Gå til innhold

Hva er feit?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

enig med dere begge, kaller ingen for feite, om de som er større en kraftig og lubben, det som nok andre kaller "feite" kaller jeg store.

synes stor dekker ganske bra uten å nødvendigvis være negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klesstørrelse XL, XXL....jo høyere opp, desto fetere, ikke sant.

Mener du at hvis man må bruke XL i klær er man feit?

Jeg er høy, og har lange ben og armer. Selv da jeg for noen år siden var kjempeslank (nærmest tynn) brukte jeg mye XL i vindjakker, skiklær, gensere og treningsdresser m.m.

Jeg synes denne definisjonen var merkelig. Men enda merkeligere og meningsløs synes jeg selve tråden er.

Dette er som å spørre:

"Når er noen pen?"

"Når er noen greie?"

"Når er noen tynne?"

"Når har man store føtter?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at hvis man må bruke XL i klær er man feit?...

:o :o ups, jeg er feit!!! :o

:roll:

det blir som å si "alle som bruker S-xS er anorektiske!!! (da "feit" vel er helsefarlig overvektig, må vel helsefarlig undervektig kunne kalles "anorektisk"?)

klesstørrelser er forskjellige, vaaaanvittig forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hisse seg opp over dette?!

Dere vet jo veldig godt at hva f.eks. jeg synes er "pent" eller "overvektig" ikke er det samme som hva en annen person mener er det.

Dette vet dere er subjektivt- ikke sant?

Ikke la dere provosere av en som mener vaskebrett er ille....eller en som meg, som synes grensen går ved XL og større.

Det finnes jo tusenvis av andre som er uenige! Trådstarteren spurte jo "hva mener du er...."

Javel? Da blir vel svarene veldig ulike da. Skulle jeg tro.

Dersom en her svarer "jeg synes størrelse Small er tjukt": hadde jeg ikke giddet å svare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det går fint an å reagere på svar uten å hisse seg opp. :wink:

jeg reagerer på folk som mener alle som bruker xl er feite, fordi jeg synes det er ett merkelig syn. jeg hisser meg ikke opp, jeg lar det ikke gå innover meg, men jeg reagerer ja!

og det må man også regne med når man skriver her inne, at andre reagerer på svarene en gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Klesstørrelsene har forandra seg ganske mye de siste årene, så XL er ikke lenger ekstra stor. Bare for å ha det sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Og en dame på bortimot 180cm og med normal bygning må vel sannsynligvis opp i den størrelsen pga sin størrelse. Kan man da kalle henne feit? Det er jo helt meningsløst...

Jeg bruker forresten gjerne L og XL i enkelte plagg, og jeg er ikke spesielt feit med mine 168/66 men har begynt å dra litt rundt livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje man er litt feit hvis man er 150høy og bruker XL,men en på 180 som bruker XL kan være for tynn!

Det har litt med lengden og bredden på skuldrene og sånn å gjøre! :o

Selv mener jeg man er feit når du har problemer med å hente posten,reise deg o.l. pga vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble faktisk litt lei med da jeg så Tjukkholmen. Det var med ei dame der som "bare" veide 105 kg og var åpenbart ansett som feit nok til å være med. Selv veier jeg det samme, men betegner heller meg selv som stor og lubben og ikke feit. Jeg er 170 cm høy, i god form, har kraftig beinbygning og det disser faktisk ikke så mye på kroppen min. Jeg er kompakt. Jeg får på meg str 46 hos H&M, selv om en venninne som veier 20 kg mindre enn meg ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle på Tjukkholmen hadde helsefarer som direkte kom av overvekten deres, så at ikke alle var like store betyr ikke at de ikke burde gå ned noen kilo.

vi så jo for noen episoder siden at så godt som alle av dem har gått ned i vekt og dermed blitt kvitt farene.

enig i at ikke alle er "feite" på tjukkholmen, men de kan jo ha vært i mye dårligere form en deg selv om de har samme høyde og vekt. :wink:

og så lenge de selv følte det viktig å gå ned, og det var farlig med vekten deres, så er det vel greit nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jo da, du har sikkert rett, men jeg ble nå litt lei meg likevel. Jeg trøster meg med at jeg er i tipp topp stand helsemessig, f eks har jeg ikke diabetes, lavt kolesterol og lavt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke noe å bli lei seg for det, så lenge du er i form og utenfor helsefare pga din vekt, og hun du sammenligner deg med var ute av form og hadde helsefarer pga sin vekt.

det er lite konstruktivt å sammenligne seg med noen som ikke er på samme formkurve vettu. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg has sett på bli-ny-sidene i KK, jenter som har min høyde og min vekt og som bruker mindre klær enn meg.... da føler jeg meg feit for jeg skjønner ikke hvordan det går.... men maven min rister hvis jeg løper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kun høyde og vekt sier lite om resten, dere kan ha forskjellig beinbygning, forskjellig muskelmengde, forskjellig plassering av kiloene etc etc. og dere kan velge forskjellige typer klær.

jeg vet om tynnere jenter en meg, på liknende høyde, som har mer dissende mage en jeg har selv om de er tynnere.

kropper er forskjellige, selv om vekta og høyden er rimelig lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdering av begrepet "feit" er vel temmelig subjektivt.

Å gå etter størrelse på klær er vel heller ikke riktig da disse er temmelig forskjellige; på H&M kan jeg bruke 36, men da jeg var i Roma, måtte jeg ha XL... :roll:

Hvis jeg legger på meg 5 kg, føler jeg meg feit, selv om jeg fortsatt er innenfor BMI-normalen.

Min personlige oppfatning er vel at dersom man må til butikkenes egen avdeling for store kvinner, og man ser kvapsete ut i tillegg, da er man feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Det er ikke noe som heter "tung benbygning"... Du kan være kraftig, men ikke ha tung benbygning. ER jo bare å lure seg selv det.. Spis sunt og mosjoner så forsvinner nok den tunge benbyggingen på mystisk vis.

Vanskelig å forklare helt hvor grensa går for meg på når jeg syntes noen er feit eller ikke. Men når hengemagen kommer.. Da. Altså hengemage-med fyll. Ikke slapfiskmagen. Steget bortenfor lubben.

Er jo også forskjell på lubben, feit og kraftig. tror man kan gå fra lubben til feit og fra kraftig til lubben, og fra kraftig til feit. Også kan man være lubben uten å ha tilløp til å bli hverkan kraftig eller feit. Mer som i lubben er hvalpefett som forsvinner lett om man vil.

jau jau ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter "tung benbygning"... Du kan være kraftig, men ikke ha tung benbygning. ER jo bare å lure seg selv det..  Spis sunt og mosjoner så forsvinner nok den tunge benbyggingen på mystisk vis.

Altså; ikke for å drepe folks illusjoner, men forskjellen på en tung og en lett beinbygning hos to like høye personer av samme kjønn utgjør maksimalt to til tre kilo...

Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...