Gå til innhold

Innkalling til soning og mer om samboer sin økonomi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne her traff meg veldig. Har jo ikke lyst til at han skal ha 1 mnd i fengsel, men likevel ønsker jeg det fordi han mest sannynelig kommer til å lære av det. Dumt å ha på rullebladet, ja, men heller det å lære av det enn å fortsette i samme spor.
 

Jeg er også veldig sliten av å være den voksne i forholdet og som du sier: han blir lei av masingen min og det er en ond sirkel. 

"Heldigvis" er de to store summene han skylder fra før han fylte 20 og han er mye bedre økonomisk nå enn den gang, men som nevnt i hovedinnlegget så er det fortsatt masse han kan jobbe med på den fronten. Ihvertfall å prioritere.

Anonymkode: ceea5...0f6

"Mye mer økonomisk nå" når han går på byen i stedet for å betale husleia? Nei, det er han virkelig ikke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22.5.2016 at 23.55, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker han kjempehøyt så hvis noen skulle finne på å si jeg burde gå fra han så er ikke det noe alternativ. Vi har vært kjærester veldig lenge, men kun samboere i 1 og 1/2 år og dette er mannen i mitt liv, det vet jeg. Men han MÅ få kontroll på økonomien sin. 

 

-TS

Anonymkode: ceea5...0f6

Vel, hvis du vil finne deg i å være blakk resten av livet pga du er ilag med en slakker så er det da ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN trenger jo ikke få orden på en dritt for du gjør for ham... Og det kommer til å vedvare i forholdet til deres med mindre du slutter med det i DAG og ber han get his shit together, eller så drar du.

Om du blir med han kan jeg love deg du vil søke opp denne tråden om tre år og lure på hva faan du driver med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 0.25, ViljaH skrev:

Det beste for ham er kanskje å sone de dagene for å spare penger. Han har jo ikke jobb uansett, altså mer tid enn penger å gi bort.

Ang. husleia så får han vel pengene fra NAV fortsatt? Så da må han jo betale sin del. Trenger ikke penger i fengsel uansett.

Og, ta et råd fra noen litt eldre enn deg... han der kommer til å koste deg mange år med økonomisk fortvilelse... aldri ha råd til ting du ønsker deg (bil, bolig), alltid måtte holde han flytende... ikke gjør deg selv så vondt. Når man velger livspartner, må man bruke både hjerte og hode! Hjertet heles, et liv i slit får du aldri byttet ut.

Man får ikke penger av NAV når man er i fengsel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...