Gå til innhold

Frustrert - alle går ned bortsett fra meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heh,takk, men er du som skal ha applausen her. 1 buksestr på bare 3 uker!

Jeg har roet ned melk inntaket, men har ikke kuttet ut ost. Det er jo så godt på knekkebrød! Men innser at det er for mye halvfabrikat i kosten, så ja her må noe gjøres. 

Ts

Anonymkode: 0330f...e02

Det er jo fett som er i ost :) 

Ost er godt ja, men det går fint ann å unngå om man slanker seg en periode.. vitamin D finnes i andre matvarer.

Anonymkode: fea05...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om C9, men jeg tror nok at du er inne på noe.

Det er godt mulig at vennene dine slanker seg kjempemye, men jeg er bombesikker på at de vil legge på seg igjen når de avslutter dietten (med mindre de forstetter slik resten av livet, selvfølgelig). Da vil de nok bli ganske deprimert.

Min mor gikk på lavkarbo-dietten som var så veldig populær. Hun RASTE ned i vekt, og man så en tydelig forandring. Da hun avsluttet dietten og begynte å leve normalt igjen, gikk hun tilbake til vekta hun hadde.

Mitt råd til deg er å ta dag for dag. Sørg alltid for at du ikke spiser flere kalorier enn du forbrenner. Vet du at du skal spise mye en dag, ta deg en joggetur. Og muskeltrening er nok den aller beste måten å slanke seg på. Jo flere muskler du bygger, jo mer øker forbrenningen din.

Men jeg vet at dette kan være lettere sagt enn gjort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha regnet med de ekstra 200 kaloriene i oljen. Selv steker jeg karbonadedeig uten olje eller smør. 

Sparebluss er vel litt omdiskutert om eksisterer. 

Du kan regne ut kaloribehovet ditt vha ulike kalkulatorer på nett. Trekker du fra 500 kalorier daglig, går du ned 0,5 kg per uke. Du skal ikke overspise mye i helgen før du ender opp med å gå i pluss likevel. 

Kjøttsaus er ikke så veldig kaloririkt hvis du lager selv. Jeg bruker karbonadedeig, en pose grønnsaker, krydder og hakkede tomater. Salat i stedet for pasta. Lett og kjempegodt!

Anonymkode: ca276...299

Det hørtes godt ut! Hvilke grønnsaker bruker du? :)

Anonymkode: a4b56...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen innspill på din meny:

Mandag: Spagetti og karbonadedeig + spagettisaus (toro) - her ville jeg nok ha laget sausen selv (fort gjort), men uansett ville jeg ha tilsatt grønnsaker i sausen. Og jeg tar heller squash eller spinat fremfor spaghetti.
Tirsdag: Stekt torsk med løksaus og potet - igjen ville jeg hatt grønnsaker til. Kanskje spist en halv potet eller en hel. Litt saus, eventuelt. 
Onsdag: pytt i panne med pølser (slik ferdigpose) - det hadde jeg aldri laget, må jeg innrømme. Men hvis jeg nå måtte spise det, hadde jeg tatt litt, og så fylt opp tallerkenen med salat eller grønnsaker. 
Torsdag: Kylling tandori (også sånn middagskit eller hva de heter) - helt fint, men hadde nok erstattet risen med salat. 
Fredag: Klassisk taco (her har jeg roet ned og dropper lefsen og spiser bare kjøtt+salat) - enig med deg. Tacosalat er deilig!
Lørdag: Biff (entrecote) stekt på panna med smør, av og til salat til, av og til pomfritt, noen ganger føtegratinerte poteter - jeg hadde hatt salat og grønnsaker til. 
Søndag: Ovnsbakt laks med grønnsaker - enig. Den hadde jeg også spist slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes godt ut! Hvilke grønnsaker bruker du? :)

Anonymkode: a4b56...1e3

Hva som helst:) frosne wokgrønnsaker eller frosne blandinger med gulrot/brokkoli/erter/blomkål. Selv rosenkål er godt! Ellers hakker jeg bare oppi det jeg har av gulrøtter, stangselleri, selv rotgrønnsaker. :) kanskje tar jeg oppi litt kjøttbuljong, soyasaus, balsamico og tomatpuré i de hermetiske tomatene. :)

Anonymkode: ca276...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Har du oversikt over hvor mange kalorier du inntar? MyFitnessPal er greit å få en oversikt på hvor mangel kalorier du faktisk inntar. Det er lurt å logge ALT i en uke og vær dønn ærlig mot deg selv. Du får deg nok en overraskelse eller to over hva du faktisk putter i deg og hvor mye kalorier "sunn" mat faktisk inneholder.

Du burde iallefall få i deg minst 1500 kcal og plusse på ca. 200 kcal de dagene du trener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Knaggrekke skrev:

Det jeg mener med det, er at jeg velger et kosthold ut fra hva jeg vet er sunt, men samtidig kalorifattig. Knekkebrød i stedet for brød, makrell i tomat og skinke i stedet for ost. Droppe rømme, saus osv. Spise kylling, torsk, laks i stedet for panetter med ost&bacon, f.eks. Fiskekaker i stedet for pølse. Tunfisksalat i stedet for pastasalat. Kokte/dampede grønnsaker og salat i stedet for pommes frites, fløtegratinerte poteter osv. Droppe dressing. Mindre porsjoner. Vann som drikke. Tacosalat uten lefse, rømme, ost heller enn lasagne og pizza.

Halv-/helfabrikata er ok innimellom. Men kanskje ikke hver dag...

Aha, sånn ja :) 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg har aldri hørt om C9, men jeg tror nok at du er inne på noe.

Det er godt mulig at vennene dine slanker seg kjempemye, men jeg er bombesikker på at de vil legge på seg igjen når de avslutter dietten (med mindre de forstetter slik resten av livet, selvfølgelig). Da vil de nok bli ganske deprimert.

Min mor gikk på lavkarbo-dietten som var så veldig populær. Hun RASTE ned i vekt, og man så en tydelig forandring. Da hun avsluttet dietten og begynte å leve normalt igjen, gikk hun tilbake til vekta hun hadde.

Mitt råd til deg er å ta dag for dag. Sørg alltid for at du ikke spiser flere kalorier enn du forbrenner. Vet du at du skal spise mye en dag, ta deg en joggetur. Og muskeltrening er nok den aller beste måten å slanke seg på. Jo flere muskler du bygger, jo mer øker forbrenningen din.

Men jeg vet at dette kan være lettere sagt enn gjort :P

Enklere sagt enn gjort ja, helt klart. :)
Blir spennende å se til høsten, hvem av oss i gjengen som til syvende og sist har gjort det best med tanke på vektnedgang og livsstilsendring. Med sommern kommer mye grillmat og alkohol også. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Knaggrekke skrev:

Noen innspill på din meny:

Mandag: Spagetti og karbonadedeig + spagettisaus (toro) - her ville jeg nok ha laget sausen selv (fort gjort), men uansett ville jeg ha tilsatt grønnsaker i sausen. Og jeg tar heller squash eller spinat fremfor spaghetti.
Tirsdag: Stekt torsk med løksaus og potet - igjen ville jeg hatt grønnsaker til. Kanskje spist en halv potet eller en hel. Litt saus, eventuelt. 
Onsdag: pytt i panne med pølser (slik ferdigpose) - det hadde jeg aldri laget, må jeg innrømme. Men hvis jeg nå måtte spise det, hadde jeg tatt litt, og så fylt opp tallerkenen med salat eller grønnsaker. 
Torsdag: Kylling tandori (også sånn middagskit eller hva de heter) - helt fint, men hadde nok erstattet risen med salat. 
Fredag: Klassisk taco (her har jeg roet ned og dropper lefsen og spiser bare kjøtt+salat) - enig med deg. Tacosalat er deilig!
Lørdag: Biff (entrecote) stekt på panna med smør, av og til salat til, av og til pomfritt, noen ganger føtegratinerte poteter - jeg hadde hatt salat og grønnsaker til. 
Søndag: Ovnsbakt laks med grønnsaker - enig. Den hadde jeg også spist slik. 

Takk for tips :)

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...