Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2002 #1 Del Skrevet 18. juli 2002 Kan noen hjelpe meg å huske: Da jeg var 11 år å med foreldrene mine i syden fikk jeg noen tabletter av mor for å utsette mensen i ferien. Nå er det min tur å reise med jente på 13 år. Hun har hatt mensen i over to år og er ennå uregelmessig i syklusen. Hva heter tabletten man gir for å utsette ? Noen som vet om man mp til lege ? Takknemlig for svar :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette84 Skrevet 18. juli 2002 #2 Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg brukte slike tabletter da jeg var i syden i fjor, jeg hadde heller ikke regelmessig mens da (selv om jeg nå er 18..) Jeg kan ikke huske helt hva de heter, men de funke kjempebra. Men at du ikke bare ringer til legen din og spør han/hun. Legen komme nok til å skjønne hvilke tabletter du mener med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 18. juli 2002 #3 Del Skrevet 18. juli 2002 De eneste pilllene jeg har hørt om som kan forskyve mensen, sånn bortsett fra p-piller, er Primolut. Søk på www.felleskatalogen.no og se om det stemmer, eller ring til lege! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jorun Skrevet 1. august 2002 #4 Del Skrevet 1. august 2002 Hei! Jeg prøvde å få slike piller til min datter på 12 år for å utsette mensen, men det ville legen ikke gi meg. Hun er alt for ung, det samme sa hun også angående bruk av ob. Jorun :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 1. august 2002 #5 Del Skrevet 1. august 2002 Unnskyld, kan jeg få si noe? Det legen mener er da bare bullshit! Har selv brukt tamponger fra dag 1, og er da fortsatt (noenlunde) normal og fin! Bruk minste størrelse mulig, så går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. august 2002 #6 Del Skrevet 1. august 2002 Ja hør på Lily! Det er bare sunt at dere spiser piller for å forskyve mensen, ihvertfall ikke bruk OB, det må dere aldri finne på når Lily sier det finnes piller man lett finner på var det... felleskatalogen? Waco Det er tydelig hva såkalte oppslagsverk gjør mot kvinner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 1. august 2002 #7 Del Skrevet 1. august 2002 Hrmm... Det jeg ville si var: 1. At jenter ikke kan bruke ob er bullshit. 2. At en kan søke på et visst navn på felleskatalogen og lese mer om legemiddelet. Verre var det ikke, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. august 2002 #8 Del Skrevet 1. august 2002 Å oppmuntre tretten år gamle piker om at de heller bør spise piller enn bruke ob minner desverre om en slik samfunnsforakt at jeg ikke gidder argumentere videre. Waco Det kan virke som om kvinner er sinkene i likestillingskampen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 1. august 2002 #9 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg har da aldri oppfordret noen til å ta piller for å utsette mensen! Bare hjalp til jeg. Dessuten er mensen ikke noe problem av dimensjoner heller. Intet ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. august 2002 #10 Del Skrevet 1. august 2002 Så du ser ingen problemer med å spise piller hver eneste dag hele sommern lang? Dere damer tror alt skal være så lettvint. Det gjør da vel ingen om trettenåringen får mensen sin ifred? Hvorfor skal ei jente utsette mensen, hva er det for noe sludder? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 1. august 2002 #11 Del Skrevet 1. august 2002 Si meg, trenger du briller eller å få skyllet ørene, eller begge deler??? Jeg har ikke sagt, under noen omstendigheter, at jeg oppfordrer noen til å ta mensforskyvende piller! Ikke kan det være spes. sunt, heller ser jeg ikke problemet med å ha mensen på ferie heller! Capito? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaffelrøre Skrevet 1. august 2002 #12 Del Skrevet 1. august 2002 det er jo kjipt å ha mensen sår man helst vil gå i bikini dagen lang...kan tenke meg det må være flaut for en trettenåring hvis tampongtråden kommer på avveie og ser dagens lys utenfor bikinitrusa...da er det bedre å utsette mensen! så slipper en å risikere toxic shock syndrome eller hva det nå heter, det er ikke akkurat supre hygieneforhold i det såkalte "syden" (hvor er "syden"? definisjon?). så jeg støtter pillene her ja..selv om det er bedre og enklere å bruke p-piller enn disse andre pillene for å utsette mensen da, men det er kanskje litt sent hvis ferien er rett rundt hjørnet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 2. august 2002 #13 Del Skrevet 2. august 2002 Waco : Jeg synes du skal uttale deg hvis du er 13 år og skal ha mensen på ferie. DA og bare DA skal jeg ta dine betraktinger vedrørende temaet seriøst. Fy f*** så provosert jeg blir av dine møkkauttalelser innimellom!!!! Når det er sagt; Disse pillene er ikke farlige å ta i kortere perioder. Spør legen din, og han vet hva du snakker om. Jeg tok dem selv da jeg var 14 år og skulle til syden. Gikk så fint som bare det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. august 2002 #14 Del Skrevet 2. august 2002 Jaså Misty, det er ikke lov å stille spørsmål angeående kvinners evige bruk av piller for det ene og det andre...? Må bruke piller fordi at man ikke kan risikere at tråden på tampongen synes? Hva er det for noe tull da? Å lære tretten år gamle barn at man kan trikse mot naturen ved å lure i seg piller, er ikke annet enn skammelig... Og er det ikke forbudt ved lov da... å spise piller man ikke har foreskrevet av legen? Waco Tydelig at kvinners dobbeltmoral kommer til syne når det handler om forfengelighet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 2. august 2002 #15 Del Skrevet 2. august 2002 Herlighet, waco, enten en jente tar piller for å utsette mensen eller tar p-piller, så spiser hun likevel piller. Skjønner? Det er et helvete å ha mensen når det er sommer. Men du er jo ikke jente så du kan ikke forestille deg det tenker jeg. Disse pillene kan man ta for å utsette mensen. Så hvorfor skal man da la være og få ødelagt ferien sin pga mensen? Man kan til og med ta en bestemt type piller på p-pille brettet for å utsette mensen og det har jeg gjort flere ganger. Det er ingen fare så lenge man ikke tar de for lenge. Prøv å vær jente for en uke du waco med mensen midt på sommeren i solsteiken, så skal du få se hvor fantastisk gøyt det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå