Gå til innhold

Sofa eller spisebord ved utsiktsvinduet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I stua i nyhuset vår så har vi fra fremsiden (opp, på bildet under) en sinnsyk flott utsikt. På den siden har vi åpent kjøkken, og det er plass til stort spisebord ved de store vinduene med den flotte utsikten. Eg annet alternativ er å ha sofagruppe evt tv  der og spisebordet lengre inn i stua, der det ikke er utsikt, annet enn til hagen vår da.  

Hva ville dere gjort? 

Kjapp skisse vedlagt. Skal åpne veggen mellom kjøkken/stue, der peisen er. Den andre veggen kan også åpnes evt

image.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sobril
Skrevet

Spisebord. Fordi det er naturlig nærmest kjøkkenet, og fordi man ikke får nytt utsikten noe særlig når man ser TV. 

Gjest erteblomst
Skrevet

Enig!

Når man ser på tv er det også godt å være litt mer gjemt/skjermet (hvis man er det da). 

Skrevet

Takk for svar. Føler det er mest naturlig å ha spisebordet ved kjøkkenet, kort vei , samt å ha bordet som sosial sone, måltider og lekser når unga begynner på skolen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde hatt soafen der utsikten er, men så tilbringer jeg ikke all tid med å glo i på tv heller. ;) Hadde latt den veggen være lukket og åpnet andre veien heller. Dvs jeg hadde nok latt være å åpne veggen, jeg hater åpen kjøkkenløsning..

• Liker 2
Skrevet

jeg ville hatt spisestuen ved utsikten og kjøkkenåpningen. jeg er ikke så glad i åpne kjøkken, men om du bare fjerner den veggen ved ildstedet vil jo kjøkkenet fortsatt være et eget rom og man får ikke følelsen av å ha kjøkkenet i stua..

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville hatt kjøkkenet ved utsikten, åpnet veggen fra kjøkkenet og lukket igjen for døra mellom kjøkken og stue.  Hos oss blir gjester sittende rundt spisebordet fra de kommer til de går.  Bare når vi er veldig mange tas sofagrupper i bruk. 

Tror det er lurt å tenke på hvordan bruken vil være hos deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...