Gå til innhold

Ut på tur, jævlig sur, aka selfiespammingsskryt og andre greier

Silfen

Anbefalte innlegg

Jeg tok en hattrick i å svime av på et lite kjøpesenter på Carl Johan. Hver gang jeg prøvde å våkne og reise meg så svimte jeg av igjen. Ambulansen ble tilkalt og jeg klarte ikke legge meg på båren engang uten å svime av. Jeg tisset meg ut, null kroppskontroll og det sto en jævla ring med folk rundt meg og glodde. DET var pinlig, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det hørtes dramatisk ut Silfen! 

Var det ikke noe som forårsaket besvimelsene? Tenkte epilepsi... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,  de fant ikke noe. Skulle til å sende meg hjem,  bare måle et stående blodtrykk til og da svimte jeg av igjen. Ikke skjedd siden.  Men har jo hatt noen rare episoder nå nylig og men det er jo over 20 år senere så tenker ikke det har sammenheng.  De var mest opptatt av at jeg tisset meg ut den gang og det har ikke skjedd siden hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, regner med det, men tok ikke eeg, så de kan jo ikke vært så bekymret og jeg ante jo ingenting den gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, natta på legevakten i oslo, de tenkte sikkert jeg var helt ute 

Faktisk smått svimeferdig nå, weirdly enough.  Helt svett, småklam og kvalm. Tror jeg skal prøve sove istedet. Satse på jeg ikke svimer av i søvne som jeg presterte for litt si, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skal jeg køye.

Tror jeg kan erklære meg selv som bekymringsminister.

Mannebeinet ligger fortsatt på intensiven, så det var en røff tørn. Men er stabilt nå. 

Jeg fikk først beskjed om at blindtarmen ikke sprakk, men kom frem i etterkant at den faktisk sprakk på vei til operasjonstua. Jeg snakket seriøst med han 2min før portørene kom å hentet han! 

Alt vel nå iallefall. Bortsett fra at han er sliten og groggy. Men godt smertelindret. 

Har dog en mistanke om at han kommer til å komme hjem i morgen til tross for at han bør ha noen flere liggedøgn på sykehuset...

Gnattada Silfen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Haha, natta på legevakten i oslo, de tenkte sikkert jeg var helt ute 

Faktisk smått svimeferdig nå, weirdly enough.  Helt svett, småklam og kvalm. Tror jeg skal prøve sove istedet. Satse på jeg ikke svimer av i søvne som jeg presterte for litt si, hehe.

Du burde seriøst sjekke ut dette, helt oppriktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare blodtrykksfall.  Det artige er at jeg får de liggende. Har btcuff til håndleddsmåling og det er jo normalt ellers. 

Tror de bare pleier å ha et par liggedøgn på blindtarmen,  skruf. De pumper han vel full i antibiotika siden den sprakk? Lå med en utenlandsk student eller noe i fjor sommer,  hun var rimelig ute av det i et par dager men vips var hun fin. Men så kjipt å gå gjennom noe sånt i fremmed land med lite språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra han nå i morges om at han var oppe å gikk 4.30, klar som et egg til å komme hjem, men han fikk ikke lov...

Har tutret på han at han bør bli på sykehuset, men fikk til svar at det er ikke noe poeng i å ligge der å vente på en eventuell infeksjon, da er han heller hjemme også stikker han på sykehuset hvis noe skulle oppstå. 

3 liggedøgn er vanlig fikk jeg høre. 

Men ja, hvis han kommer hjem og skal ha antibiotika intravenøst eller no sånt så fikser jo jeg det :) Vi er gode på å ordne sånt hjemme vi.. Da jeg fikk en heftig runde med norovirus som pågikk i dagevis så stakk han på jobb og fikk tak i et par poser med intravenøs veske, satte inn ei veneflon og vesket meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den, enklere å unngå infeksjoner hjemme anyways. Etter lårene nå var jeg klar til å dra hjem samme dag. Men nice med pain killers på sykehuset da. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper virkelig han får med seg endel smertestillende! Han får alltid manflu når han er litt forkjølet, så lurer virkelig hvordan han er når han virkelig har vondt...ville vært greit å fått dopet han litt ned liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, manflu ja. Greit å ha han neddopet noen dager iallfall. Tror kanskje bukgreier er verre enn andre greier. Jeg har iallfall hatt vondere når de har rotet rundt inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sinnsykt vondt selv husker jeg de gangene jeg har operert i buken. Både etter blindtarmen, keisersnittet og da jeg hadde en ex.u. 

Morfin velkommen til meg liksom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, men det skal jo ikke være følelser i indre organer på samme måten. Bukplastikk var mindre vondt enn galleblæren for eksempel.  Merkelig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go´morn!

Et lite hei fra meg mens jeg drikker min tredje kopp kaffe før jeg fyker (dvs sykler) på jobb :) 

Ah, jeg er så fuckings sliten! 

Dagvakt på jobb og aftenvakt hjemme.. 

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor min bedre halvdel ikke kan løfte tyngre enn en melkekartong. Etter keisersnittet med A så fikk jeg beskjed at jeg kunne løfte babyens tyngde. Nå var A bare 2,1kg pga prematur, men i teorien så kunne jeg ha løftet 3,5kg som er snittet på en fullbåren baby. Og det er jo tyngre enn en melkekartong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkekartong er ganske vanlig ved ks også. Samme beskjed har jeg fått etter operasjoner. Men jeg har alltid gått etter ubehag. Er det vondt så lar jeg vær. 

I går hadde jeg tidenes hang over. Ble skjenket av skotten, klarte ikke stå opp før 17. Attpåtil hadde ems bursdag, typ 18 år til og med. Heldigvis var hun ute og spiste med venner og kaken hadde jeg laget dagen før. Enden på visen var at jeg ble invitert av en fb-kompis på gravøl med nordsjøcrewet, oppsigelser all around. Så skalv godt på hånden når jeg tok første cideren, men reparering funket gull og det var moro med en gal gjeng. Sent hjem,  tidlig opp, men nå kapitulerte jeg og slang meg nedpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, skruf skrev:

Go´morn!

Et lite hei fra meg mens jeg drikker min tredje kopp kaffe før jeg fyker (dvs sykler) på jobb :) 

Ah, jeg er så fuckings sliten! 

Dagvakt på jobb og aftenvakt hjemme.. 

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor min bedre halvdel ikke kan løfte tyngre enn en melkekartong. Etter keisersnittet med A så fikk jeg beskjed at jeg kunne løfte babyens tyngde. Nå var A bare 2,1kg pga prematur, men i teorien så kunne jeg ha løftet 3,5kg som er snittet på en fullbåren baby. Og det er jo tyngre enn en melkekartong.

Kan det ha noe med hvordan musklene påvirker såret innvendig? Eller, det høres egentlig litt dumt ut når jeg skriver det høyt. =P

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...