Gå til innhold

Ville dere delt gevinsten?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lilli

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7297033

Altså denne sveiseren betalte hele 5 ukerskupongen selv - hadde purret på resten av tippelaget om å betale tilbake. Noe som ikke ble gjort!

Vel....ville dere dele gevinsten...?

Hva om ikke denne kupongen hadde gått inn i det hele tatt...ville da resten av tippelaget betalt for sin innsats, omsider? Usikkert. Nei jeg tror at jeg ville beholdt det selv, men måtte vel funnet meg et annet sted å jobbe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne saken er så krystallklar at det er nesten skremmende.

TIPPELAG, er ikke det stikkordet her?

Tror dere sveiseren (svikeren) hadde råd til å betale 625.- pr uke

på dette? Neppe, aldri, ikke, nei

Altså, han regnet med at det skulle deles på tippelaget ved nærmeste

anledning, men nå som den har gått inn kommer grådigheten frem.

Presset kommer jo fra hans egen familie, som selvfølgelig ser egne fordeler i denne gevinsten.

Jeg spør meg selv, hvordan kan han ha samvittighet til dette, dette kommer til å henge på denne personen resten av livet, det er det IKKE verdt!!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg hadde delt jeg, uten engang å huske at jeg ikke hadde fått penger fra resten av tippelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også delt. Dumsnill som jeg er... :roll:

Hadde vært storfornøyd med en mill....

Men jeg skjønner jo på en måte at han ikke vil dele også..... Hadde den gått inn med en mindre premiesum, hadde neppe noen av de andre i tippelaget klaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilli

ja det er mange måter å tenke på for & motl, men jeg ser litt på det slik:

En gjeng bestiller tur til syden...de som ikke betaler billetten sin får ikke reise. Sånn er det bare.

Men når jeg tenker meg litt om er det ikke sikkert at jeg rett & slett hadde turt å ikke dele med kollegaene mine. :wink:

lilli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Jeg hadde nok delt premien, men ikke før jeg hadde fått min andel av utlegget for å levere inn kupongene. Hadde jeg ikke fått de pengene så hadde jeg heller ikke delt, og jeg ville ha sluttet på den arbeidsplassen :hoho:

"Maeve" :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro at et tippelag har pengene klar ved innvedlevering. Går det an at en mann skal måtte mase på for å få pengene inn?

Selfølgelig vil de være med når den går inn.

Var selv med i et tippelag en gang. var ikke pengene på bordet ved innlevering, så ble det tatt som tegn at da ville du ikke være med denne uken.

Går ikke an å basere seg på at andre skal legge ut for deg.

Om han må dele med de andre? det tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at fyren hadde purret på de andre for å få inn pengene i tide.

Da han ikke fikk det, betalte han hele innsatsen selv.

Da kan ikke jeg se at de andre skal kunne komme rekende etterpå, når gevinsten er et faktum.

Slik helgardering går ikke. Dersom det ikke hatt blitt gevisnt, hadde de betalt på etterskudd da? Det tror ikke jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Hadde ikke delt givinsten....

Hvorfor skal de få en gode de ikke hadde betalt for..

Hvordan er det riktig å kreve gevinst fra en kupong som man ikke har betalt for....

Om meg og min nabo hadde snakket om å levere inn en kupong sammen og jeg hadde vært for treg med å gi penger til denne kupongen kunne jeg har krevd gevinst da ?!

NEI!!!

Så hvor er forskjellen,jeg må si at de på tippelaget til denne personen er en hel hau med gnitene jævler som ikke er villig til å betale for en kupong og krever gevinst for en kupong som de ikke har betalt for.....

Håper han koser seg med pengene og ikke sløser en krone på de tullingene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, mannen hadde jo PURRET... og vær så snill... hehe... jeg trokke dere er så pyntelig og snille som dere skal ha det til her...

Waco

men det er jo lov å prøve seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg ville nok og beholdt hele gevinsten. Hvis tippelaget ikke var med å betalte innsatsen, har de heller ingen krav på pengene, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde beholdt gevinsten selv.

Det er ikke vits å være etterpåklok. Vennene betalte ikke kupongen ved innleveringen, og har derfor ikke krav på pengene. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tippelaget vært gode venner av meg hadde jeg helt klart delt gevinsten...............men på en annen siden hadde jeg vel ikke måttet purre på pengene hos de!

Men i denne saken her tror jeg at jeg IKKE hadde delt siden de jo ikke viste noen vilje til å betale for seg......tror jeg da!!

Vanskelig å vite før man sto oppi det!

Moralen min sier jo dele .....men................sukk!!

Og 1 mill er jo mye"pæng" det også :roll:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri tenkt på å kreve "min" del av gevinsten om jeg ikke hadde betalt for meg på forhånd.

To put it that way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nathalie

Jeg hadde beholdt hele gevinsten sjøl, så kunne de sittet der og vært sur for at de ikke hadde hørt på meg da jeg purret!!

Dessuten vet vi jo ikke om det lå noe mer under som vi ikke har fått vite... Kan hende det var andre ting og enn bare at de ikke hadde betalt?! Kanskje det hadde skjedd flere ganger at de ikke betalte i tide??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje de ikke hadde penger tilgjengelig når han spurte om dem?

Selvføglelig hadde jeg delt hvis jeg hadde vært med på et tippelag. Og det sier jo seg selv: er man med på et tippelag, så deler man.

Det er det eneste riktige i mitt syn uansett hvordan man vrir og vender på det.

Og ja, jeg hadde ment det samme hvis jeg hadde vært i den situasjonen i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har betalt er man vel ikke med i et tippelag, eller.....?

Hva hvis jeg var med i et tippelag og bare betalte noen ganger f.eks en gang i måneden, skulle jeg da kreve penger for en kupong jeg ikke har betalt?

Skjønner godt at kollegaene er skikkelig frustrerte over at de gikk glipp av en million hver, men særlig redelige virker det ikke som de er. :evil:

Jeg er enig i at er man med på tippelaget skal man få, men man kan da ikke være medlem et sted uten å ha betalt.

Synes sveiseren viser stort mot som klarer å stå imot et slikt massivt gruppepress, spørs nok om han må bytte jobb nå.

Pettern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!

Ser at mange av dere vurderer dette anderledes enn meg.

Vi snur på flisa, kupongen går ikke inn...tror dere sveiseren ikke kommer til å kreve inn pengene som han har lagt ut?

Jeg tror definitivt at han hadde gjort dette, sett i lys av summens størrelse.

Dårlig samvittighet kan faktisk gjøre helsa di til et lite mareritt, say no more

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...