AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Del Skrevet 18. mai 2016 Hei! Jeg personlig synes menn med langt hår er pent/sexy, men det forstår jeg de færreste synes. I de siste årene er det jo bitt mer av det, men det stopper gjerne ved "Mote-lengder" rett under ørene, eller til rett ned på skuldrene og forsvinner vell igjen så fort motebildet går videre. Evt virker det som om det er ett must og være kjempe-muskuløs. Har en del kompiser med godt med lengder i håret, og merker at de fort blir sett ned på. De fleste av de er ikke noen "metal-heads" heller, men helt normale menn med langt hår som føler seg vell med frisyren De er ikke attraktive i manges øyne, blir ansett som ustellt og jeg kan se at når man har langt vellpleid hår man har brukt årevis på spare ut, så bør det få være ett personlig valg om man ønsker klippe seg/kunne gå med en knute i nakken. I mine øyne er det litt æreskrenkelse og "ta fra noen håret" på den måten, det blir som og be en dame med pinna-kort hår gro ut håret fordi det "Ikke ser ut". Hvorfor er det slik? Især når vi kvinner har fritt valg av hårlengder vi kan velge imellom, gjerne også i unormale farger. Hvorfor skal det være vanskeligere og feks finne seg en jobb, når man er mann med langt hår? Har vell fallt av mote-vogna for lenge siden, ser ikke lenger forskjell på menn. Alle har like klær, likt hår, likt skjegg og er glattbarberte fra halsen og ned med six-pack Anonymkode: 8e6ab...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Del Skrevet 18. mai 2016 Kan du vise til noen studier som sier at menn med langt hår blir sett ned på? Det er svært vanskelig å svare på problemstillingen din når den ikke virker reell. Har aldri hørt at menn med langt hår blir sett ned på. Anonymkode: ab901...650 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Del Skrevet 18. mai 2016 Tja, jeg synes ikke menn som har en lang hårlengde (under skuldre) er attraktivt, men det vil jo ikke si at jeg ser ned på dem. Det er flere menn som foretrekker kvinner med langt hår over kort hår. Det er flere menn som foretrekker naturlige hårfarger og hårfrisyrer over de som ikke er det. Hvorfor er det greit med disse preferansene og ikke kvinners preferanser når det gjelder menns hår? Anonymkode: babcd...7b0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Del Skrevet 18. mai 2016 Så lenge håret er velstelt så har jeg ikke noe problem med det. Men ustelt hår generelt sett er ikke så pent, enten det er langt eller kort, på kvinne eller mann. Anonymkode: e244b...464 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 18. mai 2016 #5 Del Skrevet 18. mai 2016 visste ikke at de blir sett ned på men langt hår på menn eller bare en liten hale i nakken er og blir stygt dessverre 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 18. mai 2016 #6 Del Skrevet 18. mai 2016 Det er en kulturell greie. Det er svært lenge siden langt hår på menn har vært assosiert med noe særlig sosial status. Mange har en ganske dyptsittende antakelse om at en mann med langt hår, med mindre han er kunstner, er litt sånn delvis mislykket karrieremessig, og kanskje også lite villig til å rette seg etter estetiske og muligens også andre normer. Det virker også som om alder spiller inn, og da snakker jeg ikke nødvendigvis om generasjoner. Som langhåret mann på 33 opplever jeg stort sett oppmerksomhet fra jenter på 20-25, og nesten aldri på min egen alder. Det kan være de litt eldre ser på det som et tegn på umodenhet, selv om de likte det da de var yngre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amininata Skrevet 18. mai 2016 #7 Del Skrevet 18. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg synes ikke menn som har en lang hårlengde (under skuldre) er attraktivt, men det vil jo ikke si at jeg ser ned på dem. Det er flere menn som foretrekker kvinner med langt hår over kort hår. Det er flere menn som foretrekker naturlige hårfarger og hårfrisyrer over de som ikke er det. Hvorfor er det greit med disse preferansene og ikke kvinners preferanser når det gjelder menns hår? Anonymkode: babcd...7b0 Jeg har kort hår, har aldrig opplevd at jeg blir bedt om å gro ut håret mitt for og få meg en jobb som kvinne. Det er kanskje det TS mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Del Skrevet 18. mai 2016 Hvor bor du? Dette er vanligvis bare et problem i små bygder. Jeg har hatt langhåret kjæreste, og enkelte steder hadde dette faktisk noe å si for å få seg jobb og hvordan folk møter en, mens her i Oslo er dette en ikke-sak. Tipper bygda kommer etter, etter hvert som dette blir mer og mer vanlig. Anonymkode: eeeea...7a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 18. mai 2016 #9 Del Skrevet 18. mai 2016 Jeg liker langt hår på menn og har alltid synes at det er attraktivt. Det blir faktisk sett ned på av mange. Har til og med sett noen kalle det for homo. Men kvinner med kort hår blir jo også ofte sett litt ned og blir kalt for lesbiske. Så hårlengden er altså en god indikasjon på seksuell legning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 18. mai 2016 #10 Del Skrevet 18. mai 2016 Må innrømme at jeg stigmatiserer menn med langt hår, synes det fremstår jålete. Litt sånn wannabe Fabio-ish. Skjønner jo at det er meg problemet ligger hos, alle må jo kunne ha det håret de vil. Å ha langt hår som menn bryter jo med de regjerende normene blant norske menn akkurat nå, så er mest at det fremstår som jåleri.. Jeg ser kanskje "ned" på de jeg oppfatter som veldig overfladisk og opptatt av eget utseende. Blir litt som damer med ekstremt lange negler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #11 Del Skrevet 18. mai 2016 10 minutter siden, The damned skrev: Jeg liker langt hår på menn og har alltid synes at det er attraktivt. Det blir faktisk sett ned på av mange. Har til og med sett noen kalle det for homo. Men kvinner med kort hår blir jo også ofte sett litt ned og blir kalt for lesbiske. Så hårlengden er altså en god indikasjon på seksuell legning Den har jeg hørt mine langhårede venner blitt kallt også Ironisk nok så er jo stereotyp "homsa" mer eller mindre kort-håret med trendy sveis Anonymkode: 8e6ab...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #12 Del Skrevet 18. mai 2016 3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Må innrømme at jeg stigmatiserer menn med langt hår, synes det fremstår jålete. Litt sånn wannabe Fabio-ish. Skjønner jo at det er meg problemet ligger hos, alle må jo kunne ha det håret de vil. Å ha langt hår som menn bryter jo med de regjerende normene blant norske menn akkurat nå, så er mest at det fremstår som jåleri.. Jeg ser kanskje "ned" på de jeg oppfatter som veldig overfladisk og opptatt av eget utseende. Blir litt som damer med ekstremt lange negler. Det var jo faktisk nesten en "hyggelig" generalisering i forhold til det mange av de opplever Anonymkode: 8e6ab...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sylphrena Skrevet 18. mai 2016 #13 Del Skrevet 18. mai 2016 Ja det er litt rart. Kanskje det er fordi det litt utenfor "normen"? Blir uansett litt rart å se ned på noen på grunn av hårlengde. Selv liker jeg godt langt hår på menn. Synes det er fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #14 Del Skrevet 18. mai 2016 35 minutter siden, Amininata skrev: Jeg har kort hår, har aldrig opplevd at jeg blir bedt om å gro ut håret mitt for og få meg en jobb som kvinne. Det er kanskje det TS mener? Er dette et reellt problem for menn med langt hår? Hvor mange menn med langt hår har fått beskjed om å klippe seg for å få en jobb? Anonymkode: babcd...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 18. mai 2016 #15 Del Skrevet 18. mai 2016 Jeg ser ikke ned på menn med langt hår men synes det er ekstremt utiltrekkende, uansett hvor kjekk resten av mannen er. Langt hår er en stor NoNo for meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #16 Del Skrevet 18. mai 2016 Fordi det i motebildet oppfattes som feminint. Kvinner blir sett ned på av både kvinner og menn. Da det er en oppfatning av begge kjønnene at det kjønnet er mindre verdt. Her er dessverre kvinner med på å underbygge sitt eget kjønn. Da de ofte er først ute med å se ned på, mobbe og utstøte menn som tilnærmer seg det motsatte kjønn. Dette ved å: Bruke et typisk kvinneplagg selv om det er av praktiske årsaker (da er de transer med en gang) Ha langt hår. osv. osv. Hvis en kvinne klipper håret og er maskulin og tilnærmer seg menn. Er hun tøff og frigjort. skulle ønske det ikke var slik... Anonymkode: 7b57e...896 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 18. mai 2016 #17 Del Skrevet 18. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er dette et reellt problem for menn med langt hår? Hvor mange menn med langt hår har fått beskjed om å klippe seg for å få en jobb? Anonymkode: babcd...7b0 Man får ikke beskjeden, delvis fordi det er ubehagelig for arbeidsgiver å si noe sånt, og delvis fordi man mye mulig kan klage inn bedriften for likestillingsombudet. Samtidig finnes det data på at langhårede menn forbigås i søkeprosessen, og det er svært få menn med langt hår i typisk blårussyrker. Personlig kjenner jeg et par stykker som har måttet klippe håret for å kunne stige i gradene. Som arbeidstaker har du ofte litt estetisk frihet, men det er ikke gitt at du beholder denne som teamleader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #18 Del Skrevet 18. mai 2016 Av samme grunn om at kvinner med kort hår blir sett ned på. Det er uattraktivt. Anonymkode: 6ac18...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 18. mai 2016 #19 Del Skrevet 18. mai 2016 Du kan bytte ut "menn med langt hår" med "kvinner med kort hår" så ser du at dette går begge veier☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #20 Del Skrevet 18. mai 2016 Jeg vil ha en mann som liker seg selv som han er, og om det er med langt hår, manbun, skjegg eller shavet har ingenting å si 🙂 Likt andre veien, hvis jeg har lyst å klippe meg kort så skal ikke det ha noe å si for en fremtidig partners syn og følelser for meg. Jeg er ikke hårlengden min like lite som han er sin hårlengde 🙂 Anonymkode: ce0af...049 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå