Gå til innhold

Kommer dette av sosial angst? eller hva feiler det meg!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hallo folkens. Jeg er en ganske sjenert jente på 23 år og sliter med en ting.

Når jeg skal prate med folk jeg ikke kjenner så finner jeg ikke ord. Jeg sier en setning før jeg vet hva jeg skal si, og stokker om ord.
Om det har skjedd noe på jobb og en kollega spør om jeg kan gjenfortelle den, så får jeg det ikke til. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte, eller hva jeg skal si. Skjønner godt om kollegaene mine ser rart på meg, når jeg ikke en gang klarer å prate. Dette skjer ikke med gode venner eller familie, bare med mennesker jeg ikke kjenner så godt. 

Jeg trives ikke i sosiale sammenkomster og blir fort flau. Fremføringer, og at jeg skal være midtpunktet får jeg helt fnatt av. 

Har jeg sosial angst? eller hva skjer med meg!? Skulle jeg hatt en logoped?

Anonymkode: 93152...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du sier. Vet faktisk ikke om det er sosial angst eller om vi bare er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg godt igjen, og er på samme måte. Vet heller ikke om dette er sosial angst dessverre, men har tenkt tanken selv.

Anonymkode: cc203...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke en introvert da ? :)
Liker alene tid, og blir sliten mentalt av å prate med andre, og synes de situasjonene kan være litt vemmelig iblant?
Det er ingenting galt i det, og ikke angst, hvis det er slik du føler det hvertfall :)

Anonymkode: 51004...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke du har angst før det virkelig hemmer deg i å være sosial. Altså at du holder deg hjemme i stedet for å delta på sosiale ting, ikke bare kvir deg.

Anonymkode: 31372...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...