Gå til innhold

Hvordan lære en valp å komme på innkalling?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke vi bestemt kan si at hunder er mer fysiske enn oss mennesker. En hund har et utrolig kroppspråk selv uten fysisk kontakt med den hunden kommuniserer med.

I det at hunden er mer fysisk enn oss mennesker ligger selvsagt også det at den "prater" med kroppen og er mere fysisk, uten at det nødvendigvis innebærer fysisk kontakt.

Når det gjelder positiv trening er jeg veldig enig i det prinsippet, men mener at sitatet ditt både er veldig forenklet og ikke relevant i denne situasjonen. Jeg vil ikke definere det som "jobbing" å komme på innkalling, det hører inn under hverdagslydighet, og da hender det man bruker andre metoder enn de to du nevner. Og å få oppmerksomhet fra hunden på denne måten er hverken en belønning eller enn straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det at hunden er mer fysisk enn oss mennesker ligger selvsagt også det at den "prater" med kroppen og er mere fysisk, uten at det nødvendigvis innebærer fysisk kontakt.

Når det gjelder positiv trening er jeg veldig enig i det prinsippet, men mener at sitatet ditt både er veldig forenklet og ikke relevant i denne situasjonen. Jeg vil ikke definere det som "jobbing" å komme på innkalling, det hører inn under hverdagslydighet, og da hender det man bruker andre metoder enn de to du nevner. Og å få oppmerksomhet fra hunden på denne måten er hverken en belønning eller enn straff.

Hei! :)

Jeg vet at sitatet er enkelt, men jeg synes ikke det gjør så mye. Jeg synes egentlig det ligger så mye i det!

Selv tenker jeg på innkallinger som jobbing/trening, uansett om det er til hverdags eller ikke. Og det er naturlig for meg med belønning i begge tilfeller. For meg er det ikke noe problem :wink: Lommene mine buler alltid ut av pølser og leker etc. så noe har jeg for hånden.

Men for meg er innkalling noe som jeg i tillegg til hverdags også bruker i konkurranser, og da må innkalling fungere like godt i begge tilfeller! Derfor tenker jeg jobbing/trening= GØY! uansett.

Og som Midnattsol sier: det skal være som julaften og nyttårsaften (dog jeg trekker nyttårsaften vekk, da dette er min hunds værste dag :ler: ).

Men jeg må få legge til at jeg synes det er godt at vi tenker forskjellig ang. hund. Dette gjør, for meg i hvertfall, at jeg hele tiden kan vurdere og ev. forbedre egne metoder. :)

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...