Gå til innhold

Butikken var stengt i dag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det åpent frem til 16 kan man ikke stenge porten

Anonymkode: c1f30...dd5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

klag til sjefen du TS og ikke hør på disse sure butikkansattene her. 

Skrevet

Du rakk ikke butikken før den stengte. Så du måtte stikke bort på Statoil istedet.

Var det ikke akkurat så enkelt?

Ja, det var trist for deg, men gikk det ut over noe annet enn humøret ditt da? ;)

AnonymBruker
Skrevet

herregud jeg skjønner at folk ikke orker å starte tråder her når de får så mange unødvendig dritinnlegg  slengt etter seg her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

halo, er butikken åpen til 16 prøver man å rekke butikken før 16. ser du logikken eller ser du bare din egen logikk bare fordi du jobber i bransjen?

Vi følger klokken som er i butikken vår. Så om vår klokke sier at kl er 16 så er den det. På helligdager osv så stenger vi dørene et par minutter før stengetid da vi skal ha alle kunder ute av butikken til kl 16 (feks). Dette for at vi skal slippe  å vente på folk som "skal bare skal bare" i 5-10 min etter stengetid. Folk får lære seg til å planlegge bedre. Vi vil hjem vi å. 

Anonymkode: 21bb4...a5c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi følger klokken som er i butikken vår. Så om vår klokke sier at kl er 16 så er den det. På helligdager osv så stenger vi dørene et par minutter før stengetid da vi skal ha alle kunder ute av butikken til kl 16 (feks). Dette for at vi skal slippe  å vente på folk som "skal bare skal bare" i 5-10 min etter stengetid. Folk får lære seg til å planlegge bedre. Vi vil hjem vi å. 

Jeg vet ikke hvem du jobber for men hadde din ledelse fått vite om dette er jeg sikker på at dette ikke hadde vært akseptabelt . For det du sier her er at du med din handling prøver å lære kunden en lekse. Ikke glem at lønna di er betalt av kunden og at kunden er du avhengig av. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvem du jobber for men hadde din ledelse fått vite om dette er jeg sikker på at dette ikke hadde vært akseptabelt . For det du sier her er at du med din handling prøver å lære kunden en lekse. Ikke glem at lønna di er betalt av kunden og at kunden er du avhengig av. 

Haha, det er ledelsen som har sagt at vi skal gjøre det sånn. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det er ledelsen som har sagt at vi skal gjøre det sånn. 

Meget tvilsomt. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Sadness skrev:

Tror du de ansatte står ved porten med ei klokke, og passer på å stenge akkurat på slaget hel? 
Det er stor forskjell på 2 min og 15 min. 

Der jeg jobbet gjorde vi det, alltid. Nettopp for å slippe sånt som dette. De fleste kundene som argumenterte med "to minutter før" kom gjerne på stengetid, eller over, men med feil klokke. Veldig greit å argumentere mot når man står der med egen klokke, og ja, vi passet faktisk på å ha en klokke som til enhver tid gikk riktig. 

Når det gjelder TS sin utfordring så synes jeg det er tåpelig av butikken å stenge før, men like tåpelig å klage på at butikken stengte når man ikke hadde rukket det man skulle før klokken var slagen uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk (riktignok ikke dagligvare) og døren er selvfølgelig oppe til kl 16. Noe annet er helt uaktuelt. 

Anonymkode: e127c...8f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja butikker pleier å være stengt på Søndager

Anonymkode: 6d170...71d

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle på butikken for å kjøpe noe til pinsehelgen i dag. Er klar over at butikkene stenger klokken 16 på pinseaften. Jeg var det to minutter før stengetid, men butikken var steng da jeg kom. Det var fortsatt andre kunder i butikken. 

Er det ikke uhørt av butikken å stenge 2 minutter før stengetid?

Anonymkode: 0b967...ae8

Vi stenger også innimellom 1-2 min før. Grunnen er at det tar lenger tid å handle, betale, pakke varer og gå ut. Det er uhørt å komme å handle masse 3 min før butikken stenger. Før slike helligdager er siste kunde ute av butikken 10-15 min etter at vi er stengt. Så skal bi begynne på rutiner ol. Syntes folk må respektere åpningstiden og klare gjøre seg ferdig til kl er 16:00

Anonymkode: cc202...b2d

• Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom jo før butikken stengte? Og får de ikke overidsbetalt?

Anonymkode: 0b967...ae8

Fantastisk flott holdning på deg... not! Har du problemer med å forstå konseptet med åpningstider? At du ikke klarte å komme deg på butikken 2 min før stengetid får du bare ta på din egen kappe. Du hadde hele dagen på deg.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja butikker pleier å være stengt på Søndager

Anonymkode: 6d170...71d

Denne tråden ble laget i går......

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Ananas. skrev (På 15.5.2016 den 16.49):

Der jeg jobbet gjorde vi det, alltid. Nettopp for å slippe sånt som dette. De fleste kundene som argumenterte med "to minutter før" kom gjerne på stengetid, eller over, men med feil klokke. Veldig greit å argumentere mot når man står der med egen klokke, og ja, vi passet faktisk på å ha en klokke som til enhver tid gikk riktig. 

Når det gjelder TS sin utfordring så synes jeg det er tåpelig av butikken å stenge før, men like tåpelig å klage på at butikken stengte når man ikke hadde rukket det man skulle før klokken var slagen uansett. 

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Dersom butikk-arbeiderne måtte holde åpent, selv om kundene dukket opp etter åpningstidene - så ville jo dette bare ført til at fleire og fleire kunder dukker opp uavhengig av åpningstider. Kundene mener jo at det ikke spiller noen rolle når de dukker opp, fordi dem veit at butikkene kommer til å holde åpent for dem uansett.

Men slik som denne situasjonen er nå, så kan de butikk-ansatte være bestemte og si "nei, nå er butikken faktisk stengt!!" - og dermed lærer kanskje  kundene (forhåpentligvis!) en liten lekse. Da husker dem kanskje til seinere at de faktisk komme innenfor åpningstidene.

Anonymkode: f9ffe...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Butikken bør være åpen til kl.16 når den skal være det. Om du kommer 2 min før kl.16 for å ta storhandelen er du imidlertid et rasshøl. Er du på butikken 15.58 når den stenger 16, så bør det være svært lite du trenger å handle.

Anonymkode: a4f41...263

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du var på butikken så seint? :klo: 2 minutter før stengetid. Du hadde nok aldri klart handlingen, betaling og pakking på 2 minutter. For antar du skulle ha en del?

Mangler du noe,  så dra på en bensinstasjon eller en butikk som er åpen.

• Liker 2
Skrevet

Det er ingenting som er så irriterende som kunder som kommer to på stenging og skal ha masse varer. Det å komme seg gjennom butikken vår tar mye mer enn to minutter. og det er uten å plukke med seg varer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Butikken jeg jobber har åpent til 14 på lørdager. Jeg har betalt til kl 14 på lørdager. MEN, før jeg går hjem må jeg låse, rydde, ta oppgjøret og slukke alt av utstyr. Jeg er aldri ute av butikken før tidligst 14.30 på Lørdager om alt går som det skal. Så har vi de lørdagene det kommer kunder 2 minutter på 14. Forlater butikken, ofte etter bare å kikket uten å kjøpe noe som helst kl kvart over, eller ti på halv tre. Da står jeg nesten 1 time ubetalt overtid. Gøy. NOT.

Anonymkode: 2f581...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...