AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #21 Skrevet 20. mai 2016 Jeg har reist mye, også i fattige land. Selvfølgelig har vi det godt her i Norge i forskjell til mange andre land. Likevel, det er mye her soim ikke er bra. Kunne tenkt meg Australia. Anonymkode: f2a5d...232
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #22 Skrevet 20. mai 2016 3 minutter siden, Illuminatum skrev: Ja, det er sikkert mye bedre andre steder. Hvorfor skal en bruke de beste områdene til parker? I mine øyne vil jeg heller gå i skogen enn i en park. Når nesten 95% av Norge er skog og fjell er det relativt lett å komme seg dit. Selv elsker jeg Norge. Ikke er ting så dyrt lenger heller, om en holder alkohol utenfor. Bolig er mye billigere enn i de storbyene du liker. Faktisk er ikke forskjellen i matpris så stor lenger. Fortsatt er den der, men avstanden blir mindre. Det er gratis å bruke naturen og i utmark betyr det ingen ting hvem som eier den. Det er frisk luft og friskt vann. Vi er så heldige at vi har et sosialt nettverk i regi av NAV som gjør at syke mennesker kan få leve et godt liv. De fleste land i verden har ikke et slikt tilbud. Klart det ikke er perfekt, men ..... Ellers er jeg glad at barna er egne rettssubjekter og ikke foreldrenes eiendom. Lurer nå litt på hvilke land vi ligger så langt bak i forhold til nevrologi. Er behandlingen av slagpasienter dårligere i Norge enn andre land? Lurer litt, så kom gjerne med belegg for påstanden din. Hvis jeg er lei av Norge, synes det er mye det samma hele tiden, er lei dårlig vær og flokkmentalitet så er det mine meninger, og ikke noe jeg trenger å bevise for deg!!! Selvfølgelig er det tryggere og bedre enn i andre land ( har også reist i fattige land ) men vet dere hva, har aldri møtt så positive mennesker med så mye samhold og kjærlighet for hverandre, Her funker janteloven- du skal ikke tro du er noe hva?? Anonymkode: f2a5d...232
Gjest Tom/Loki Skrevet 20. mai 2016 #23 Skrevet 20. mai 2016 Blir helst lei av Norge om vinteren for jeg hater snø og minus grader.
Illuminatum Skrevet 20. mai 2016 #24 Skrevet 20. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg er lei av Norge, synes det er mye det samma hele tiden, er lei dårlig vær og flokkmentalitet så er det mine meninger, og ikke noe jeg trenger å bevise for deg!!! Selvfølgelig er det tryggere og bedre enn i andre land ( har også reist i fattige land ) men vet dere hva, har aldri møtt så positive mennesker med så mye samhold og kjærlighet for hverandre, Her funker janteloven- du skal ikke tro du er noe hva?? Anonymkode: f2a5d...232 Du trenger ikke bevise noe for meg. Når du legger inn et innlegg i et diskusjonsforum er det naturlig å forvente at du får innspill. Om du er så misfornøyd så bare reis til et annet land. Ønsker du virkelig å ha det så ille? 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #25 Skrevet 20. mai 2016 4 minutter siden, Illuminatum skrev: Du trenger ikke bevise noe for meg. Når du legger inn et innlegg i et diskusjonsforum er det naturlig å forvente at du får innspill. Om du er så misfornøyd så bare reis til et annet land. Ønsker du virkelig å ha det så ille? Det er ikke bare å reise til et annet land. Anonymkode: f2a5d...232
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #26 Skrevet 20. mai 2016 Etter å ha bodd fire år i et middelhavsland og jobbet dag og natt seks dager i uken for å ha råd til å leve, så har jeg kommet frem til at Norge er godt land å leve i. Men, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg muligens tenkt som ts. Anonymkode: 0c151...f5f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #27 Skrevet 20. mai 2016 Gjør du noe for å forandre på dette du ikke liker? Er du engasjert i politikk? Er det noen grupper du er aktiv i? Anonymkode: 4afc1...f2a
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 20. mai 2016 #28 Skrevet 20. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her funker janteloven- du skal ikke tro du er noe hva?? Anonymkode: f2a5d...232 Janteloven er ikke annet en enn idiotisk unnskylding folk som ikke tåler kritikk bruker.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #29 Skrevet 20. mai 2016 1 minutt siden, Feologild skrev: Janteloven er ikke annet en enn idiotisk unnskylding folk som ikke tåler kritikk bruker. Nei, det er det ikke. Anonymkode: f2a5d...232
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #30 Skrevet 20. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør du noe for å forandre på dette du ikke liker? Er du engasjert i politikk? Er det noen grupper du er aktiv i? Anonymkode: 4afc1...f2a Når politikerne krangler som de gjør i årevis, for å avgjøre noe som kan ha stor positiv innvirkning i menneskers liv, så er det rett og slett noe jeg tar avstand fra. Det burde blitt større fokus på selve mennesker i stedet for alle disse shoppinsentrene everywere. Anonymkode: f2a5d...232
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 20. mai 2016 #31 Skrevet 20. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det ikke. Anonymkode: f2a5d...232 Jo det er det. Folk må lære seg og tåle kritikk og motgang og slutte og jamre om janteloven. Det er på tide at folk blir voksne og tar ansvar for sine liv og slutter og skylde på denne oppdiktete jantelov.
Gjest Tom/Loki Skrevet 20. mai 2016 #32 Skrevet 20. mai 2016 1 minutt siden, Feologild skrev: Jo det er det. Folk må lære seg og tåle kritikk og motgang og slutte og jamre om janteloven. Det er på tide at folk blir voksne og tar ansvar for sine liv og slutter og skylde på denne oppdiktete jantelov. Kunne ikke vært mer enig
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #33 Skrevet 20. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når politikerne krangler som de gjør i årevis, for å avgjøre noe som kan ha stor positiv innvirkning i menneskers liv, så er det rett og slett noe jeg tar avstand fra. Det burde blitt større fokus på selve mennesker i stedet for alle disse shoppinsentrene everywere. Anonymkode: f2a5d...232 Det blir ingen forandring med mindre de som ønsker det sier fra. At du melder deg ut av prosessen signaliserer at du er fornøyd med jobben de gjør. Anonymkode: 4afc1...f2a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #34 Skrevet 20. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle skal stå på ski, like ski, like å gå på fjellet. helst skal alle være like- de som skiller seg ut blir sett ned på, ellers er det mye fordommer Er det sånn da? Hver gang jeg har sagt at jeg ikke har gått på ski siden barndommen er reaksjonen jeg får at de heller ikke har det. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: m foreldre eier barna, eller om det er staten som gjør det begynner jeg å seriøst lure på, "Eie" barn. Som et objekt. Ja, mange foreldre vil "eie" barn. De vil slå dem, misbruke dem seksuelt, tvinge på livssyn og skape utrygg hverdag. Mens staten skal liksom beskytte barna. Anonymkode: be4df...127
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #35 Skrevet 20. mai 2016 7 minutter siden, Feologild skrev: Jo det er det. Folk må lære seg og tåle kritikk og motgang og slutte og jamre om janteloven. Det er på tide at folk blir voksne og tar ansvar for sine liv og slutter og skylde på denne oppdiktete jantelov. Dette er feil, det er typisk Norsk. Det handler ikke om at folk ikke tåler kritikk, det handler mye om missunnelse, at man ikke skal få tro man er noe og være så ydmyk at det nesten blir slitsomt. Mange voksne som tar ansvar fior egne liv og gjør så godt de kan. Anonymkode: f2a5d...232
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 20. mai 2016 #36 Skrevet 20. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette er feil, det er typisk Norsk. Det handler ikke om at folk ikke tåler kritikk, det handler mye om missunnelse, at man ikke skal få tro man er noe og være så ydmyk at det nesten blir slitsomt. Mange voksne som tar ansvar fior egne liv og gjør så godt de kan. Anonymkode: f2a5d...232 Ingen er misunnelige på deg. Og janteloven er bare en unnskylding folk bruker
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #37 Skrevet 20. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn da? Hver gang jeg har sagt at jeg ikke har gått på ski siden barndommen er reaksjonen jeg får at de heller ikke har det. "Eie" barn. Som et objekt. Ja, mange foreldre vil "eie" barn. De vil slå dem, misbruke dem seksuelt, tvinge på livssyn og skape utrygg hverdag. Mens staten skal liksom beskytte barna. Anonymkode: be4df...127 Heldigvis er det mange flotte ressurssterke foreldre der ute som ikke tenker på å skape en utrygg hverdag for dem...staten beskytter ikke barna, har lest utallige bv rapporter fra tiligere, de mishandlet dem og skapte ødlagte mennesker, en del av dem har fått erstatning. Anonymkode: f2a5d...232
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #38 Skrevet 20. mai 2016 4 minutter siden, Feologild skrev: Ingen er misunnelige på deg. Og janteloven er bare en unnskylding folk bruker Ha en fin dag;) Anonymkode: f2a5d...232
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #39 Skrevet 20. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er feil, det er typisk Norsk. Det handler ikke om at folk ikke tåler kritikk, det handler mye om missunnelse, at man ikke skal få tro man er noe og være så ydmyk at det nesten blir slitsomt. Mange voksne som tar ansvar fior egne liv og gjør så godt de kan. Anonymkode: f2a5d...232 Det du gjør er veldig typisk norsk. Sitte hjemme i stua å klage på ting uten å jobbe for forandring. Det er andres jobb å endre ting. Å skylde på misunnelse er en veldig enkel måte å forklare ting, uten å gå i seg selv. Anonymkode: 4afc1...f2a 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2016 #40 Skrevet 20. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha bodd fire år i et middelhavsland og jobbet dag og natt seks dager i uken for å ha råd til å leve, så har jeg kommet frem til at Norge er godt land å leve i. Men, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg muligens tenkt som ts. Anonymkode: 0c151...f5f Har ikke inntrykk av at de jobber så hardt eller mye.. Kanskje du bare var veldig samvittighetsfull. Anonymkode: ab16d...bfd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå