Gå til innhold

Bestevenninna mi kom ikke i min bursdag i går pga hun fikk ikke lov av typen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stod vold og ikke psykisk vold ;)

Anonymkode: 3d5be...34c

All vold er ille

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes all slags personligheter her i verden. Jeg tviler litt på om det går an å manipulere en voksen person, uten at de på en måte samtykker det. At hun må få lov av kjæresten sin? Hvordan oppfatter venninne di denne situasjonen? Hvor interessert er hun egentlig i ditt vennskap? 

Anonymkode: b2b8f...af9

At du "tviler litt" på at det går an å manipulere et voksent menneske betyr bare at du har absolutt null kjennskskap til temaet. Det er dessuten en farlig holdning, da det ansvarliggjør offeret og legitimerer (psykisk) vold. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her

Skal møte henne og han i byen i morgen. Håper vi kan få litt alenetid sammen. At ikke han henger over henne hele tiden. Vi kunne ikke snakke sammen på tlf siden han var i rommet og hun får ikke lov å snakke i tlf hvis han ikke er til stede. 

Anonymkode: 18e88...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Skal møte henne og han i byen i morgen. Håper vi kan få litt alenetid sammen. At ikke han henger over henne hele tiden. Vi kunne ikke snakke sammen på tlf siden han var i rommet og hun får ikke lov å snakke i tlf hvis han ikke er til stede. 

Å kjære folk. Får ikke lov å snakke i telefonen? 

Dette er jo sånt som alt av venner får fnatt av. Det tar vekk ytre påvirkning slik at hun ikke får høre hvor skadelig han er for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Blondie65 skrev:

Å kjære folk. Får ikke lov å snakke i telefonen? 

Dette er jo sånt som alt av venner får fnatt av. Det tar vekk ytre påvirkning slik at hun ikke får høre hvor skadelig han er for henne. 

Hun får lov til å snakke i tlf,  men da må han sitte og høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun får lov til å snakke i tlf,  men da må han sitte og høre på.

Ja, jeg skjønte det, i praksis er det akkurat det samme.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 5/15/2016 at 13.21, AnonymBruker skrev:

Har en kompis som må spørre kvinnfolket om lov, mistenker vold (han blir banket) Hos oss mannfolk er det tabu og snakke om, men har sett hinter.. 

Ikke bare mannfolk som er eiersyk og psykopater. 

Anonymkode: c2d58...f41

Når dere møtes i byen, sier du følgende: "Jeg må ta opp noe privat med venninna mi som bare er mellom meg og henne. Jeg hadde satt pris på om du gikk en tur en time så jeg får snakke med henne." Når (hvis) du får henne på tomannshånd må du først få fram at du er glad i henne uansett, du er hennes venn. Så må du rett og slett prøve å få henne til å tenke rasjonelt over situasjonen. Hva er rimelig med at han ikke lar henne snakke i telefonen alene? Hvorfor er det rimelig at han skal ut alene, men at hun ikke får lov? Sannsynligvis er hun så blind av forelskelse at hun ikke har tenkt over disse tingene. Når det er så tidlig i forholdet er det kanskje mulig at hun innser hvor sykt dette er og at hun dermed bryter med ham. Det er i alle fall verdt å prøve. 

Anonymkode: 8b0ce...1b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Han der er farlig, vær forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du klarer å få venninnen din på bedre tanker, for dette forholdet er skadelig! Å ikke få lov til å snakke i tlf uten han tilstede?! Det er jo helt sykt! Ingen skal måtte leve sånn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Informer foreldrene hennes og søsken. Har hun en storebror? Dere kan alle gå sammwn og kidnappe henne fra han. 

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når dere møtes i byen, sier du følgende: "Jeg må ta opp noe privat med venninna mi som bare er mellom meg og henne. Jeg hadde satt pris på om du gikk en tur en time så jeg får snakke med henne." Når (hvis) du får henne på tomannshånd må du først få fram at du er glad i henne uansett, du er hennes venn. Så må du rett og slett prøve å få henne til å tenke rasjonelt over situasjonen. Hva er rimelig med at han ikke lar henne snakke i telefonen alene? Hvorfor er det rimelig at han skal ut alene, men at hun ikke får lov? Sannsynligvis er hun så blind av forelskelse at hun ikke har tenkt over disse tingene. Når det er så tidlig i forholdet er det kanskje mulig at hun innser hvor sykt dette er og at hun dermed bryter med ham. Det er i alle fall verdt å prøve. 

Anonymkode: 8b0ce...1b1

Det vil nok ikke gå. Han vil garantert være mistenksom på at noen skal påvirke tankene hennes dit hen at han mister grepet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Oj, dette er ILLE! Enig med hun som sa du burde snakke med familien hennes! De er sikkert veldig bekymret! Slå dere sammen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er slitsomt for DEG at hun er i forholdet? Tenk hvor tyrraniserende det er for henne, men hun er så hjernevasket at hun ikke helt oppfatter hvor ille dette er.

Anonymkode: dab8d...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Been there - done that. Han godtok ikke at jeg snakket med menn, at jeg gikk kledd i vanlige kjoler (da viste jeg meg frem), og forsøkte å få meg til å tro at jeg var dum.

Han gjorde direkte narr av meg, og psyket meg ned over tid. Det blir en vond spiral; han strammer grepet gradvis og jo mer underkuet man er, jo vanskeligere er det å si imot. 

Heldigvis ga venninnene mine ikke opp. Han hatet dem og mente de var dårlig påvirkning. Den ene ga meg en pep talk, etter at han slo meg, etter at han så en gammel venn tekstet meg på messenger, var det nok.

TS, det lukter litt faresignaler over at hun er så åpen om situasjonen, det tyder på at det kan være verre og at hun vil ut. Jeg åpnet meg først da det var åpenbart hva som skjedde. Det var helt forferdelig å slå opp, han terroriserte meg med trusler, beskyldte meg for løgn, utroskap, med mer etter bruddet. Faktisk mer enn i selve forholdet. Så vær forsiktig.  

Anonymkode: bcff7...e66

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Been there - done that. Han godtok ikke at jeg snakket med menn, at jeg gikk kledd i vanlige kjoler (da viste jeg meg frem), og forsøkte å få meg til å tro at jeg var dum.

Han gjorde direkte narr av meg, og psyket meg ned over tid. Det blir en vond spiral; han strammer grepet gradvis og jo mer underkuet man er, jo vanskeligere er det å si imot. 

Heldigvis ga venninnene mine ikke opp. Han hatet dem og mente de var dårlig påvirkning. Den ene ga meg en pep talk, etter at han slo meg, etter at han så en gammel venn tekstet meg på messenger, var det nok.

TS, det lukter litt faresignaler over at hun er så åpen om situasjonen, det tyder på at det kan være verre og at hun vil ut. Jeg åpnet meg først da det var åpenbart hva som skjedde. Det var helt forferdelig å slå opp, han terroriserte meg med trusler, beskyldte meg for løgn, utroskap, med mer etter bruddet. Faktisk mer enn i selve forholdet. Så vær forsiktig.  

Anonymkode: bcff7...e66

Huff. :( Minner om han jeg var sammen med minus slåingen, for han slo meg aldri, men gjorde alt det andre du nevner. Godt du kom deg vekk. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 15.5.2016 at 23.17, AnonymBruker skrev:

Det stod vold og ikke psykisk vold ;)

Anonymkode: 3d5be...34c

Det er likevel vold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Kanskje dere burde avtale et eller annet signal slik at du kan ringe politiet eller komme og hente henne hvis det skjer noe. Det virker jo som om det bare er et tidsspørsmål før noe ordentlig ille skjer.

Hun kan jo f.eks. tekste deg med noe sånt som "hva har du hatt til middag i dag?" også vet du at nå trenger hun hjelp. 

Jeg ville og sagt at hun bare kan komme til deg når som helst hvis hun må dra fra han. 

Anonymkode: 91b65...e5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...