Gå til innhold

Manipulerende brukere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var tross alt litt greit at ikke disse brukerne kom og hakket i denne tråden også, da. Hadde de vært aktive på forumet så ville de nok kommet hit og spurt om jeg var den eller den brukeren. Men om de skulle kommet, så hadde det forsåvidt ikke betydd noe det heller. Kunne godt ha skrevet hvem jeg er, har ingenting å skjule (bortsett fra at jeg skriver som anonym fordi jeg har sett meg lei på disse heksejaktene). 

Anonymkode: 52073...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at man kan ha så lite å finne på. Sånne folk må jo ha miserable liv.. 

Har prøvd meg en stund på å skrive flere og flere innlegg med brukernavn, men skjønner nå mer verdien av at jeg tidligere skrev som anonym ;)

Anonymkode: 52073...321

Jeg tror at noen som driver med slikt, kan bære på sinne og frustrasjon fra det virkelige livet. Da bruker di håndplukkede tråder på KG, hvor de kan behandle folk slik de selv blir behandlet ute i sine liv.

Det kan også være nevrotiske eller misfornøyde personer, som trenger å få slå ifra seg både til høyre og venstre.

Et familiemedlem av meg er akkurat slik, så jeg bruker vedkommende som modell i denne sammenheng :)   Det kan også tenkes at noen kjeder seg eller føler seg utilstrekkelig i sin egen tilværelse, at de blir helt blottet for sympatiske/empatiske egenskaper. Og kun tenker på seg selv eller ser på seg selv som en ener.

Trøsten for oss utsatte opp i dette, er at slike personer er på feil kurs i livet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SøtMelon skrev:

Jeg tror at noen som driver med slikt, kan bære på sinne og frustrasjon fra det virkelige livet. Da bruker di håndplukkede tråder på KG, hvor de kan behandle folk slik de selv blir behandlet ute i sine liv.

Det kan også være nevrotiske eller misfornøyde personer, som trenger å få slå ifra seg både til høyre og venstre.

Et familiemedlem av meg er akkurat slik, så jeg bruker vedkommende som modell i denne sammenheng :)   Det kan også tenkes at noen kjeder seg eller føler seg utilstrekkelig i sin egen tilværelse, at de blir helt blottet for sympatiske/empatiske egenskaper. Og kun tenker på seg selv eller ser på seg selv som en ener.

Trøsten for oss utsatte opp i dette, er at slike personer er på feil kurs i livet..

Huff ja tenker det må være noe sånt. 

Verste er at de så gjerne vil provosere også. Så det er noe med å lære seg å gi faen i de folka, for da får de ikke til det de ønsker. 

Men noen kan ta slikt veldig dårlig, kjenner enkelte som rett og slett ikke takler det og derfor holder seg rent unna slike forum. Og det er jo igrunn ganske trist. 

Anonymkode: 52073...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja tenker det må være noe sånt. 

Verste er at de så gjerne vil provosere også. Så det er noe med å lære seg å gi faen i de folka, for da får de ikke til det de ønsker. 

Men noen kan ta slikt veldig dårlig, kjenner enkelte som rett og slett ikke takler det og derfor holder seg rent unna slike forum. Og det er jo igrunn ganske trist. 

Anonymkode: 52073...321

Det beste vi kan gjøre er å støtte ofrene som blir slitt i stykker av nettrollene. Vi ser dem og vet hvordan de har det, noe som er viktig for dem at noen forteller. 

Jeg vet hvordan det er å stå nesten helt alene mot en vegg av hat/mobbing. Men nå er stålet blitt sterkt, fordi det har fått føle hammeren og ilden.

Jeg var en slik bruker før som ble brutt ned til ingenting, men så gjorde jeg comeback :) Og fikk navnet bulldoser:fnise:

Mine tanker og dypeste medfølelse går til uskyldige brukere som blir utsatt for psykisk terror inne på KG :hjerte: 

Ikke tro på den behandlingen dere får her, for den får dere fra mennesker som ikke er helt sammensatte mentalt..

Endret av SøtMelon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, SøtMelon skrev:

Det beste vi kan gjøre er å støtte ofrene som blir slitt i stykker av nettrollene. Vi ser dem og vet hvordan de har det, noe som er viktig for dem at noen forteller. 

Jeg vet hvordan det er å stå nesten helt alene mot en vegg av hat/mobbing. Men nå er stålet blitt sterkt, fordi det har fått føle hammeren og ilden.

Jeg var en slik bruker før som ble brutt ned til ingenting, men så gjorde jeg comeback :) Og fikk navnet bulldoser:fnise:

Mine tanker og dypeste medfølelse går til uskyldige brukere som blir utsatt for psykisk terror inne på KG :hjerte: 

Ikke tro på den behandlingen dere får her, for den får dere fra mennesker som ikke er helt sammensatte mentalt..

<3 

Må vite at det er ekstremt viktig med støtte der og da i disse trådene, noen som kan backe opp de som blir utsatt for dette. Helst kommentarer, men også plusser. Så slik støtte settes stor pris på! 

Fikk lyst til å poste denne med brukernavn bare for at jeg vil tydeliggjøre dette, men... De kommer bare til å komme etter meg uansett. 

Anonymkode: 52073...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere opplevd å bli "manipulert" av andre brukere her inne? 

Type brukere som sier du har skrevet ditt og datt som du egentlig ikke har gjort? 

Anonymkode: 52073...321

Nei - noen av de sitter og kjeder seg på side2 og nettavisen. Og en haug inne på facebook. Et hylekor uten like om noen sitt profilbilde. Jeg skjønner ikke at noen får tid til facebook såpass ofte når man jobber og sånn? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg har vært medlem her en god stund med en annen bruker, og det har vært en del ville beskyldninger opp igjennom tidene. Tror det er noe de fleste vil møte på om de er her lenge nok, bare å heve seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

Ja har opplevd flere ganger at anonymebrukere har skrevet at jeg har skrevet ting jeg absolutt ikke husker jeg har skrevet. Nekter å tro at jeg er så glemsk.

Endret av Klopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie
Den ‎29‎.‎05‎.‎2016 at 9.50, Raindrops skrev:

Jeg har vært medlem her en god stund med en annen bruker, og det har vært en del ville beskyldninger opp igjennom tidene. Tror det er noe de fleste vil møte på om de er her lenge nok, bare å heve seg over det.

Man trenger ikke ha vært her lenge for å oppleve det. Helt nye brukere blir ofte mistenkt for å være tidligere brukere som har vært upopulære, også blir de mobbet ut av trådene. Men meg blir de ikke kvitt altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta alt så alvorlig. Hvis dere føler dere plaget så er det bare å bytte brukernavn. Det er mange rare mennesker på nettet.

Anonymkode: 73a30...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎28‎.‎05‎.‎2016 at 23.56, AnonymBruker skrev:

Har dere opplevd å bli "manipulert" av andre brukere her inne? 

Type brukere som sier du har skrevet ditt og datt som du egentlig ikke har gjort? 

Anonymkode: 52073...321

Ja mange ganger. Mange tillegger meninger man ikke har osv. Veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie

Nytter ikke å være hårsår og nærtagende når man er på et forum som dette. Ikke ta alt så seriøst. Le av dem. Eller la vær og svare tilbake. Sometime silence is the best answer! :) Ha det gøy og kos dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplevde en gang at jeg under eget nick i tråd A har bedt en annen bruker skjerpe seg (i forbindelse med avsporing, persondebatt, usakeligheter). Jeg ga beskjed på en skarp men sakelig måte. 

I flere uker etterpå var det en AB som i HVER ENESTE tråd jeg skrev i, som gikk til direkte angrep på meg. Jeg kunne være enig de 50 andre svarene i tråden og skrev aldri noe radikalt eller annerledes enn jeg hadde gjort før, men det var alltid meg. Og måten AB skrev på og ordbruken var alltid det samme. 

F.eks:

Meg: "jula er min favoritthøytid :)"

AB, siterer mitt svar: "herregud er du mindre med eller? Jula er en helkapitalististisk høytid for handelsstanden. Men slikt er vel for komplisert for deg å forstå". 

Jeg gikk over til å bare være AB selv, og da var det ingen som reagerte på innleggene mine. 

Anonymkode: 7340c...c2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde en gang at jeg under eget nick i tråd A har bedt en annen bruker skjerpe seg (i forbindelse med avsporing, persondebatt, usakeligheter). Jeg ga beskjed på en skarp men sakelig måte. 

I flere uker etterpå var det en AB som i HVER ENESTE tråd jeg skrev i, som gikk til direkte angrep på meg. Jeg kunne være enig de 50 andre svarene i tråden og skrev aldri noe radikalt eller annerledes enn jeg hadde gjort før, men det var alltid meg. Og måten AB skrev på og ordbruken var alltid det samme. 

F.eks:

Meg: "jula er min favoritthøytid :)"

AB, siterer mitt svar: "herregud er du mindre med eller? Jula er en helkapitalististisk høytid for handelsstanden. Men slikt er vel for komplisert for deg å forstå". 

Jeg gikk over til å bare være AB selv, og da var det ingen som reagerte på innleggene mine. 

Anonymkode: 7340c...c2b

Du høres paranoid ut.

Nå kommer du vel å si at jeg er den aben :)

Anonymkode: 131ac...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres paranoid ut.

Nå kommer du vel å si at jeg er den aben :)

Anonymkode: 131ac...729

Jeg har vært på forumet i årevis og aldri fått noen reaksjoner på det jeg har skrevet. Så plutselig er det en AB som skriver veldig nedsettende til meg i alle (!) trådene jeg kommenterer i. AB bruker samme ord og settningsoppbygging. Dette foregår i to uker, helt til jeg velger å være anonym, da er det helt taust igjen. 

Jeg kan selvfølgelig ikke vite hvem det er som var AB eller hvorfor personen gjorde det. Men det var så systematisk at jeg er overbevist om at det ikke var tilfeldig. 

Anonymkode: 7340c...c2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...