Gå til innhold

Run like the Hunger Games just started!


Auri

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært så travel at det ikke ble noe treningsstudio, men har da vært aktiv som bare det fordet! Har vært hos legen og på besøk hos farmor, begge delene ligger en god ti minutters gåavstand fra busstoppet, i oppoverbakke, så jeg har gått over tjue minutter i dag og, og leggene mine kjente oppoverbakkene godt XD

I morgen er hviledag, jeg kjenner allerede kroppen sier fra idag at den er sliten og trenger en pause. Så blir det trening igjen på fredag om kroppen samarbeider :)

Hos legen idag var det både gode og dårlige nyheter vedrørende trening. Den gode er at jeg skal begynne på LDN, håper det virker for meg! Jeg har jo både fibromyalgi, alvorlig psoriasis og depresjon, alle ting som LDN kan virke på. Krysser fingrene! Har en venninne med ME som har fått livet snudd helt på hodet av LDN, hun var nesten konstant sengeliggende, nå jobber hun 100% og studerer ved siden av! Arbeidsfør regner jeg ikke med å bli igjen, men om jeg får nok energi til å leve ganske normalt hadde det vært helt fantastisk!

Den dårlige er at jeg har gallestein som må operes ut, så det betyr at etter operasjonen får jeg treningsnekt i 2-3 uker :sur: Frustrerende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Gåtur i oppoverbakke er trening det også, og veldig bra for legger og lår, og sikkert resten av kroppen også:Nikke:

Hviledag er viktig, kroppen trenger å "ta seg inn igjen" etter en treningsøkt. Viktig å lytte til kroppen og ikke bare kjøre på.

Så flott å høre om din venninne som er kommet i arbeid igjen etter å ha vært sengeliggende, da vet jeg at det kanskje er håp for mitt søskenbarn som har ME og ikke har klar å jobbe på flere år.

Håper du også får bra resultat av LDN, krysser fingrene for deg. Æsj, så kjipt med gallestein så må opereres ut da, men du får trøste deg med at det blir så mye bedre etterpå. 

Ønsker deg en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen løpetur, men visste jeg ikke kom til å få tid pga hundekurs. Trente hjemme på morgenen, i alle fall. Styrke i går, cardio i dag. :) Er imponert over at du drar på treningssenteret for å jogge, jeg takler nemlig ikke treningssentre. 

Så skummelt med gallestein, og kjipt med treningsnekt etterpå!

PS. Hva er LDN? (Vet jeg kan google, men mer interessant å høre det fra noen)

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med LDN! Håper det virker på deg og. :jepp:

Når det kommer til fibromyalgien så kan også trening og kosthold ha stor effekt på det altså. Jeg har det selv, og det var omtrent umulig for meg å gjøre noe som helst før for jeg bare verket i hele kroppen. Etter snudd kosthold og masse trening merker jeg så og si ingenting lenger.  :nigo:

Kjedelig med gallestein, men godt det kan gjøres noe med i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rainbow skrev:

Ble ikke noen løpetur, men visste jeg ikke kom til å få tid pga hundekurs. Trente hjemme på morgenen, i alle fall. Styrke i går, cardio i dag. :) Er imponert over at du drar på treningssenteret for å jogge, jeg takler nemlig ikke treningssentre. 

Så skummelt med gallestein, og kjipt med treningsnekt etterpå!

PS. Hva er LDN? (Vet jeg kan google, men mer interessant å høre det fra noen)

LDN står for Lav Dose Naltrexone. Naltrexone er et legemiddel som opprinnelig ble brukt i høye doser på rusmisbrukere og alkoholikere, men lave doser av det samme legemiddelet har vist seg å kunne ha effekt på de fleste autoimmune sykdommer (leddgikt, psoriasis, MS, Crohns osv), og på depresjon og angst og kroniske smerter. Jeg skal prøve ut 05-1.5 mg om dagens, mens dosen for rusmisbrukere ligger på rundt 50mg om dagen. Så det er virkelig lav dose :P Om du vil ha mer av vitenskapen av hvordan det fungerer må du nok ty til google da XD

Jeg har faktisk ikke noe problem med treningssenteret, bortsett fra at jeg føler meg klein på at det jeg svetter så mye som jeg nevnte. Men nå er det et veldig fint og moderne senter jeg trener på, og det er folk i alle aldre og alle fasonger der. Her om dagen var det to gutter på 12-13 år som trente intervaller på den ene sida av meg på tredemølla, ei dame på rundt 40 som løp hardt som bare det på andre sida, og ei anna dame på ca samme vekt som meg som gikk ganske sakte bortenfor der igjen. Fin blanding :)

 

9 timer siden, kospia skrev:

Hei:)

Gåtur i oppoverbakke er trening det også, og veldig bra for legger og lår, og sikkert resten av kroppen også:Nikke:

Hviledag er viktig, kroppen trenger å "ta seg inn igjen" etter en treningsøkt. Viktig å lytte til kroppen og ikke bare kjøre på.

Så flott å høre om din venninne som er kommet i arbeid igjen etter å ha vært sengeliggende, da vet jeg at det kanskje er håp for mitt søskenbarn som har ME og ikke har klar å jobbe på flere år.

Håper du også får bra resultat av LDN, krysser fingrene for deg. Æsj, så kjipt med gallestein så må opereres ut da, men du får trøste deg med at det blir så mye bedre etterpå. 

Ønsker deg en fin dag.

Håper du har en skikkelig fin dag du og kospia! ^_^

 

5 timer siden, KaDust skrev:

Lykke til med LDN! Håper det virker på deg og. :jepp:

Når det kommer til fibromyalgien så kan også trening og kosthold ha stor effekt på det altså. Jeg har det selv, og det var omtrent umulig for meg å gjøre noe som helst før for jeg bare verket i hele kroppen. Etter snudd kosthold og masse trening merker jeg så og si ingenting lenger.  :nigo:

Kjedelig med gallestein, men godt det kan gjøres noe med i alle fall. :)

Kostholdet merker jeg ikke så stor forskjell på, annet enn at jeg har selvfølgelig mer energi når jeg spiser bra enn når jeg lever på sjokolade og lyst brød, men det gjelder jo alle, fibro eller ikke :ler: Men jeg tror nok at jeg kommer til å kjenne godt på fibroen etterhvert om jeg kommer meg ned i vekt; det gjelder ikke på energinivået eller muskelsmertene å drasse rundt på 30 kilo for mye akkurat!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten fryktelig glad jeg har hviledag i dag, for det er så SYKT varmt :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestemt meg for at når jeg får "feriepenger" (les: skattefri utbetaling i juni) skal jeg kjøp meg nye treningsklær :nigo: Pr idag har jeg én ordentlig treningstights, men den bare sklir ned, og én helt ok treningstropp, og én god sportsBH. Om jeg skal trene 2-3 ganger i uka holder ikke det; jeg kjører ikke en vaskemaskin med bare tre plagg. Tenker å kjøpe meg knelang leggings nå for sommeren da. Blir for varmt for lang leggings! Heller kjøpe meg en ny leggings til høsten igjen (forhåpentligvis har jeg gått ned nok i vekt til at jeg trenger ny da uansett ;P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er som har kastet deg på løpingen! Selv klarer jeg ikke løping rett frem, klarer aldri noen gang og presse meg såpass lenge at jeg blir sliten!det der kunne høres ut som om jeg var godt trent,men det er jeg ikke!! Hahah 40sek og jeg kjeder meg! Haha

så skulle ønske jeg hadde løpegleden din der ja!!

blir spennende og se hvordan det går:)

 

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tilma og velkommen :D jeg er like overrasket som deg over at jeg liker løping, og tredemølla generelt, haha! På forrige treningssenteret mitt hatet jeg mølla, og brukte den så lite som mulig. Så jeg vet ikke helt hva som har skjedd :P (forrige treningssenteret mitt var kjipt på alt av kondisjonstrening; alt stod i vinduer i første etasje rett ut mot gågata, følte deg bare *litt* på utstilling der liksom... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info om LDN! Høres kjempebra ut at du får noe som kan hjelpe, da får du kanskje enda mer energi også! Og det er så kult når man knekker koden for å ha det gøy med trening, da blir alt så mye lettere også, selv når det er slitsomt!

Yay for treningstøy! Det finnes jo så mye kult! Jeg har en skuff som bare inneholder treningstøy! ;) Finner alltid fine topper og tights jeg bare må ha!

Så fint du trives på treningssenter og at det er et senter der alle slags folk ferdes. Det høres veldig bra ut, egentlig! Jeg mister helt motet når jeg kommer inn døra, føler at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre.Føler meg som da jeg hadde støttemedlemsskap og hata å trene, blir usikker og rar og føler at alle stirrer på meg og ser at jeg ikke har peiling. Nå har jeg ikke vært på senter på noen år, da, men jeg er ganske sikker på at følelsen er der ennå...! Jeg trener mest videoer (står om det i min treningsdagbok), liker at det står noen der og forteller meg akkurat hva jeg skal gjøre, hvor lenge og hvordan. Og at jeg kan dusje og være hjemme med det samme jeg er ferdig, og da er det lettere å få trent hver dag også, når jeg ikke må regne med reisevei og sånn. Jeg syns det er så imponerende med alle de tusenvis av folka som drar et sted for å trene! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å trene hjemme, har prøvd mange ganger! Har hatt ellipsemaskin og spinningsykkel stående i stua, prøvd yoga og styrketrening... Men det går bare ikke. Greier ikke å holde på motivasjonen, det blir til at jeg trener én gang gang i måneden eller noe. 

 

Apropos motivasjon. I dag sliter jeg altså. Det er så ABSURD varmt og jeg er skikkelig slapp og irritabel pga varmen. Er ordentlig muggen i dag. Vurderer sterkt å si "fuck it" og prøve igjen i morgen og søndag, når det er meldt litt mindre varmt, og mannen er hjemme så han kan sparke meg ut døra :ler: Og ta noen styrkeøvelser hjemme i kveld når det (forhåpentligvis) blir litt kjøligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter på mølla idag!!!!!!!!! :D 6 minutter løping til sammen i intervaller :D flink! Kjempestolt 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+ gåturen frem og tilbake og, som er på ca en halvtime til sammen, OG gåtur opp til matbutikken :nigo: Så da gjorde det ikke noe at jeg ikke kom meg ut i går! S mener jeg skal droppe å dra ut i morgen siden jeg kjørte såpass hardt i dag, heller hvile frem til tirsdag. Får se hvordan formen er i morra :) Vi skal ut og spise med svigermor + noen til fra der i familien også i morgen.

Endret av Auri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vill jeg følge med. Du er flink! Jeg tror jeg kan finne mye motivasjon i deg :)

Startet opp med gåturer og etter hvert jogging selv for ca 3 mnd siden. Jeg har også vert stillesittnde i ganske lang tid pga sykdom. Jeg fikk meg hund og helsen har blitt myyye bedre! Nå etter disse 3 mnd kan jeg jogge 3km samengengende. Jeg startet som deg med at jeg holdt på å dø ette få min! Nå har jeg ikke fått bevege meg de siste ukene pga belastningsskade i foten. I dag fikk jeg endelig jogget litt igjen og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle si at det faktisk var deilig! Jeg startet på 82 kg og har gått ned 8 kg på disse månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kilometer sammenhengende, wow! Knallbra jobba :D Hva slags hund har du? ^_^ Jeg skal være hundevakt for den italienske mynden til bestevennene mine en uke i juli, skal se om jeg får dratt med meg han på joggerunde i skogen, til å være mynde er han ikke fan av å løpe :fnise: Ikke når han har på bånd hvertfall. Gi han et inngjerdet område og en ball å løpe etter så flyr han som en kule.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du fortsetter å imponere! 

Jeg var på spinning igår og hadde kanskje min beste time noen sinne. Masse energi og "lett I tråkket" og gav virkelig alt. Etterpå så det ut som om jeg hadde dusjet.... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Auri skrev:

3 kilometer sammenhengende, wow! Knallbra jobba :D Hva slags hund har du? ^_^ Jeg skal være hundevakt for den italienske mynden til bestevennene mine en uke i juli, skal se om jeg får dratt med meg han på joggerunde i skogen, til å være mynde er han ikke fan av å løpe :fnise: Ikke når han har på bånd hvertfall. Gi han et inngjerdet område og en ball å løpe etter så flyr han som en kule.

 

Vi må alle starte en plass og uansett hvor sakte det går så er det uten tvil bedreen å sitte på sofaen! Slike mål som du setter deg er lurt. Jeg har en dårlig vane av å sette meg alt for store mål og har misslykkes hver gang.

Han er en god blanding av Staffordshire bull terrier, Dogo Canario og skal jeg tippe så er der en og annen spisshund også i han. Mellomstor kompis. Omplasseringshund som var relativt dårlig trent så vi har jobbet opp formen sammen, som har vert ekstra god motivasjon! Skulle tro at løping var yperlig for mynder, men de har jo like mye personlighet som oss. Noen er vel kanskje litt late :ler: Det er veldig godt å ha en hund som drar meg ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarianneE skrev:

Du fortsetter å imponere! 

Jeg var på spinning igår og hadde kanskje min beste time noen sinne. Masse energi og "lett I tråkket" og gav virkelig alt. Etterpå så det ut som om jeg hadde dusjet.... 😂 

Knallbra! Jeg blir klissvåt jeg også, men i dag holdt jeg faktisk på så lenge på mølla at jeg rett og slett slutta og svette :P Det er første gangen noensinne ;D  Flink du er som prøver deg på spinning! Gruppetimer tør jeg ikke enda, føler meg litt for utilpass til dét enda :P
 

 

1 time siden, The Silence skrev:

Vi må alle starte en plass og uansett hvor sakte det går så er det uten tvil bedreen å sitte på sofaen! Slike mål som du setter deg er lurt. Jeg har en dårlig vane av å sette meg alt for store mål og har misslykkes hver gang.

Han er en god blanding av Staffordshire bull terrier, Dogo Canario og skal jeg tippe så er der en og annen spisshund også i han. Mellomstor kompis. Omplasseringshund som var relativt dårlig trent så vi har jobbet opp formen sammen, som har vert ekstra god motivasjon! Skulle tro at løping var yperlig for mynder, men de har jo like mye personlighet som oss. Noen er vel kanskje litt late :ler: Det er veldig godt å ha en hund som drar meg ut. 

 

Høres ut som en morsom blanding! :ler: Og heia deg som adopterer, det er en av mine hjertesaker <3 Nevnte mynde er også omplasseringshund, og en av mine tre pusefrøkner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en del på spinning tidligere faktisk. Planlegger styrke I morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...