ViljaH Skrevet 15. mai 2016 #21 Skrevet 15. mai 2016 Som alenemor ville det vært vanskeligst å fått inn nok tid på jobb mellom levering og henting tror jeg. Det meste praktisk daglige ville jeg klart selv. Større oppussingsprosjekter ville blitt vanskelig. Og hvis andre foreldren ble helt ute av bildet, ville det blitt lite avlastning da vi ikke har familie her.
Gjest Netttroll Skrevet 15. mai 2016 #22 Skrevet 15. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alenemødre fortjener INGEN hjelp. 99% av alle "alenemødre" nekter far kontakt med barnet. Svindler staten og så sitter dere å sutrer om hjelp?! Nei vet du hva. Anonymkode: f8930...68a Ord blir fattig!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #23 Skrevet 15. mai 2016 Er alenemor til to tenåringer, så behøver lite hjelp til barnepass osv. Men hadde vært fint å hatt noen å delt bekymringer, ansvar, avgjørelser, bekymringer osv. med. Vanskelig å få realisert, så jeg får stå i det. Hjelp til praktiske ting i huset osv, klarer jeg selv stort sett. Anonymkode: 1137c...d89 3
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 16. mai 2016 #24 Skrevet 16. mai 2016 (endret) Tja, jeg vet ikke om dette teller, men jeg fikk innvilget og jobbe 80% ellers så hadde jeg aldri klart å få til levering + henting fordi at barnehagen sine tider er såpass begrenset her jeg bor. Jeg har fått hjelp ved sykdom fordi jeg har vært sengeliggende og sånt, da var det vanskelig. Endret 16. mai 2016 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #25 Skrevet 16. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Alenemødre fortjener INGEN hjelp. 99% av alle "alenemødre" nekter far kontakt med barnet. Svindler staten og så sitter dere å sutrer om hjelp?! Nei vet du hva. Anonymkode: f8930...68a Det er meningen du skal lese svarene som kommer i en tråd. Visste du ikke det? Anonymkode: 5900c...95b 5
makkapakka Skrevet 16. mai 2016 #26 Skrevet 16. mai 2016 ingenting, jeg gjør og greier det meste selv.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #27 Skrevet 16. mai 2016 Får mye besøk av brødrene og foreldrene mine. De hjelper vel ikke, men både jeg og barnet setter veldig pris på selskap av andre i familien. Pappa går rundt i huset og fikser på ting som ikke er ødelagt. Min mor kommer ofte å henter ungen og tar han med på bading, fotballkamp, festivaler o.l. Det settes og veldig pris på. Anonymkode: 0107f...479 3
ViljaH Skrevet 16. mai 2016 #28 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, Steve Rogers skrev: Tja, jeg vet ikke om dette teller, men jeg fikk innvilget og jobbe 80% ellers så hadde jeg aldri klart å få til levering + henting fordi at barnehagen sine tider er såpass begrenset her jeg bor. Jeg har fått hjelp ved sykdom fordi jeg har vært sengeliggende og sånt, da var det vanskelig. Alle som har små barn kan få redusert arbeidstid for å ta seg av dem ref. arbeidsmiljøloven. Det betyr også 80% lønn og det et vel en annen utfordringen når man er alene.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #29 Skrevet 16. mai 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ingenting. Jeg legger opp hverdagen så jeg mestrer den selv. Anonymkode: e6c7f...84d Samme her. Eneste jeg skulle hatt barnefri til er å være sammen med nykjæresten uten barn i huset. Anonymkode: 75e04...1f5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #30 Skrevet 16. mai 2016 Noen å delt hverdagsgledene over barnet med. Det savner jeg. Ellers klarer vi oss bra. Men jeg savner noen som er like begeistret som meg over å se barnet spill fotball eller si rare ting og sånt. Anonymkode: 1fa15...586 1
Nordvesta Skrevet 16. mai 2016 #31 Skrevet 16. mai 2016 22 timer siden, Handymanhedmark skrev: Hei du som er alenemor 😊 Hva trenger du mest hjelp til i hverdagen? Egentlig ikke så mye. Er litt avhengig av barnepass når jeg jobber overtid eller reising i jobbsammenheng. Ellers så klarer jeg det meste selv
Zienna Skrevet 16. mai 2016 #32 Skrevet 16. mai 2016 Enslige mødre/fedre er ingen homogen gruppe. Har man en aktiv og deltakende far/mor til barnet, står man i en helt annen situasjon enn den som har en forelder til barnet sitt som ikke er interessert og ikke viser seg. Likeså er det stor forskjell mellom den som har familie som bidrar og den som ikke har familie i nærheten. Det må være utrolig tøft å verken ha familie i nærheten OG en mor/far til barnet som er fraværende. 4
Avalon Skrevet 16. mai 2016 #33 Skrevet 16. mai 2016 Ryddet for persondebatt og spekulasjoner, samt svar til dette. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #34 Skrevet 16. mai 2016 2 timer siden, Zienna skrev: Enslige mødre/fedre er ingen homogen gruppe. Har man en aktiv og deltakende far/mor til barnet, står man i en helt annen situasjon enn den som har en forelder til barnet sitt som ikke er interessert og ikke viser seg. Likeså er det stor forskjell mellom den som har familie som bidrar og den som ikke har familie i nærheten. Det må være utrolig tøft å verken ha familie i nærheten OG en mor/far til barnet som er fraværende. Ikke tøffere enn å bo sammen med en medforelder som ikke bidrar 😉 Jeg har det titusen ganger enklere nå som vi ikke bor sammen, til tross for at han skal ha vesla gjennomsnittlig 6t/uke og ingen overnatting i overskuelig fremtid. Familien min har 2-3 timers reise hit, etter hvordan det klaffer med ferge. Javisst blir jeg sliten innimellom, men ikke på langt nær like sliten som da jeg forsøkte å oppdra en voksen mann i tillegg til jentungen 😂 Anonymkode: e6c7f...84d 3
Betty Blue Skrevet 16. mai 2016 #35 Skrevet 16. mai 2016 Ingenting, klarer hverdagen greit selv. Men hadde vaskehjelp en periode tidligere når jeg måtte jobbe mye ekstra, og hadde fått lønnsøkning slik at jeg kunne ta meg råd til det. Var veldig deilig å kunne prioritere barnet og andre ting de timene jeg hadde fri.
Zienna Skrevet 17. mai 2016 #36 Skrevet 17. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke tøffere enn å bo sammen med en medforelder som ikke bidrar 😉 Jeg har det titusen ganger enklere nå som vi ikke bor sammen, til tross for at han skal ha vesla gjennomsnittlig 6t/uke og ingen overnatting i overskuelig fremtid. Familien min har 2-3 timers reise hit, etter hvordan det klaffer med ferge. Javisst blir jeg sliten innimellom, men ikke på langt nær like sliten som da jeg forsøkte å oppdra en voksen mann i tillegg til jentungen 😂 Anonymkode: e6c7f...84d Jeg skjønner den! Tenkte bare ikke på det en veien. Å være i et belastende forhold er helt sikkert det verste.. 2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. mai 2016 #37 Skrevet 17. mai 2016 Den 16.5.2016 at 1.15, ViljaH skrev: Alle som har små barn kan få redusert arbeidstid for å ta seg av dem ref. arbeidsmiljøloven. Det betyr også 80% lønn og det et vel en annen utfordringen når man er alene. Åja. Ja, det gjør det, men 80 % er ikke så ille for meg ihvertfall. Jeg tjener greit.
pompdelux Skrevet 17. mai 2016 #38 Skrevet 17. mai 2016 Jeg trenger barnevakt da jeg jobber turnus og far er ekstremt lite involvert helt etter eget valg. Resten går i grunn fint, vi er flere venninner som hjelper hverandre når det trengs.
smilo Skrevet 17. mai 2016 #39 Skrevet 17. mai 2016 Jeg fikk en følelse av at TS ønsket å vite hva han skal tilby en alenemor for å komme i posisjon, når han kaller seg handymanhedmark og starter denne tråden Til TS: Synd for deg, men vi kvinner er stort sett selvhjulpne. 1
Peter007 Skrevet 17. mai 2016 #40 Skrevet 17. mai 2016 Alle trenger hjelp av og til. Dette uavhengig om en er I forhold eller ikke. Nå tenkte vel TS.mer praktisk arbeid som krever en form for fagkunnskap innenfor håndverksfag. Det er vel I dag mellom norske menn under 30 år som besitter noe særlig handverkskunnskap. Dette særlig I byene. Dette var langt mer vanlig for 15-20 år siden. Dette ser en på at slik arbeidskraft I norske byer kommer fra øst-Europa. Dermed ble slik arbeidskraft leid inn også når de såkalte alenemødre var I forhold med far til barna. Det er I og for seg dermed ikke noen forskjell på før og nå. Jeg tror handymanhedmark er fra et sted der den norske mannen har mer handverkunnskap enn dere svarende bor. Det er forsatt forskjellige yrker på norske menn I bygd og by.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå