AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Å nei! Jeg spiste nettopp rett i koppen med potet og storfekjøtt. Men kan jeg egentlig ikke spise denne? Det står at det er røkt kjøtt i! Utrolig lei av å passe meg for alt mulig! Endelig funnet noe som smakte meg også! Anonymkode: 6af71...09f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Eh, er det fordi du er gravid? Det er som regel ikke så mange % kjøtt i sånne kopper, så jeg tror det går helt, helt fint:) Anonymkode: 9928f...6f2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Ja, er gravid. Det har vel ikke med mengden å gjøre, men om det er farlige bakterier i den, akkurat som med spekeskinke? Anonymkode: 6af71...09f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 Har også holdt meg unna spekemat o.l. men i følge legen min er norskprodusert spekemat som er "fersk" ikke farlig å spise i det hele tatt 😊 Det enest jeg fikk beskjed å passe meg for var mykoster og rakfisk.. Det kan jo ta litt over det her når man går gravid. Slapp helt av du, neppe farlig 😊 Anonymkode: 6ebbe...77e
Gjest simsam Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å nei! Jeg spiste nettopp rett i koppen med potet og storfekjøtt. Men kan jeg egentlig ikke spise denne? Det står at det er røkt kjøtt i! Utrolig lei av å passe meg for alt mulig! Endelig funnet noe som smakte meg også! Anonymkode: 6af71...09f Det er nok helt trygt. For det første er dette røkte kjøttet helt inntørket - her trives ikke bakterier (det er pga bakterier man skal være forsiktig... og da er det mer sånn fenalår, spekeskinke og sånn.... ) og det er rett i koppen, her heller du på kokende vann.... og da blir i alle fall bakteriene kokt ihjel....
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 For et hysteri! Det er vel snakk om å bruke litt sunn fornuft også eller? Anonymkode: 5bc56...b03 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Dette kjøttet er varmebehandlet og røkt, altså helt trygt. Akkurat som røkt skinkepålegg, som også er trygt. speleskinke er varmebehandlet, men RÅTT kjøtt. Derfor ikke trygt. Så spist rett i koppen til du blir lei. Anonymkode: 620e6...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette kjøttet er varmebehandlet og røkt, altså helt trygt. Akkurat som røkt skinkepålegg, som også er trygt. speleskinke er varmebehandlet, men RÅTT kjøtt. Derfor ikke trygt. Så spist rett i koppen til du blir lei. Anonymkode: 620e6...b1c Jeg fikk beskjed fra legen at spekemat ikke var noe farlig. Så lenge den er innenfor holdbarhetsdato og fra Norge vel og merke. Kunne ønske leger/ råd kunne være litt mer samstemte.. 😕 Anonymkode: 6ebbe...77e
toneeee_ Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed fra legen at spekemat ikke var noe farlig. Så lenge den er innenfor holdbarhetsdato og fra Norge vel og merke. Kunne ønske leger/ råd kunne være litt mer samstemte.. 😕 Anonymkode: 6ebbe...77e Hør på Folkehelseinstituttet når det kommer til råd om mat for gravide, leger sier dessverre så mye forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 Den 16.5.2016 at 8.55, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed fra legen at spekemat ikke var noe farlig. Så lenge den er innenfor holdbarhetsdato og fra Norge vel og merke. Kunne ønske leger/ råd kunne være litt mer samstemte.. 😕 Anonymkode: 6ebbe...77e Da ville jeg byttet lege umiddelbart, for det er en stor feil!! Legen mener nok at KJØTTPÅLEGG (ala kokt skinke) er trygt når det spises norsk og innenfor holdbarhetsdato. Selv dette er utrygt når det nærmer seg utgått dato. Men spekemat er aldri lov! Anonymkode: cf85f...0e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå