Gå til innhold

Ville dere delt gevinsten?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg snur flisa en gang til:

Kupongen går ikke inn. Tror dere resten av tippelaget hadde betalt 135 kr for enn kupong uten gevinst? Neppe. De hadde vel kommet med en dum unnskyldning for å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde helt klart beholdt den gevinsten selv.. :roll:

Som det blir nevnt tidligere her hadde han purret på de andre for å få de til å betale, men de reiste på ferie uten å gjøre opp for seg, ergo kan de heller ikke forvente å få en del av premien.

Såvidt jeg husker hadde denne sveiseren til og med tilbudt seg å legge ut for de andre?

Rent juridisk sett tror jeg ikke de andre i tippelaget har noe særlig å bygge en sak på, sveiseren har levert in en kupong i eget navn, og betalt med sine egne penger.

Skulle likt å se på hva slags grunnlag en dommer skulle dømt sveiseren til å dele denne gevinsten.

Jeg syns det er toppen av frekkhet av disse kollegaene hans å prøve å frata han denne gevinsten.

Hadde det vært meg ville jeg slått meg på panna over at jeg var så inn i granskæven teit å ikke bli med på denne kupongen :-?

Frk Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... kanskje jeg ville spandert på dem en middag...

Det er vel ikke et tippelag dersom ikke alle er med på å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han gikk jo ut i media og feiret at tippelaget hadde vunnet...

og noen dagere senere så har han OMBESTEMT SEG !!!

...Something stinks in suburbia

Samtidig er jeg litt sjokket over hvor grådige folk kan være, bare se på alle gribbene etter et helt normalt arveoppgjør...

Money´s to tight to mention -Simply Red

Kos dere med Judaspengene da folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Hvis denne saken kommer for domstolene vil de nok se på hva som var praksisen i dette tippelaget. Domstolene har faktisk hatt tilsvarende sak oppe tidligere, og saken gikk helt til høyesterett. Da måtte mannen med gevinsten betale....

I noen tippelag er man med hvis man betaler før kupongen leveres, i andre tippelag er man med helt til man sier at man ikke er med. Hvis det har skjedd før at noen ikke har betalt før kupongen ble levert, men gjort opp for seg i ettertid selv om det ikke ble gevinst, ligger sveiseren tynt an.

Hvis det er slik at man må betale for å være med så har sveiseren en god sak. Jeg har imidlertid ikke forstått det som om det var et krav i dette tippelaget.

Det skal bli gøy å se hva resultatet blir.

Jeg hadde fremdeles delt, og det er jeg brennsikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er dårlig gjort av de andre å ikke betale i tide! altså slik jeg forstår det så har han purret på de for å få de til å betale, og gjør de ikke det, og en vinner, ja da har de altså ikke noe krav på noe gevinst!

Det bør de andre forstå også, jeg synes resten av tippelaget oppfører seg barnslig!

Det er snakk om masse penger her, men betaler man ikke for moroa, kan man heller ikke bli med på moroa , synes jeg.

Og for å unngå dette, og mange konflikter for ettertid, kunne man satt opp regler, og ble de ikke fulgt, nei da visste de hva som ventet.

De andre trodde helt sikkert ikke at de kom til å vinne noe, kanskje de ikke hadde penger tilgjengelig fordi de andre folka i tippelaget syntes det ble for dyrt til tider? det skal man ikke se bort i fra.

Og siden de trodde at hvis andre legger ut, og man er så heldig å vinne, ja da kan alle dele premien da! det høres rart ut ikke sant?!

Jeg hadde helt klart beholdt pengene selv, ikke av grådighet, men av prinsipp! prinsippet og lærepengene til de andre må være at sløvhet duger ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er slik at jeg hadde purret for at de skulle betale og de fremdeles ikke hadde gjort det, DA hadde jeg beholdt pengene selv.

Og som Amanda sier...........om jeg hadde vært en av de andre på tippelaget som ikke betalte,hadde jeg aldri fått meg selv til å kreve pengene.

Men jeg kan jo godt se for meg hvordan "de pengeløse" har det.Sikkert skikkelig forbanna på seg selv men lar det gå ut over han som betalte for kupongen.Også kommer en del gjerrighet inn der igjen da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dem som sier at de ville ha beholdt pengene selv.

Når det andre i tippelaget var så dumme at de ikke betalte sin del, kan de bare ha det så godt. Man kan ikke komme i ettertid å forlange sin del av kaken når man ikke gjør opp for seg.

I mine øyne viste resten av tippelaget liten respekt for han som purret på pengene.

Man betaler det man skylder, klarer man ikke det har man bare seg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betalte kupongen dermed er gevinsten hans. Enkelt og greit. Det går ikke an å komme å si " her har du en hundrings for kupongen, gi meg en million".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: JAJA så endte denne saken godt da...!! Og det er vell bra tenker jeg!

Så på nyhetene at de hadde ingått forlik......OG DET BESTE AV ALT :

DE SKULLE FORTSETTE Å TIPPE SAMMEN :lol:

Kanskje værden ikke er så værst alikevell????

-Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:   JAJA så endte denne saken godt da...!! Og det er vell bra tenker jeg!

Så på nyhetene at de hadde ingått forlik......OG DET BESTE AV ALT :

DE SKULLE FORTSETTE Å TIPPE SAMMEN :lol:  

Kanskje værden ikke er så værst alikevell????

-Charmina :wink:

Han slepp sikkert å purre på betalinga òg, heretter... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg må nok innrømme at jeg hadde beholdt gevinsten selv. De andre på det såkalte tippelaget, hadde anledning til å delta da sveiseren spurte etter penger, og det gjorde de jo ikke. Skjønner godt at han ikke ville dele, jeg, selv om det nå ser ut som om floken har løst seg.

Mvh

Krølle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...