler jeg at jeg aldri er bra nok der. Jeg føler jeg mangler empati og på dårlige dager(noe det er mange av) vil jeg bare sove vekk den dårlige samvittigheten min. Det er så mye jeg angrer på. Det er jeg flink til... å angre. Men det hjelper lite når man aldri lærere av sine feil. Føler meg ofte som et ondt menneske og er veldig klar over mine egne feil og mangler. Jeg har lest mye om psykopati og narsissisme og jeg føler det passer meg godt.. Dette har jeg også tatt opp med psykologen, men hun sier at jeg ikke er psykopat.  Men jeg kan være veldig sjalu og til tider kontrollerende tror jeg. I tillegg er jeg nok noe paranoid også. Når jeg ser på fremtiden klarer jeg bare å se håpløshet. Jeg vil egentlig bare drikke bort alt.. men det går jo ikke i lengden. Er det noen som har erfaring med psykopati evt narsissisme som vil svare meg? 

Tviler jeg sterkt på. I såfall bør du lese litt mer.

Anonymkode: 603f7...df4

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg har kjent opptil flere psykopater/sosiopater og narsissister i mitt liv og de ville aldri funnet på å skrive det du skriver. 

For meg virker det som om du er deprimert. Min ydmyke personlige mening er at du kan trygt hive fra deg alle spekulasjoner om Cluster B personlighetsforstyrrelser. Og det skal du være glad for.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar. Jeg setter pris på dem! Kanskje har jeg bare litt mye tid til å tenke? Jeg får ikke sitert med mobilen. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det, men setter pris på at dere tar dere tiden til å svare!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for svar. Jeg setter pris på dem! Kanskje har jeg bare litt mye tid til å tenke? Jeg får ikke sitert med mobilen. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det, men setter pris på at dere tar dere tiden til å svare!

Sannsynligheten for at du er psykopat utifra det du skriver: Null.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk. Det er litt beroligende å høre. Ts.  

AnonymBruker
Skrevet

Psykopater er ikke i stad til å lure på eller vite om de er psykopat. I deres verden er det alle andre som er problemet.

Anonymkode: ea65c...541

• Liker 6
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Psykopater er ikke i stad til å lure på eller vite om de er psykopat. I deres verden er det alle andre som er problemet.

Dette er feil. Det finnes de med Cluster B PF som er selvbevisste. Men det krever høy iq og refleksjonsevne.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Dette er feil. Det finnes de med Cluster B PF som er selvbevisste. Men det krever høy iq og refleksjonsevne.

Hvor mange psykopater har refleksjonsevne?

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede fått bekreftet at jeg er deprimert.  Lov å håpe at det bare er det😊 Ts

Kan være du har dystymi og ikke "bare" en depresjon for alt jeg vet. Men noen personlighetsforstyrrelse har du ikke. 

Anonymkode: 4d066...cab

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange psykopater har refleksjonsevne?

Fler enn du aner, hovedproblemet er at de ikke bryr seg. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, WubWub skrev:

Fler enn du aner, hovedproblemet er at de ikke bryr seg. 

Denne kjøper jeg ikke. Sorry.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne kjøper jeg ikke. Sorry.

Ignorance is a bliss.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være du har dystymi og ikke "bare" en depresjon for alt jeg vet. Men noen personlighetsforstyrrelse har du ikke

Sikter du til dyssosial personlighetsforstyrrelse? Psykopati er ingen psykiatrisk diagnose, så vidt jeg vet. Det er ingen sykdom. Men en medfødt, permanent og uhelbredelig tilstand.

Anonymkode: 3a084...a08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, WubWub skrev:

Ignorance is a bliss.

Har hatt denne diskusjonen med deg før, og det kom bare svada. Hvor har du lært dette her? Min påstand støttes av så nær sagt alle offer og psykologer, bare søk på psykopati og velg og vrak.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikter du til dyssosial personlighetsforstyrrelse? Psykopati er ingen psykiatrisk diagnose, så vidt jeg vet. Det er ingen sykdom. Men en medfødt, permanent og uhelbredelig tilstand.

Anonymkode: 3a084...a08

Finnes mange personlighetsforstyrrelser. Etter det jeg kan se møter ikke TS diagnosekriterene til noen av dem. Ikke dyssosial personlighetsforstyrrelse heller. Psykopati er et utdatert begrep. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt denne diskusjonen med deg før, og det kom bare svada. Hvor har du lært dette her? Min påstand støttes av så nær sagt alle offer og psykologer, bare søk på psykopati og velg og vrak.

Det stemmer at psykopater og narsissister flest ikke har evnen til å reflektere over at det er noe galt med de, tvert imot så mener de at det er noe galt med omverden. Majoriteten av de med cluster b PF tenker slik, men det finnes unntak. Og det er eksakt det jeg skrev til deg : " Dette er feil. Det finnes de med Cluster B PF som er selvbevisste"

Dette krever som sagt høyere intelligens, men min erfaring er at de ikke bryr seg uansett. Ergo ville de aldri lagd en tråd som trådstarter gjør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...