Gå til innhold

Butikken var stengt i dag

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er det dummeste jeg har lest.. Så de skal også kunne stenge inngangen kvart på også med din teori. For de som trenger 15 min på å handle ferdig og betale og komme seg ut. 

Anonymkode: c1f30...dd5

Om det er det dummeste du har lest, er du mest sannsynlig også en av de irriterende kundene som holder butikkansatte på jobb langt over tiden. Nei, jeg sier ikke at man skal stenge et kvarter før stengetid, fordi det er en høy sannsynlighet for at en kunde bare skal løpe inn og handle et produkt eller to helt raskt. Om betjeningen derimot ser at det er masse folk i butikken, så de vil uansett ikke få alle ut av butikken innen stengetid, så er det helt legitimt å stenge for flere folk inn. Det sier seg selv.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig. De skal være åpne frem til den tid.

Anonymkode: c1f30...dd5

Det har ingenting å si om du er enig eller ikke. Det er ikke din personlige mening som gjelder. Det er reglene til butikken som gjelder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikken jeg jobber har åpent til 14 på lørdager. Jeg har betalt til kl 14 på lørdager. MEN, før jeg går hjem må jeg låse, rydde, ta oppgjøret og slukke alt av utstyr. Jeg er aldri ute av butikken før tidligst 14.30 på Lørdager om alt går som det skal. Så har vi de lørdagene det kommer kunder 2 minutter på 14. Forlater butikken, ofte etter bare å kikket uten å kjøpe noe som helst kl kvart over, eller ti på halv tre. Da står jeg nesten 1 time ubetalt overtid. Gøy. NOT.

Anonymkode: 2f581...603

Etter min mening er du i din fulle rett til å gi dem beskjed med en gang de kommer om at de må være raske, for dere stenger kl. 14. Går de fremdeles rundt kl. 14.05 burde det være helt greit å gi beskjed igjen, om at de må avslutte for butikken er stengt. 

Jeg kan faktisk ikke forstå at slike arbeidsavtaler er lov, der du i praksis blir pålagt ubetalt overtid på fast basis. 

Anonymkode: 64255...639

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten var klokken din feil, eller så var det såpass mange kunder i butikken at de aldri i livet hadde klart å ekspedere dem + deg før klokken var 16. Du hadde gjerne rukket å bli ferdig handlet og betalt du til klokken var 16. Hvis du var alene i butikken, eller hvis du hadde sneket i køen. Men nå er det flere som skal handle enn deg. Jeg synes at for å få slutt på alt dette tullet med å løpe inn dørene sekunder før stengetid, så burde kassene automatisk ha skrudd seg av akkurat ved stengetid (rett etter at kunden som ble ekspedert akkurat da ble ferdig). Så kunne de ropt opp i høytalerne at de stengte om 10 og 5 minutter så folk kunne gå tidsnok til kassene.

Anonymkode: 08724...d7a

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle på butikken for å kjøpe noe til pinsehelgen i dag. Er klar over at butikkene stenger klokken 16 på pinseaften. Jeg var det to minutter før stengetid, men butikken var steng da jeg kom. Det var fortsatt andre kunder i butikken. 

Er det ikke uhørt av butikken å stenge 2 minutter før stengetid?

Anonymkode: 0b967...ae8

Du burde gått på Rema 1000! :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

I Danmark slukker de lyset bortsett fra ved kassene klokka 21.00 hvis butikken stenger 21:00. Så kommer kundene seg ut i en fart ;)

Anonymkode: 86261...0ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Butikken jeg jobber har åpent til 14 på lørdager. Jeg har betalt til kl 14 på lørdager. MEN, før jeg går hjem må jeg låse, rydde, ta oppgjøret og slukke alt av utstyr. Jeg er aldri ute av butikken før tidligst 14.30 på Lørdager om alt går som det skal. Så har vi de lørdagene det kommer kunder 2 minutter på 14. Forlater butikken, ofte etter bare å kikket uten å kjøpe noe som helst kl kvart over, eller ti på halv tre. Da står jeg nesten 1 time ubetalt overtid. Gøy. NOT.

Anonymkode: 2f581...603

Du burde kanskje organisere deg(handel og kontor) og kreve lønn til 1430. Dette er helt sikkert ikke lov(hvis du og de andre du jobber med organiserer dere) 

Anonymkode: aa7b3...916

Gjest Chloè
Skrevet

Lurer på hvordan mennesker som TS har blitt oppdratt.. Meg,meg og atter meg. Butikken stenger 16.00. Nei, du kan ikke komme inn 15.58 for å ta storhandelen til pinse. Det er ikke meningen at du skal komme inn før 16.00, men at alle skal være UTE. Ferdig snakka .

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du burde kanskje organisere deg(handel og kontor) og kreve lønn til 1430. Dette er helt sikkert ikke lov(hvis du og de andre du jobber med organiserer dere) 

Anonymkode: aa7b3...916

Det er veldig lov, desverre. Også hos de organiserte. 

Anonymkode: 5cdf1...7da

Skrevet

De fleste butikker slipper ikke folk inn såpass nærme stengetidene fordi poenget er ikke å komme før de stenger, men å komme seg ut før de stenger. Antar du ville brukt mer enn to minutter på å handle og betale? De ansatte skal ikke måtte jobbe overtid bare fordi du ikke klarer å respektere stengetidene deres. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt forbanna!! Dette er grunnen til at jeg aldri drar på butikken.

Anonymkode: 7ecd3...7cc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blitt forbanna!! Dette er grunnen til at jeg aldri drar på butikken.

Anonymkode: 7ecd3...7cc

Hvor i all verden kjøper du mat og ting da?

Anonymkode: f9ffe...5c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som kan få meg inn i em butikl nærmere stengetid enn 15 minutter er bleier eller én konkret matvare. Hvis jeg f.eks er helt tom for brød på lørdag kveld. 

Og det kunne ikke falle meg inn å planlegge så dårlig på en pinseaften! 

Anonymkode: f4feb...2ae

• Liker 2
Skrevet

Ryddet i henhold til regel

Sitat

* Innlegg som postes på Kvinneguiden skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig. Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk i forumet. Denne regelen gjelder ikke i dagbøkene.

- Avalon, mod

Gjest SuperSonic
Skrevet

Jobber i butikk og stenger ikke døren før tiden, men slukker gjerne lyset et minutt før. Men jul-, påske- og pinseaften vil jeg ikke være lenger på jobb enn nødvendig og folk kan planlegge litt bedre. Tror du ikke forstår at du ikke er den eneste "skal bare" rett før stenging

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i butikk og hater de som kommer 2 min før. De vet at vi stenger et tidspunkt, men velger å komme rett før. Kanskje ikke et problem for dere med 8-16 jobber, men jeg har småbarn som enten venter på meg på SFO eller hjemme. Bare fordi vi jobber i butikk betyr ikke det at vi ikke har andre ting vi må gjøre.

Anonymkode: b0ad9...03f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...