AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Del Skrevet 11. mai 2016 Jeg har en kollega som har mange gode sider. Sosial, tar gjerne et tak når noe oppstår og gjør en helt ok jobb i hverdagen. Problemet er at hun har en tendens til å konfrontere folk på en stygg måte, når de er uenige eller på andre måter ikke lever opp til hennes forventninger. Hun har også en tendens til å spre ekstremt mye sladder, og snakker gjerne ned andre kollegaer. Både de hun synes er for flinke og de hun synes er svake eller ikke flinke nok. Dette er en dame som ofte er innom sjefen, og som alltid vet litt mer enn hun burde. På en måte superintelligent sosialt, får mange til å åpne seg og fortelle litt for mye. Og flink til å innynde seg med dem over oss. Trives virkelig i jobben min. Stolt av den og gler meg stort sett alltid til å gå på jobb. Men er redd for at mye vil bli ødelagt med en slik sjef... Hva gjør man? Anonymkode: 9773e...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Del Skrevet 12. mai 2016 Høres ut som de aller fleste mellomledere, og de fleste toppledere - psykopatiske trekk. Er faktisk en stor amerikansk undersøkelse rundt dette temaet, tror den ble offentliggjort i det medisinske magasinet THE LANCET for en 4-5 år tilbake. Du må enten leve etter henne, hun blir værende leder på jobben din eller hun finner ut at gresset er grønnere på den andre siden og finner seg en ny lederjobb som har mer ansvar og høyere lønn. Eller du kan bytte jobb. Skulle nesten tro jeg kjenner akkurat den dama du prater om. Du kan alltids tipse Arbeidstilsynet, snakke med fagforeningen. Men å gi seg inn i kamp med henne alene, nytter ikke - da vil hun forfølge deg - og få deg sparket. Da er det bedre å slutte selv. Bli litt mer kynisk, og hold ting for deg selv. Bruk andre ledere på kopi. Men uansett, dama vil "plage" andre i jobbsammenheng som leder - enten på din arbeidsplass eller om hun skifter beite. Det burde være en uavhengig psykologisk/ psykriatisk test av alle ledere. Og de med psykopatiske trekk skulle ikke få bli ledere eller de som er ledere allerede, får avskjed. Det er ikke alle psykopater som blir mordere, men felles for alle er at de fremhever seg selv på bekostning av andre. Har bare hatt få ledere som virkelig ikke er psykopater og SJEF, men ikke bare ledere heller - men forbilder og ledestjerner. Som er opptatt av å spille deg god - at du blir en stjerne på fotballbanen. Skulle nesten ønske man kunne klone disse ledestjernene, og at de overtok verden - tror verden hadde blitt et bedre sted. Men kom deg unna, før hun ødelegger deg - så lenge hun er leder der så vil hun gjøre alt hun kan for å fremheve seg selv og rakke ned på dere andre. De som er veldig flinke, ser hun på som en trussel på at de plutselig kan gå forbi henne - derfor rakker hun ned på de. De som ikke er flinke nok i hennes øyne, rakker hun ned på og vil bli kvitt fordi de setter henne i et dårlig lys som kan føre til at hun mister jobben som leder. Anonymkode: 868df...988 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 12. mai 2016 #3 Del Skrevet 12. mai 2016 Nåja. Ganske grov generalisering å påstå at de fleste ledere og mellomledere har psykopatiske trekk... (Tilogmed for KG å være) T.S; sladder på arbeidsplassen er jo aldri bra, men som en "på gulvet" er jo terskelen for hva man kan tillate seg og ikke sånn sett noe høyere enn hva den er som leder. Det kan jo hende dama skjerper seg når hun får et slikt ansvar, så ikke ta sorgene på forskudd. Begynner hun å sladre eller snakke nedsettende om andre er jo det riktige å konfrontere på en høflig måte at man ikke ønsker å høre på sånt. Er det noe som vedvarer og flere kan bekrefte dette bør det tas opp med hennes overordnede igjen.. Men gi henne en sjanse før hun allerede har hodet liggende på hoggstabben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Del Skrevet 12. mai 2016 Takk for svar. Selvfølgelig kan forfremmelse påvirke positivt, men har dessverre liten tro på at den vil snu denne damen til å bli mindre selvhevdende. Forbauset over at de i toppen ikke ser det, da jeg vet at hun har fått både interne og eksterne klager pga væremåten sin. (Dessverre har noen av disse kommet gjennom meg, da jeg har tett kontakt med mange av "kundene" våre. Uansett. Det går ikke direkte utover meg, da jeg er en hun har respekt for. Men det er lett å se at hun behandler folk ulikt i forhold til status/ betydning. Vikarer som ikke er karismatiske tråkker hun lett under hælen, mens hun er supergod på en til en samtaler med alle som har innflytelse. Elsker som sagt jobben min, men litt redd for hvordan dette vil påvirke arbeidsplassen videre. Anonymkode: 9773e...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathj Skrevet 13. mai 2016 #5 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg synes du skal respektere arbeidsplassens valg hvis hun blir mellomleder. Jeg synes alltid man skal regne med at det finnes en god begrunnelse bak hvorfor personer er i sin stilling, og at man da skal la det være opp til ledelsen å velge hvem de ser etter. Og ja, tro meg, jeg har vært utfor min dose med dårlige ledere og spesielle ansettelser. Til syvende og sist er det kun de som har posisjon til det som kan ta det valget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #6 Del Skrevet 13. mai 2016 20 minutter siden, Cathj skrev: Jeg synes du skal respektere arbeidsplassens valg hvis hun blir mellomleder. Takk for svar. Her er kanskje problemet at de på topp kjenner oss dårlig, og dermed baserer seg på overflaten når de velger. Mine ankepunkter: -Når hun skal legge frem noe, og er dårlig forberedt, går hun ofte til angrep på andre. Som: Det er viktig å skrive fyldige rapporter, og det tror jeg ikke alle gjør. Eller hva sier du Berit? Du skriver vel ikke alltid... (I stedet for å gi konstruktive tips, slik som vi andre gjør når vi har vært på kurs). - Sprer sensitiv informasjon. -Skaper intriger. Men men... Får ta det som det kommer - Anonymkode: 9773e...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Del Skrevet 14. mai 2016 Den Thursday, May 12, 2016 at 5.36, AnonymBruker skrev: Høres ut som de aller fleste mellomledere, og de fleste toppledere - psykopatiske trekk. Er faktisk en stor amerikansk undersøkelse rundt dette temaet, tror den ble offentliggjort i det medisinske magasinet THE LANCET for en 4-5 år tilbake. Du må enten leve etter henne, hun blir værende leder på jobben din eller hun finner ut at gresset er grønnere på den andre siden og finner seg en ny lederjobb som har mer ansvar og høyere lønn. Eller du kan bytte jobb. Skulle nesten tro jeg kjenner akkurat den dama du prater om. Du kan alltids tipse Arbeidstilsynet, snakke med fagforeningen. Men å gi seg inn i kamp med henne alene, nytter ikke - da vil hun forfølge deg - og få deg sparket. Da er det bedre å slutte selv. Bli litt mer kynisk, og hold ting for deg selv. Bruk andre ledere på kopi. Men uansett, dama vil "plage" andre i jobbsammenheng som leder - enten på din arbeidsplass eller om hun skifter beite. Det burde være en uavhengig psykologisk/ psykriatisk test av alle ledere. Og de med psykopatiske trekk skulle ikke få bli ledere eller de som er ledere allerede, får avskjed. Det er ikke alle psykopater som blir mordere, men felles for alle er at de fremhever seg selv på bekostning av andre. Har bare hatt få ledere som virkelig ikke er psykopater og SJEF, men ikke bare ledere heller - men forbilder og ledestjerner. Som er opptatt av å spille deg god - at du blir en stjerne på fotballbanen. Skulle nesten ønske man kunne klone disse ledestjernene, og at de overtok verden - tror verden hadde blitt et bedre sted. Men kom deg unna, før hun ødelegger deg - så lenge hun er leder der så vil hun gjøre alt hun kan for å fremheve seg selv og rakke ned på dere andre. De som er veldig flinke, ser hun på som en trussel på at de plutselig kan gå forbi henne - derfor rakker hun ned på de. De som ikke er flinke nok i hennes øyne, rakker hun ned på og vil bli kvitt fordi de setter henne i et dårlig lys som kan føre til at hun mister jobben som leder. Anonymkode: 868df...988 Enig med deg, dette er faktisk fakta. Har opplevd slike ledere flere ganger...dessverre grøss..jeg og ett par av mine kollegaer sa opp pga en slik leder. Vi har ikke angret en dag og ja, psykopater finnes det dessverre flere av.Det er heller ikke generalisering, og man vil jo heller ikke tro det verste om noen. Men man må av og til bare innse det. Ikke bra å være naiv heller, av og til må man beskytte seg selv for å si det sånn Anonymkode: a5c1d...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetterPanne Skrevet 14. mai 2016 #8 Del Skrevet 14. mai 2016 Jeg tenker du unngår denne dama så mye som mulig. Prøv å holde all kommunikasjon mellom deg og henne så skriftlig som overhodet mulig. Ikke fortell henne noe som kan sette deg i dårlig lys i fremtiden. Alltid ha ditt på det rene. Gjør alltid jobben din godt nok, og ha dokumentasjon eller bevis på at du gjør det du skal. Hun er en som finner svakheter hos folk og utnytter det for sine egen vinning. Du må aldri gi henne muligheten. Aldri gi henne muligheten for å finne noe å ta deg på. Slitsomt? Ja. Men prøv ihvertfall å ikke utlevere for mye informasjon til henne. Informasjonen hun har om deg er hennes våpen. Videre håper jeg at hennes inkompentanse vises i form av manglende resultater i fremtiden. Videre håper jeg også at hun får flere klager, slik at de på toppen blir nødt til å ta tak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Del Skrevet 15. mai 2016 Den 5/13/2016 at 14.41, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Her er kanskje problemet at de på topp kjenner oss dårlig, og dermed baserer seg på overflaten når de velger. Mine ankepunkter: -Når hun skal legge frem noe, og er dårlig forberedt, går hun ofte til angrep på andre. Som: Det er viktig å skrive fyldige rapporter, og det tror jeg ikke alle gjør. Eller hva sier du Berit? Du skriver vel ikke alltid... (I stedet for å gi konstruktive tips, slik som vi andre gjør når vi har vært på kurs). - Sprer sensitiv informasjon. -Skaper intriger. Men men... Får ta det som det kommer - Anonymkode: 9773e...c43 Hun høres ut som ei "venninne "av meg. Hun er fullblods dyssosial(psykopat ), hun har en lederstilling og er uhyggelig manipulerende. Hun skaper intriger, bruker ALL sensitive opplysninger hun har om alle hun kjenner mot dem ved beste anledning. Hun pumper alle for opplysninger, later som om hun bryr seg etc. Hun er psykisk syk, vært innlagt flere ganger,men kommet seg opp igjen og brukt sin lange utdanning. Hun er den verste fienden man kan tenke seg! Jeg fikk pusterom først da jeg flyttet 20 flytimer unna. Anonymkode: 9c640...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #10 Del Skrevet 18. mai 2016 Den Sunday, May 15, 2016 at 1.28, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 9c640...316 Da har hun fått jobben. Håper hun vokser med tilliten... Anonymkode: 9773e...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå