Collan Skrevet 20. mai 2016 #41 Skrevet 20. mai 2016 Du sier at det er dyrt i Norge. I absolutt pris er det meste litt eller en del dyrere enn i de fleste andre land. I forhold til lønnsnivået er nordmenns kjøpekraft likevel blant de høyeste i verden. Neste gang du ser at et eller annet er billigere i utlandet, tenk på at lønningene det er mye lavere. De aller fleste byer i verden har godt under 200 000 innbyggere. Dermed kan ikke Oslo kalles en liten by. En viktig kvalitet som du ikke nevner er drikkevann. Springvannet i omtrent hele Norge har langt færre bakterier enn flaskevann, og smaker også godt. Jeg har reist en del og smalt springvann her og der. Det er trygt, men smaker fælt og er ofte sterkt kloret. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #42 Skrevet 20. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du gjør er veldig typisk norsk. Sitte hjemme i stua å klage på ting uten å jobbe for forandring. Det er andres jobb å endre ting. Å skylde på misunnelse er en veldig enkel måte å forklare ting, uten å gå i seg selv. Anonymkode: 4afc1...f2a Jeg mente at det er mye missunelse på de som klarer og oppnå noe i Norge. Anonymkode: f2a5d...232
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #43 Skrevet 20. mai 2016 13 timer siden, Feologild skrev: Om du alvorlig talt tror at Oslo og Bergen er bygder ja da har jeg ingen tro på at du vet hva en bygd er. Greit nok at Oslo og Bergen er mye mindre en f.eks London. Men Oslo er f.eks større en Liverpool er Liverpool en bygd i dine øyne ? Det er ikke størrelsen som avgjør, det er mentaliteten. Oslo er bare en forvokst bygd. Liverpool er en liten by. Anonymkode: f4310...358
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #44 Skrevet 20. mai 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle skal stå på ski, like ski, like å gå på fjellet. helst skal alle være like- de som skiller seg ut blir sett ned på, ellers er det mye fordommer Norge er et svært konformt land. Det kan være bra i noen tilfeller, men som regel er det mer hemmende for vår utvikling som nasjon. Du skal ikke ta mange uortodokse valg i livet før du blir uglesett av samfunnet og regnet for å være avviker. Vi lever på andre lands investeringer i innovasjon og bidrar relativt lite. Vi er ikke en befolkning av skapere og visjonærer, vi er en befolkning av følgere og tradisjonalister. Anonymkode: f4310...358 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #45 Skrevet 20. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norge er et svært konformt land. Det kan være bra i noen tilfeller, men som regel er det mer hemmende for vår utvikling som nasjon. Du skal ikke ta mange uortodokse valg i livet før du blir uglesett av samfunnet og regnet for å være avviker. Vi lever på andre lands investeringer i innovasjon og bidrar relativt lite. Vi er ikke en befolkning av skapere og visjonærer, vi er en befolkning av følgere og tradisjonalister. Anonymkode: f4310...358 Flott at noen ser det samme som meg. Anonymkode: f2a5d...232
Sirah Skrevet 20. mai 2016 #46 Skrevet 20. mai 2016 Jeg har også bodd i en annen europeisk storby. Flere av mine venner og venninner har gjort det samme. Felles for oss alle er at vi kom hjem igjen til lille Norge. Borte bra, men hjemme best sier de. Jeg stortrivdes i utlandet men er veldig glad for å være hjemme igjen, men jeg angrer på ingen måte på at jeg gjorde det. Nå har jeg fått det ut av systemet. Kunne godt tenkt meg en periode i utlandet igjen, men ikke for godt. Det er i Norge jeg hører hjemme. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå