Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2004 #1 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hva er din absolutte julesmåkakefavoritt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 31. oktober 2004 #2 Del Skrevet 31. oktober 2004 Sarah bernard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2004 #3 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ikke en julekake, men en sjokoladekake (brownie) laget i langpanne etter oppskrift fra en kakaopakke Inneholder rosiner og grovhakkede hasselnøtter og skal være bløt inni. Helt uimotståelig. Det er nok en stor fordel at den bare lages en gang om året... Av vanlige julekaker liker jeg bordstabelbakkels godt men det er nok kombinasjonen av flere jeg liker best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 31. oktober 2004 #4 Del Skrevet 31. oktober 2004 Pepperkaker helt klart. Også liker jeg sjakkruter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 31. oktober 2004 #5 Del Skrevet 31. oktober 2004 Er veldig glad i sånne rute-kaker (2 lyse og 2 brune ruter), og sånne lange flate med sukker på (Fryktelig flink på navn, altså...) Pepperkaker er veldig jul, liksom.. men jeg er mest glad i kjøpings jeg, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 31. oktober 2004 #6 Del Skrevet 31. oktober 2004 Karamellkake og Skrivefruens kaffekake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. oktober 2004 #7 Del Skrevet 31. oktober 2004 To favoritter: kransekakestenger og sveitsisk konfekt (det er en småkake, selv om navnet er litt misvisende). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 31. oktober 2004 #8 Del Skrevet 31. oktober 2004 Bordstabelbakkels. Tungt navn, deilige kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 31. oktober 2004 #9 Del Skrevet 31. oktober 2004 Min mammas oppskrift på snaddersmåkaken: Konfektkaker 200 gr smør 150 gr sukker 150 gr brunt sukker 2 store egg 275 gr hvetemel 1 ts bakepulver 100 gr mandler 1 pl kokesjokolade Hakk mandler og sjokolade grovt. Rør smør og lyst sukker hvitt. Bland i brunt sukker, egg, hvetemel, bakepulver, mandler og sjokolade. Sett med skje på plate med bakepapir. Temperatur:200 grader Steketid: 10 - 15 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 31. oktober 2004 #10 Del Skrevet 31. oktober 2004 Kakemenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 31. oktober 2004 #11 Del Skrevet 31. oktober 2004 Kakemenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Bø Skrevet 31. oktober 2004 #12 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg for min del er mere glad i sånn julesnask jeg. Minttopper, brente mandler, risboller og sånt no'. :-) Men jeg kommer også til å lage smultringer, krumkaker, pepperkaker, bl.a. Og så har jeg og min datter på fem år store planer om å lage et pepperkakehus, et stort et. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slafs Skrevet 31. oktober 2004 #13 Del Skrevet 31. oktober 2004 Maxine Grey: Min mammas oppskrift på snaddersmåkaken: Konfektkaker 200 gr smør 150 gr sukker 150 gr brunt sukker 2 store egg 275 gr hvetemel 1 ts bakepulver 100 gr mandler 1 pl kokesjokolade Hakk mandler og sjokolade grovt. Rør smør og lyst sukker hvitt. Bland i brunt sukker, egg, hvetemel, bakepulver, mandler og sjokolade. Sett med skje på plate med bakepapir. Temperatur:200 grader Steketid: 10 - 15 min Å, ja de er gode de, jeg lager dem hvert år og har gjort det helt siden jeg laget dem på skolekjøkkenet i 7. klasse, dvs. 30 år siden. Namm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2004 #14 Del Skrevet 31. oktober 2004 Julemanna, selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 31. oktober 2004 #15 Del Skrevet 31. oktober 2004 Mandelflarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 31. oktober 2004 #16 Del Skrevet 31. oktober 2004 Konfektkakene til Maxines mamma laget jeg i fjor og de ER gode !! Ellers så liker jeg godt kransekake og kokosboller (begge deler helst mamma sine) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2004 #17 Del Skrevet 31. oktober 2004 Må jeg velge? Er veldig glad i kaker så... Ingen jul uten mammas Engelsk plumkake. Og så vil jeg ha serinakaker, berlinerkranser, kokosmakroner, havreflarn og tørre vafler. Og så prøver jeg å lage en ny sort hver jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. oktober 2004 #18 Del Skrevet 31. oktober 2004 Kransekake-biter med mørk sjokolade (av bakeren hjemme seff). Nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 31. oktober 2004 #19 Del Skrevet 31. oktober 2004 Konfektkaker er min favoritt. Ellers liker jeg veldig godt lefser, serinakaker, brente mandler og mandelruter..... og berlinerkranser..... og pepperkaker..... og..... hmmmm...... gleder meg til jul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 31. oktober 2004 #20 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ingen over - ingen ved siden : SERINAKAKER med dryss av hakkede mandler.... Mmmm!!!! Farlig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå