Gå til innhold

Hvordan takke alle de som har stått med meg i sorgen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er gått en god periode nå siden den vonde hendelsen. 

Og det er nå jeg virkelig har begynt å nærme meg til lyset i enden av tunnelen. 

Med det, så begynner det også å gå opp for meg - alle menneske rundt meg som mer eller mindre har vært påvirket av... sinnstilstanden min. De har enten direkte eller indirekte vært med meg i sorgen... har de vel ikke? Jeg har vært totalt omtåket av mørket og dysterhet at jeg har ikke vært i stand til å se... før nå. 

Jeg har hatt kjærlighet rundt meg hele tiden. Selv om jeg ikke var i stand til å forstå det.

Av de menneskene jeg, i ettertid nå, ser at jeg ventet det minst fra. Det var de som ga mest.

Dette har vært en interessant erfaring. Og det blir spennende å se hvordan livet og verden åpner seg for meg nå i denne nye fasen.

Jeg har lyst å vise de menneskene som har vært her hvordan de har reddet livet mitt... For det er faktisk det de har gjort.  

Hvordan viser jeg det på den mest meningsfulle måten?

Mvh ung kvinne :)

Anonymkode: 6ad97...9da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Godt å høre at du har det bedre nå :blomst:

Jeg tror ikke det finnes en universal måte å takke alle som har stilt opp, dette må tilpasses litt individuelt. Men du kan ha i tankene hvordan du selv er blitt hjulpet, og dermed yte liknende hjelp til dine hjelpere.

Det kan være å hjelpe med litt praktisk hus/hage arbeid hos noen. Lage en middag for en annen og tilby deg som barnevakt for noen andre. Kanskje invitere flere hjem til deg selv i et selskap/middag, og sette pris på en slik måte. Et godt gammeldags brev med beskrivelse av hvor takknemlig du er for den hjelpen de har gjort for deg. Du vet jo nå selv hvilken hjelp og oppmerksomhet du selv har satt pris på i din egen såre situasjon. Bruk den erfaringen til å gi til de rundt deg.

Du skal selvsagt ikke påta deg noe du ikke makter å gjøre, da du nok fortsatt er påvirket av hendelsen, men små ting som et enkelt besøk kan være takk nok.

Klemmer :klem: fra meg

Dr. A. Kula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Dr. A. Kula sier og evt sende en sms til de du ikke treffer så ofte. Jeg hadde satt pris på en sms.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...