Gå til innhold

Små eller store hunder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde store hunder før, nå har jeg små hunder på under 10 kg. Formål og bruk har bestandig stått sentralt hos meg ved rasevalg, så når jeg ble eldre kuttet jeg ut en jaktform som gjorde at jeg gikk over til mindre hunder som egner seg til den jakta som jeg vil drive med nå. Jeg er ikke like aktiv lenger heller, så jeg trenger ikke hunder som løper 1 mil flere ganger i uka og liker det også.

Hva angår fillebikkjelynne på småhunder, tror jeg det henger mye sammen med dårlig avl og at det er akseptert i rasemiljøene. Små hunder med dårlig gemytt er mye lettere å håndtere enn store hunder med dårlig gemytt. Små hunder er også mer lett solgte enn større hunder, så det avles mer på dårlige individer hos små hunder. En stor hund med atferdsproblemer eller aggresjon avlives som regel ganske kjapt, det er ikke samme selvfølge med små hunder.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, palamina skrev:

Åja, jeg trodde du visste hva Tabris mente om saken, siden du spurte om hun bifalt noe som var så åpenbart imot hennes overbevisning, derfor tok jeg det som en spøk. ;)

End of off topic.

Ok, da skjønner jeg at det var en misforståelse :) 

Anonymkode: 021a8...ad5

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i store hunder, jeg er vokst opp med hunder og hatt forskjellige hunderaser. Hatt blandingsraser og renraset. Og har hatt blant annet st.bernhards hund, de er jo så rolige og kosete og fine hunder, elsker store hunder, men liker også mindre. Liker de fleste raser, har en valp nå. 

Han er blanding av Labrador og border collie, men er mest labrador i han. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...