Gå til innhold

Er vi på KG mer ensomme enn andre? (avstemming)

AnonymBruker

Er du ensom?  

56 stemmer

1. 1. Er du ensom?

• Ja, alltid
      6
    • Ja, stort sett
      19
    • Ja, men sjelden
      13
    • Nei, kun noen dager i året
      12
    • Nei, aldri
      6
  2. 2. Er du på KG fordi du er ensom?

• Ja
      7
    • Ja, delvis
      17
    • Nei
      32
  3. 3. Tror du flesteparten av KG-brukerne er her inne fordi de er ensomme?

• Ja
      24
    • Nei
      32

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at det er en del ensomme mennesker i verden, og på KG, jeg leser jo tråder om det. Jeg er selv ensom i perioder, noen ganger er det vondt å være alene og noen ganger liker jeg det sånn. Men jeg tenkte på om dette forumet oppsamler seg mennesker som er ensomme? 

Noen sier at man "ikke har et liv" om man bruker en del tid her, er dette noe dere kjenner dere igjen i? (ALTSÅ, man har jo et liv selvsagt, det mener i hvertfall jeg, men om du kjenner deg igjen i at du føler du ikke har så mye annet å bruke tid på så derfor er du her?)

Jeg vet med meg selv at jeg liker forum-verdenen. Å svare andre mennesker på problemstillinger, jeg synes det er morsomt, og delvis sosialt, og ja, jeg trives med det. Også å lære om andre osv. Men jeg tror også at hvis jeg hadde vært mindre ensom, så hadde jeg vært her mindre. Hva tror du?

Er du ensom?
Er det derfor du er på KG? 
Tror du det er derfor flest er på KG, fordi de er ensomme og savner "noen"? 

Hilsen Eva

Anonymkode: 32834...0bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som en heftig introvert kan jeg få dekket mye av mitt sosiale behov gjennom f.eks. KG. Føler meg på ingen måte ensom, har bare et redusert behov for å omgås med mine venner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Som en heftig introvert kan jeg få dekket mye av mitt sosiale behov gjennom f.eks. KG. Føler meg på ingen måte ensom, har bare et redusert behov for å omgås med mine venner.

Jeg skjønner. Jeg veksler mellom det, og å faktisk være ensom. Men det er helt klart forskjell på å være alene, og det å være ensom. Noen tror jo at alle som bruker mye tid alene må være ensomme, og sånn er det ikke! 

Svarte du at du aldri er ensom, siden du "på ingen måte er ensom"? ( :sjenert: det gikk ikke opp på avstemmingen skjønneru!)

Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det er en del ensomme mennesker i verden, og på KG, jeg leser jo tråder om det. Jeg er selv ensom i perioder, noen ganger er det vondt å være alene og noen ganger liker jeg det sånn. Men jeg tenkte på om dette forumet oppsamler seg mennesker som er ensomme? 

Noen sier at man "ikke har et liv" om man bruker en del tid her, er dette noe dere kjenner dere igjen i? (ALTSÅ, man har jo et liv selvsagt, det mener i hvertfall jeg, men om du kjenner deg igjen i at du føler du ikke har så mye annet å bruke tid på så derfor er du her?)

Jeg vet med meg selv at jeg liker forum-verdenen. Å svare andre mennesker på problemstillinger, jeg synes det er morsomt, og delvis sosialt, og ja, jeg trives med det. Også å lære om andre osv. Men jeg tror også at hvis jeg hadde vært mindre ensom, så hadde jeg vært her mindre. Hva tror du?

Er du ensom?
Er det derfor du er på KG? 
Tror du det er derfor flest er på KG, fordi de er ensomme og savner "noen"? 

Hilsen Eva

Jeg er som deg :).

Har et sosialt liv også, men liker fora og diskusjoner, og som aleneforelder må jeg uansett være hjemme etter at barna er i seng.

Anonymkode: b55b7...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye alene, men sjeldent ensom. Føler stort sett bare på det på merkedager som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er som deg :).

Har et sosialt liv også, men liker fora og diskusjoner, og som aleneforelder må jeg uansett være hjemme etter at barna er i seng.

Leste litt feil.

Jeg føler meg bare en sjelden gang ensom og da sjelelig ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Jeg er mye alene, men sjeldent ensom. Føler stort sett bare på det på merkedager som i dag.

Jeg er også mye alene, men som jeg skrev så liker jeg det ofte sånn. Men andre perioder så tenker jeg at jeg burde gjøre noe aktivt for å få flere venner, men det igjen hadde jeg jo ikke orket å opprettholde i de periodene jeg bare vil være alene! Men i dag kjente jeg det litt. Selv om jeg var mindre alene enn jeg pleier! Tror også det er noe med forventningene, og at man ser hva alle andre gjør. Men tror du at du er på KG fordi du er mye alene, eller som noen ville sagt "ikke har et liv"? 

Jeg tenker litt at de som ville kommentert sånn ... ja, de ser ikke verdien av et forum, og ville ikke synes det var gøy. Men folk som faktisk er her synes jo gjerne det har noe for seg, og er, ja, faktisk, gøy. 

Eva

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste litt feil.

Jeg føler meg bare en sjelden gang ensom og da sjelelig ensom.

Sjelelig ensom? Som på en måte, eksistensielt? At "vi er alle alene" og ingen kan forstå "akkurat meg"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ufattelig mye energi paa sosiale settinger, og maa lade mellom slagene. Om jeg er introvert vet jeg ikke, for ikke er jeg videre sjenert, og jeg er oppriktig glad i aa vare med andre mennesker. Heldigvis har jeg ett lite, men stabilt nettverk, som fint taaler at jeg tar meg en to-ukers for jeg sender ut eksistenssignaler.

Jeg er aldri alene paa merkedager, ei heller i dag, saa jeg kan vel ikke si at jeg har noe erfaring med ufrivillig ensomhet, men det har vart perioder i livet der jeg ikke har hatt den type vennenettverk som jeg har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Signerer. Føler ikke jeg trenger å utdype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Klopp skrev:

Er ikke så mye alene men jeg føler meg ensom likevel.

Ja, noen ganger kjennes den ensomheten verre ut, hvis man er ensom når man er med andre. 

Eva

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er svært introvert og har ingen venner utenom ektemannen min og barna. Jeg får ikke helt til å fungere sammen med en mengde mennesker og derfor synes jeg det er bedre å være sosial på kg og fb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hver mai kommer jeg tilbake til KG. Hele året holder jeg meg unna, og hadde noen spurt meg om KG så hadde jeg nektet det, men i mai er jeg tilbake hver år fra 2011 når jeg begynte å studere. Mai betyr eksamen, mye lesing og sitting alene. Jeg orker ikke å være ansvarlig for at noen skal ha det kjekt og derfor holder jeg meg unna folk, men jeg har fremdeles behov for å snakke og tenke på noe annet enn eksamen, så derfor er jeg her.

Anonymkode: 50e00...e5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...