Gå til innhold

Run like the Hunger Games just started!

Auri

Anbefalte innlegg

Godt du fikk byttet sko, håper også at det går greit å få byttet til større størrelse. 

Supert jobbet av deg:danse:

I går var en tung dag på trening, utrolig hvor mye dagsformen virker inn på treningen. Har vel kanskje litt med at jeg i utgangspunktet ikke var så gira på å dra ned til treningssenteret. Men, jeg gjennomførte. Ble en time med trening, litt løping og litt :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra jobbet! Deilig følelse nå du greier å gjennomføre på tross alt bleh form!

Fikk byttet til riktig størrelse uten problemer, kom tilfeldigvis til samme fyren på G Max som når jeg var der for å få sjekket ganglaget mitt, utrolig morsom fyr! Nå lovet jeg dyrt og hellig å alltid komme til han for å handle sko :fnise:

Ble ikke trening i går, tannlegen i går og i dag og det drar så mye energi ut av meg! Så torsdag blir første gang jeg får testet de nye skoene på mølla :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være lett!

I går kom den smerten tilbake i venstrefoten som jeg har vært plaget med siden begynnelsen av sommeren. Så det ble en kort treningsøkt... 5 minutter ellipse, 10 minutter tredemølle, 1km til sammen. Jaja. Bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her jeg :)

har lest litt gjennom dagboken din. Alle de "diagnosene" du har er jo tilstander som fører til at man lett kan legge mye på seg. Da tenker jeg spess på psykiske, som angst. Sliter mye med angst selv, er stadig redd for at jeg kan være syk og at barna mine kanskje må vokse opp uten meg. Har snakket med fastlegen om denne angsten men hun synes jeg fint klarer å holde den i sjakk. Dette kom hun fram til etter en lang og god samtale med meg. Men jeg merker at de dagene det er verst er de dagene jeg overspiser. Jeg prøver å dekke problemene mine i hodet ved å spise. 

du er kjempe flink, stå på!

Heier på deg!:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DreamFitMom! Velkommen! :vinke:

Jeg har også brukt overspising til å deale med problemer i mange år! Dvs jeg spiser ikke for mye vanlig mat, men jeg tyr til søtsaker når jeg har det vanskelig. Tok tak i det nå i år; hadde først en helt sukkerfri måned i januar, og nå har jeg én dag i uka (søndag) hvor jeg kan drikke brus og spise godteri eller kake eller hvanåenn jeg har lyst på. Alt går generelt mye bedre for meg etter at jeg fikk ufør i januar, psyken og den fysiske helsa har vært såå mye bedre. Helt vilt hvor mye stress man lever med kontinuerlig når man er under NAV... Nevnte trøstespising i kombinasjon med insulinproblemer pga PCOS som gjør at jeg veldig lett legger på meg og har vanskelig for å gå ned i vekt er en dårlig kombinasjon! Men jeg står nå på og gir meg ikke :)

I dag ble det ikke trening da. Har en skikkelig "fibro-tung" dag, vanskelig å beskrive, men hele kroppen kjennes utrolig tung ut, komplett tappet for energi, kombinert med hodepine og hjernetåke. Av erfaring vet jeg at å prøve å trene på dager som i dag er bare skadelig for kroppen, så da holder jeg meg i ro.

Neste uke kommer jeg til å begynne med styrketrenning hjemme annenhver dag i tillegg til kondisjon på treningssenteret annenhver dag. Tenker markløft, knebøy, planke og tåhev, enkle og effektive øvelser. Har vekter hjemme fra den tida mannen trente hjemme. Så kan få ganske tunge vekter til å gjøre markløft, og noen lette til å gjøre knebøy mer effektiv på armene og. Har troa på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg ikke funnet denne fine dagboka før nå? :overrasket:

Heier på deg, du er superflink! :klemmer::duskedame: 
Kjenner meg så igjen i skobyttingen. Sånt skjer  med meg nesten hver gang jag handler noe. :fnise: I så måte er G-sport et greit sted å handle, for det er ikke så vanskelig å få bytta der.

Jeg merker godt at fibromyalgiplagene mine blir bedre når jeg trener også. Så vi får stå på! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loffen! :klemmer: 

Er det jeg håper på og, at riktig trening kan gjøre fibroen litt bedre. Men prøver også å være flink til å lytte når kroppen sier nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh ser ut som om fibroen har tatt meg igjen. Vært fullstendig energiløs den siste uka. Kroppen verker, hodet verker, hjernen er bomull... Jeg fungerer ikke i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei Loffis :klem: Her blei det stille ja. Energiløsheten fortsatte, nå er det sørenmeg en måned siden jeg trente sist. Yikes. Jeg har ikke gått opp i vekt da, på tross av at matvanene ikke har vært heeelt supre heller.

Men i dag har jeg faktisk tenkt meg ut å gå en liten tur. Skal sjekke ut hvor lang tid jeg bruker på å gå en viss runde, i håp om at om ikke annet så får jeg til å gå den lille runda et par ganger i uka. Det er nok ikke mer en halvannen kilometer, men alt hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Endte faktisk opp med å gå 4.5 kilometer jeg! :nigo: Såå deilig vær ute i dag. Og det er en veldig fin runde å gå, jeg kan gjøre den lenger eller kortere, alt etter hva jeg føler for hver dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

5.5 kilometer tur i dag! Har funnet meg en skikkelig bra løype. Løp litt også, hovedsaklig i nedoverbakkene for det er mye lettere <.< hehe! Vet at både løping på asfalt og løping i nedoverbakke ikke er så bra for kroppen, men det var max 500 meter til sammen, så tror det skal gå bra. Var deilig å løpe hvertfall!

Og jeg har fått kjøpt meg en langermet treningsgenser og en fleecejakke, så jeg kan fortsette å gå den rute et godt stykke utover høsten :)

Endret av Auri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Du er superflink!

At du trener og står sånn på med FM er kjempebra - og etter det jeg ser så tar du pauser nå sykdommen herjer som verst, og det er også kjempebra gjort :duskedame: 

Hvor er det du har vondt i foten? Jogger du en del enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, gjest- silje skrev:

Du er superflink!

At du trener og står sånn på med FM er kjempebra - og etter det jeg ser så tar du pauser nå sykdommen herjer som verst, og det er også kjempebra gjort :duskedame: 

Hvor er det du har vondt i foten? Jogger du en del enda?

Hei Silje! :D

Ja jeg har ikke noe valg når det gjelder pauser :ler: Når energien er borte er det ikke noe å gjøre med!

Det er venstre foten, midt på fotbuen under. Det kommer når jeg går vanlig av og til, og av og til kan jeg gå langt uten å kjenne noe som helst! Er ikke noe rytme i det. Her om dagen var vi på kjøpesenteret, da fikk jeg vondt i foten etter fem minutter, mens i går når jeg gikk laaaangt så var det ikke før de siste ti minuttene foten begynte å klage. Det kommer i joggesko og boots og ballerinasko :vetikke:  Og det dukket opp før jeg i det hele tatt begynte å prøve meg på å løpe. Teorien min foreløpig er at det er en muskel som er veldig underbrukt, pga jeg hadde så problemer med å gå i flere år, jeg gikk skeivt pga hudsykdommen min som sitter under føttene. Nå har gangen min rettet seg opp igjen, så det kan rett og slett være en muskel som ikke er vant til å bli belastet akkurat sånn. Foreløpig så slutter det å gjøre vondt med en gang jeg slutter å gå, og siden det er så varierende når det gjør vondt og ikke, så gidder jeg ikke gå til legen med det enda. Men om det blir verre er det rett til legekontoret! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
21 timer siden, Auri skrev:

Hei Silje! :D

Ja jeg har ikke noe valg når det gjelder pauser :ler: Når energien er borte er det ikke noe å gjøre med!

Det er venstre foten, midt på fotbuen under. Det kommer når jeg går vanlig av og til, og av og til kan jeg gå langt uten å kjenne noe som helst! Er ikke noe rytme i det. Her om dagen var vi på kjøpesenteret, da fikk jeg vondt i foten etter fem minutter, mens i går når jeg gikk laaaangt så var det ikke før de siste ti minuttene foten begynte å klage. Det kommer i joggesko og boots og ballerinasko :vetikke:  Og det dukket opp før jeg i det hele tatt begynte å prøve meg på å løpe. Teorien min foreløpig er at det er en muskel som er veldig underbrukt, pga jeg hadde så problemer med å gå i flere år, jeg gikk skeivt pga hudsykdommen min som sitter under føttene. Nå har gangen min rettet seg opp igjen, så det kan rett og slett være en muskel som ikke er vant til å bli belastet akkurat sånn. Foreløpig så slutter det å gjøre vondt med en gang jeg slutter å gå, og siden det er så varierende når det gjør vondt og ikke, så gidder jeg ikke gå til legen med det enda. Men om det blir verre er det rett til legekontoret! :Nikke:

Joda jeg skjønner det med energien, men noen (les:meg) har hatt en tendens til å presse på til jeg stuper om ;) Har slutta med det nå da.. Fant ut at det gikk svært dårlig i lengden (har ikke FM, men noe som kan minnes energimessig).

Det med foten hørtes vondt ut. Har du høy rist, og stor bue? Det er en del øvelser en kan gjøre kun for å styrke musklene under føttene : http://www.runnersworld.no/artikler/styrk-fottene.htm De to nederste kan være noe for deg, anbefaler dette kun siden du ikke trenger lege enda, men du må kjenne godt etter selv. Det er utrolig mye en kan gjøre selv - det vet jeg alt om, etter litt for lenge (1,5år) med betennelse på utsiden av kneet og en lege som bare gav betennelsesdempende. Tilslutt søkte jeg rundt på nett (vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det før) Og fant ut at jeg skulle prøve å styrke musklene rundt knærne - begynte med sideplanken og problemet var borte på under 1måned :sprettoy: 

Det at det kan komme når som helst kan ha med den totale belastningen å gjøre? At hvis du var veldig aktiv dagen før, så skal det mindre til for at det kommer dagen etterpå og motsatt? Hvis dette hindrer deg fra aktivitet, så synes jeg absolutt du skulle fått deg en legetime, og gjerne en henvisning til fysio. Det er jo dumt at du skal gå og ha vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysio har jeg ikke råd til :X Og man få ikke dekket fysio med fibromyalgi :/

Takk for linken! Det skal jeg helt klart prøve ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
9 minutter siden, Auri skrev:

Fysio har jeg ikke råd til :X Og man få ikke dekket fysio med fibromyalgi :/

Takk for linken! Det skal jeg helt klart prøve ut!

Skjønner :)

Ellers så vet jeg ikke om linken beskrev (gullfisk her ja) at en av de beste formene for oppbygging av musklene er å gå barbent - spesielt på sand (jada vet at vi snart er i oktober ;) ) men barbent kunne hjelpe uansett også..

Håper og satser på at det ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbeint kan jeg ikke gå mye, jeg har psoriasis under føttene og holder de så beskyttet som mulig, og det betyr sokker og fuktighetskrem til enhver tid. I våres var de faktisk så bra at jeg hadde 3 netter på rad jeg kunne sove uten sokker, det var første gangen på... 5 år hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 99.9 :D På tross av lavt aktivitetsnivå og ikke helt perfekt kosthold de siste to månedene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...