Gå til innhold

Hva er feit?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe som heter "tung benbygning"... Du kan være kraftig, men ikke ha tung benbygning. ER jo bare å lure seg selv det..  Spis sunt og mosjoner så forsvinner nok den tunge benbyggingen på mystisk vis.

Vanskelig å forklare helt hvor grensa går for meg på når jeg syntes noen er feit eller ikke. Men når hengemagen kommer.. Da. Altså hengemage-med fyll. Ikke slapfiskmagen. Steget bortenfor lubben.  

Er jo også forskjell på lubben, feit og kraftig. tror man kan gå fra lubben til feit og fra kraftig til lubben, og fra kraftig til feit. Også kan man være lubben uten å ha tilløp til å bli hverkan kraftig eller feit. Mer som i lubben er hvalpefett som forsvinner lett om man vil.

jau jau ;)

Jo, faktisk, det er noe som heter tung benbygning! Selv har jeg tung benbygning, men jeg er ikke tykk eller lubbete i det hele tatt! Jeg trener MYE, bruker str. 44, men veier mye fordi jeg har tung benmasse. Det vil si at jeg har mye muskler. Slik er jeg født og ikke noe jeg kan forandre på det. Min kroppsbygning er slik at jeg er "tung" i kroppen, fordi jeg har mye muskler, over det hele. Selvom jeg er jente, så er jeg faktisk like sterk eller sterkere enn flere av guttene på skolen. Er ingen dundre av den grunn, men genetisk har jeg fått en tung muskelmasse. Noen har en spe benbygning, og er "lettere" i kroppen, jeg har en sterk benbygning og er "tung" i kroppen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må selv si at jeg betegner meg som kraftig, noe jeg synes er helt greit. Fordi det er benbygningen min som gjør meg slik jeg er. Alle jeg kjenner er enig i at jeg er veltrent, men kraftig. Så man kan være kraftig, men verken lubben eller feit-og uten hengemage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en person er "feit" (vemmelig ord), når han eller hun ikke har noen kroppsfasong, men bare ser ut som en klump med fett, for å si det rimelig stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en person er "feit" (vemmelig ord)' date=' når han eller hun ikke har noen kroppsfasong, men bare ser ut som en klump med fett, for å si det rimelig stygt.[/quote']

Slenger meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du vet da vel selv når en person er fet eller ikke?  

Jeg synes folk er tjukke når de veier for mye og vralter andpusten rundt, som en gås som vagger og fettet disser opp og ned og fra side til side.  

Klesstørrelse XL, XXL....jo høyere opp, desto fetere, ikke sant.  

Moskva-Marit, Granneman-Elisabeth  og Tyskland-Jan-Otto er et par eksempler på hva jeg kaller fet.

-Hmmmm...her vil jeg bare presisere; At størelser som S-M-L-XL-XXL-XXXL kan være MEGET misvisende!!! -Moren min driver en klesbutikk med str. 40-56, jeg pleier å være med når vi bestiller inn klær, på motemessa.-XL er i mange merker tilsvarende en str.38-42...om du kaller det feit, så har du et problem!

-Selv er jeg utstyrt med fremtredende kvinnelige former, og må bruke str.42-46 i bukse, men overkropp str.s-m, eller 38-40...-Så å bruke kles-størelser som en indikasjon på om folk er feite eller ikke, det er HELT på trynet!!! -Jeg er absolutt ikke feit, jeg har muskler, noe som også opptar plass i klærne...samt at jeg, som sagt, har former!

Uansett er det ganske respektløst å kalle noen for feit, uavhengig av størelse! -Synes heller ikke det er noe hyggelig å kalle slanke mennesker for ting som; Radmager, tynn, anorektisk o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er ikke noe som heter "tung benbygning"... Du kan være kraftig, men ikke ha tung benbygning. ER jo bare å lure seg selv det..  Spis sunt og mosjoner så forsvinner nok den tunge benbyggingen på mystisk vis.

Vanskelig å forklare helt hvor grensa går for meg på når jeg syntes noen er feit eller ikke. Men når hengemagen kommer.. Da. Altså hengemage-med fyll. Ikke slapfiskmagen. Steget bortenfor lubben.  

Er jo også forskjell på lubben, feit og kraftig. tror man kan gå fra lubben til feit og fra kraftig til lubben, og fra kraftig til feit. Også kan man være lubben uten å ha tilløp til å bli hverkan kraftig eller feit. Mer som i lubben er hvalpefett som forsvinner lett om man vil.

jau jau ;)

Og her vil jeg bare si; Jeg har en venninne, hun er akkurat like høy som meg, hun er meget slank (!) og pen, men veier like mye som meg, som har rompe, muskler, selvsagt (!) noe fett...-Hun har IKKE noe ekstra/overflødig fett ett eneste sted på kroppen, MEN hun har FAKTISK kraftig/tung benbygning!!! -Hun har kraftige håndledd, kraftige ankler, brede skuldre, bred over ryggen, hofteparti...etc...-Utifra fett-mengden og muskel-mengden hennes, "burde" hun veid iallefall 5-10 kg mindre enn meg, men, det gjør hun altså ikke!!!

-Så om du har noen annen forklaring på dette, vil jeg gjerne høre fra deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Ehm. Hvordan forsvinner tung benbygning? :roll:

se på romfarerne - hvis man er vektløs, evt ligger veldig mye stille over en lengre periode tilbakedannes ben- og muskelmasse. Yvonne skrev forresten at tung benbygning egentlig har med muskelmasse å gjøre. Vet ikke så mye om dette, men ben er uansett også levende vev som kan endre seg avh av alder, kosthold, bruk osv. Selvsagt innen visse grenser (gitt genetisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på romfarerne - hvis man er vektløs, evt ligger veldig mye stille over en lengre periode tilbakedannes ben- og muskelmasse. Yvonne skrev forresten at tung benbygning egentlig har med muskelmasse å gjøre. Vet ikke så mye om dette, men ben er uansett også levende vev som kan endre seg avh av alder, kosthold, bruk osv. Selvsagt innen visse grenser (gitt genetisk).

Altså, slik jeg oppfatter "tung benbygning" så handler det om muskelmasse og benstruktur, så ofte er dette genetisk. Dette kan jo selvsagt forandres, hvis man f. eks får anoreksia og slanker seg så mye at benbygningen blir skjør, fordi kroppen begynner å tære på skjelettet. Men generelt sett så er det svært vanskelig å forandre forandre på benbygningen i kroppen, og det er jo den telles selvsagt med her. Musklene kommer da i tillegg. Og hvis du da, som meg, har en sterk benbygning, dvs at den er kraftig, i tillegg til muskler, så blir jo dette selvsagt tyngre, enn en som kanskje har det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Alle som får brett på magen når de sitter er feite :enig_animasjon:

:ler: noen måtte jo bare si noe sånt. Tror jeg har en liten brett på magen når jeg sitter, og jeg bruker størrelse 36/S... har noen topper i XS også.....jeg er sikkert smellfeit ja :roll::ler:

Jeg kaller ikke noen feit, for det er et utrolig negativt ladet ord. Noen er kraftige, og andre er litt lubben

:Nikke: Men jeg vil definere feit (selv om jeg hater orde) som at man har så mange kilo for mye at det er helseskadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...