AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Del Skrevet 12. mai 2016 Min samboer har to barn fra tidligere. Da vi ble kjent var sønnen på alder med det datteren er nå. Han syklet til trening, på skole ting, til venner osv. Mens jenta blir kjørt overalt fordi hun sutrer om hun må. (bortsett fra når pappa er borte og jeg bestemmer, da har hun ingen valg). Han hadde fast leggetid halv ti, og far ble veldig sur dersom han begynte å dra ut tiden. Hun drøyer til ti - kvart over ti - halv elleve hveeer dag. Han måtte/må hjelpe til hjemme, hun slipper alltid unna..... OSVOSV.. Gutten er tydelig irritert på søsteren og ser dette som svært urettferdig. Og det skjønner jeg veldig godt. Jeg har prøvd å si fra ved flere anledninger, men far ser det rett og slett ikke.... Anonymkode: cb891...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Del Skrevet 12. mai 2016 Og vi skal hjelpe med hva? Dette er mellom deg og faren. Ikke noe vi kan si eller gjøre noe med. Du sier ikke en gang hvor gamle de er, så da kan man ikke vurdere hva som er "normalt" i forhold til alderen heller. Anonymkode: 2a8cf...3f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agnesbjercke Skrevet 12. mai 2016 #3 Del Skrevet 12. mai 2016 Vet ikke hvor gamle de er jeg men får inntrykk av barneskolebarn? Er ikke halv ti altfor sent i utgangspunktet. Uansett. Du må snakke skikkelig med han og med sønnen og.. vise sønnen at dette blir sett og at det er urettferdig! Her må pappaen bare lære seg og holde grenser. Ikke bare for han selv og datterens skyld, men for sønnen og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Del Skrevet 12. mai 2016 Det heter vel at: "Far syr puter under armene på datteren". Jeg bare måtte. Anonymkode: 50e4e...c9d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 12. mai 2016 #5 Del Skrevet 12. mai 2016 Dette kan jo far styre selv. Er det sønnen du vil ta i forsvar, eller er det oppdragelsen ham velger som er problemet ditt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 12. mai 2016 #6 Del Skrevet 12. mai 2016 og da har du rett i det du gjør og faren har feil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 12. mai 2016 #7 Del Skrevet 12. mai 2016 I hvert fall viktig å huske på å gi sønnen ros og like mye oppmerksomhet nå. Gi oppmerksomhet og tilby og kjøre/hjelpe ham selv om han ikke ber/sutrer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Del Skrevet 12. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min samboer har to barn fra tidligere. Da vi ble kjent var sønnen på alder med det datteren er nå. Han syklet til trening, på skole ting, til venner osv. Mens jenta blir kjørt overalt fordi hun sutrer om hun må. (bortsett fra når pappa er borte og jeg bestemmer, da har hun ingen valg). Han hadde fast leggetid halv ti, og far ble veldig sur dersom han begynte å dra ut tiden. Hun drøyer til ti - kvart over ti - halv elleve hveeer dag. Han måtte/må hjelpe til hjemme, hun slipper alltid unna..... OSVOSV.. Gutten er tydelig irritert på søsteren og ser dette som svært urettferdig. Og det skjønner jeg veldig godt. Jeg har prøvd å si fra ved flere anledninger, men far ser det rett og slett ikke.... Anonymkode: cb891...e20 Jeg hadde vært irritert selv hvis jeg var deg, men det er ikke så mye å gjøre med det når far ikke ser forskjellsbehandlingen. Det du kan gjøre er, som jeg får inntrykk at du gjør når du skriver at hun ikke har noe valg når faren er borte, er å behandle dem likt. Kan det være at han er irritert over at han har oppført seg ordentlig blir litt glemt, men søsteren som sutrer seg til ting får viljen sin?? Anonymkode: b1624...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Del Skrevet 12. mai 2016 Stemor, stemor, ta i bakken Stemor, stemor snu deg rundt. Dette er ikke ditt bord Anonymkode: 930bd...5bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Del Skrevet 12. mai 2016 13 timer siden, oktobermamma92 skrev: Vet ikke hvor gamle de er jeg men får inntrykk av barneskolebarn? Er ikke halv ti altfor sent i utgangspunktet. Uansett. Du må snakke skikkelig med han og med sønnen og.. vise sønnen at dette blir sett og at det er urettferdig! Her må pappaen bare lære seg og holde grenser. Ikke bare for han selv og datterens skyld, men for sønnen og. Nei, det er individuelt og spørs på hvor god kvalitet barnet har på søvnen, når det står opp etc. Mitt barn er 11 år og legger seg halv ti-ti. Sover til halv åtte og sliter ikke med trøtthet om morgenen. Som baby sov barnet 14 timer i strekk uten mat.. 10 timers søvn er mer enn godkjent i den alderen. http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/leggetid-barn-1431584.ece TS: Jeg ville kontaktet mor om far ikke ser forskjellsbehandlingen, men samtidig så pleier ofte regler å bli slakkere med neste barn. Virker vel mer som at du ikke liker dette barnet og misliker at han bruker mye tid, samt at dere ikke får alenetid om kvelden. Anonymkode: bc255...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 13. mai 2016 #11 Del Skrevet 13. mai 2016 At jenter sutrer for å få viljen sin er ikke noe nytt, særlig fra far - ingen barn er like..og dermed ikke kan eller skal behandles likt, ei eller er det noe nytt at søsken kan være irritert på hverandre.. Det høres egentlig bare helt normalt ut ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnar89 Skrevet 13. mai 2016 #12 Del Skrevet 13. mai 2016 Skjønner godt at du er irritert. Her må du snakke med far. Hvor gamle er ungene? Hva med et familiemøte der alle får si sitt, så kommer dere frem til en løsning etterpå? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #13 Del Skrevet 13. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er individuelt og spørs på hvor god kvalitet barnet har på søvnen, når det står opp etc. Mitt barn er 11 år og legger seg halv ti-ti. Sover til halv åtte og sliter ikke med trøtthet om morgenen. Som baby sov barnet 14 timer i strekk uten mat.. 10 timers søvn er mer enn godkjent i den alderen. http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/leggetid-barn-1431584.ece TS: Jeg ville kontaktet mor om far ikke ser forskjellsbehandlingen, men samtidig så pleier ofte regler å bli slakkere med neste barn. Virker vel mer som at du ikke liker dette barnet og misliker at han bruker mye tid, samt at dere ikke får alenetid om kvelden. Anonymkode: bc255...713 Jeg misliker ikke barnet. Og dette har ingenting med alenetid å gjøre.. Det er en tydelig sint og irritert tenåring i huset, som føler at at han blir urettferdig behandlet, og det har han all grunn til å føle. Man forskjellsbehandler ikke barna sine når det gjelder sånt. Selvfølgelig har barn forskjellige behov, men å sykle å holde leggetiden er hun mer enn stor nok til... Anonymkode: cb891...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. mai 2016 #14 Del Skrevet 19. mai 2016 Den 12.5.2016 at 12.43, makkapakka skrev: og da har du rett i det du gjør og faren har feil? Det er rett av faren å være så streng på leggetid for sønnen, og så fleksibel for datteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #15 Del Skrevet 19. mai 2016 Den 5/13/2016 at 8.43, AnonymBruker skrev: Jeg misliker ikke barnet. Og dette har ingenting med alenetid å gjøre.. Det er en tydelig sint og irritert tenåring i huset, som føler at at han blir urettferdig behandlet, og det har han all grunn til å føle. Man forskjellsbehandler ikke barna sine når det gjelder sånt. Selvfølgelig har barn forskjellige behov, men å sykle å holde leggetiden er hun mer enn stor nok til... Kanskje du skal vurdere å flytte for deg selv med sønnen din til begge barna har flyttet ut? Man MÅ ikke bo sammen for enhver pris. Her går det utover barna og helt ærlig synes jeg du burde vurdere å være særboer i noen år. Er ikke barnet ditt det viktigste for deg? Anonymkode: ade1a...1d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #16 Del Skrevet 19. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du skal vurdere å flytte for deg selv med sønnen din til begge barna har flyttet ut? Man MÅ ikke bo sammen for enhver pris. Her går det utover barna og helt ærlig synes jeg du burde vurdere å være særboer i noen år. Er ikke barnet ditt det viktigste for deg? Anonymkode: ade1a...1d6 Begge barna er hans fra tidligere... Anonymkode: cb891...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #17 Del Skrevet 19. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge barna er hans fra tidligere... Det er jo normalen at den eldste har det tøffest mens barn to, tre osv slipper lettere unna. Anonymkode: ade1a...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #18 Del Skrevet 19. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er jo normalen at den eldste har det tøffest mens barn to, tre osv slipper lettere unna. Anonymkode: ade1a...1d6 Så det er egentlig helt ok at far forskjellsbehandler barna sine til de grader, og at eldstemann ser dette veldig godt? Når yngstebarnet sier at hun ikke trenger å jobbe, fordi hun allikevel får penger med far, mens eldstemann må jobbe for hver en krone, så syns jeg det blir feil... Yngst er veldig klar over forskjellsbehandlingen hun også, og bruker det for det det er verdt! Anonymkode: cb891...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #19 Del Skrevet 19. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når yngstebarnet sier at hun ikke trenger å jobbe, fordi hun allikevel får penger med far, mens eldstemann må jobbe for hver en krone, så syns jeg det blir feil... Yngst er veldig klar over forskjellsbehandlingen hun også, og bruker det for det det er verdt! Det er urettferdig, mn slik er det ofte. Jeg er eldst, måtte flytte ut med en gang jeg var ferdig med videregående. Måtte jobbe, fikk ikke ei krone til forbruk etter fylte seksten. Brødrene mine fikk bo hjemme så lenge de ville, de fikk penger til alt de trengte frem til de var langt over tjue. Regler om mat, leggetider osv osv blir mindre strenge med barn to og tre osv. Anonymkode: ade1a...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #20 Del Skrevet 19. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er egentlig helt ok at far forskjellsbehandler barna sine til de grader, og at eldstemann ser dette veldig godt? Når yngstebarnet sier at hun ikke trenger å jobbe, fordi hun allikevel får penger med far, mens eldstemann må jobbe for hver en krone, så syns jeg det blir feil... Yngst er veldig klar over forskjellsbehandlingen hun også, og bruker det for det det er verdt! Anonymkode: cb891...e20 Det er da vel ikke noe poeng i å krangle med folk på et forum om dette? Det er ikke vi som er der og forskjellsbehandler. Anonymkode: 6c547...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå