Gå til innhold

Hvorfor gjør enkelte bygdefolk dette mot meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen personer i miljøet her ønsker ikke å være venn med meg, verken IRL eller på facebook. Men møter de på meg ute så spør de og graver om personlige ting. Det er liksom det eneste de interesserer seg for. Og får de et svar, så trekker de seg raskt unna og sier ikke mer. 

Er innflytter, men har bodd i bygda i 7 år nå. Nysgjerrigperene har gjerne lagt til mine venner på sin Facebook venneliste, og utelatt meg. Det er helt i orden for min del, men da akter ikke jeg å utlevere meg selv til personer som ikke har som hensikt å være venn med meg. De trenger i det hele tatt ikke å bry seg med å sanke informasjon om meg og livet mitt.

Skal nevnes at jeg har gjort noen forsøk på å bli venner med enkelte av dem før, men fikk til svar at Facebook bruker de utrolig lite. Så ser jeg i ettertid at de kommenterer bilder av mine bekjente på Facebook xD

Hva er dette fornoe dere?  Hva er jeg i deres øyne?

Anonymkode: 3921d...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bygda suger. Hadde flyttet!

Anonymkode: 28363...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hørtes ut som bygda, ja. Jeg har vokst opp i bygdenorge selv og skjønner det ikke alltid.

Anonymkode: b727d...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

skjønner deg veldig godt, bygda suger, jeg sier ikke et ord om meg selv til folk på bygda. Dessverre får de ikke "tak" hvilken person jeg er før de prøver å være litt mer vennlige. 

Anonymkode: 1d947...f11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser de ned på meg, eller synes de at jeg er rar?   Hva blir deres neste stikk om jeg overser de?

Føler dessverre at enkelte av kvinnene i bygda anser meg som svert interessant, selv om jeg forholder meg anonym.  Dette har ført til at jeg handler på ulike butikker, og eller shopper i andre byer bare for å senke skulderen.  Jeg liker også å gå turer på steder hvor jeg vet jeg blir skånet for å stå på utstilling.

Nei en blir rett og slett rar kjenner jeg, av å bli sett på som noe rart noe.     Og selv om min oppførsel er bra, så verserer de styggeste rykter om meg. Sa f.eks opp jobben min for noen år siden, og da gikk det rykter om at jeg fikk sparken. Og det til tross for at jeg gjorde en utfyllende jobb, og skapte et godt arbeidsmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skulle tro at siden de har internett og FB så har de fått noen innpulser utenfra, men bygdedyret lever tydeligvis i beste velgående. Stakkarslige folk som ikke har annet å gjøre enn å slarve om andre. Mulig det er sånn at de ser på deg som en inntrenger hvis du ikke er syvende generasjon i bygda eller er gift med prestesønnen.

Anonymkode: 2f517...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke så glad i bygda fra før av, pga. all den ondsinnede sladringen. At de kommer bort til deg og graver om personlige ting, selv om de ikke er venn med deg, overrasker meg ikke. De vil bare ha ting å spre videre (og gjerne legge til litt ekstra fra fri fantasi selv). Selv om du har bodd i bygda i syv år ser de deg nok fremdeles på som en innflytter, og veldig mange er skeptiske til innflyttere. Jeg drømte om å flytte til mammas hjembygd tidligere, men da jeg fikk muligheten ble det ikke så gøy som jeg hadde sett for meg, og kunne ikke komme meg fort nok bort igjen. For selv om mamma har bodd der, så ble jeg fremdeles sett på som en innflytter av mine jevnaldrende (dette hadde nok gått bedre om mamma hadde flyttet tilbake mens jeg enda var barn). 

Anonymkode: f0db8...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det å bo på bygden. Dette er det store bygdetrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen personer i miljøet her ønsker ikke å være venn med meg, verken IRL eller på facebook. Men møter de på meg ute så spør de og graver om personlige ting. Det er liksom det eneste de interesserer seg for. Og får de et svar, så trekker de seg raskt unna og sier ikke mer. 

Hvordan vet du at de ikke ønsker å være venn med deg? Jeg tar det som hyggelig at de spør meg om personlige ting. Er det ting jeg synes er for personlig, er det vel bare til å svare det vekk på en hyggelig måte. Spør noen meg om personlige ting, så tenker jeg at jeg også kan spørre dem om personlige ting. Jeg ser på det i noen tilfeller som tillitserklæring.

Velg å se på at de spør i beste mening. Føler du likevel ikke det, så svar noe kort og spør heller dem om noe. 

De fleste liker å snakke og få oppmerksomhet, bli hørt på. Hvis du vil ha venner, så spør og vis interesse for hva de er opptatt av. Da går de ikke vekk. Det er jeg nesten sikker på.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er innflytter, men har bodd i bygda i 7 år nå. Nysgjerrigperene har gjerne lagt til mine venner på sin Facebook venneliste, og utelatt meg. Det er helt i orden for min del, men da akter ikke jeg å utlevere meg selv til personer som ikke har som hensikt å være venn med meg. De trenger i det hele tatt ikke å bry seg med å sanke informasjon om meg og livet mitt.

Skal nevnes at jeg har gjort noen forsøk på å bli venner med enkelte av dem før, men fikk til svar at Facebook bruker de utrolig lite. Så ser jeg i ettertid at de kommenterer bilder av mine bekjente på Facebook xD

Hva er dette fornoe dere?  Hva er jeg i deres øyne?

Tror ikke det er så gale. Mitt råd er at du snur litt på den tankegangen, og at du heller tror det beste om folk, og at de vil ditt beste. Og vær oppmerksom på at du selv vil vise folk at du vil deres beste. Viser du det og de forstår det, så vil de nok ditt beste, de og.

Snu litt på det spørsmålet ditt: Hva er du i dine øyne? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg føler at jeg ble godt mottatt av bygda her jeg bor. Blitt invitert med på masse greier! Hører ingen snakker stygt om andre eller om meg selv. Så da skjønner jeg ikke hva slags folkeslag dere er borti😂 

Anonymkode: 1733e...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...