Gå til innhold

Når åpne julegavene?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Etter middag, juletregang og en kjapp kaffe.

Ca kl 8-9 på kvelden tenker jeg. Ingen pakker til

barn (i alle aldre) før det :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner alle samtidig da, eller en og en? Kan jo ta kjempelang tid om man er mange og begynner sent.

Vi åpner en og en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Åpner alle samtidig da, eller en og en? Kan jo ta kjempelang tid

om man er mange og begynner sent. Vi åpner en og en.

Åpner en og en for tiden. Det tar tid. Men er det

barn tilstede så blir gjerne mange åpnet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Etter middag og kaffe. Dvs tidligst kl 9. Sånn har det vært så lenge jeg kan huske.. Juleaften er jo en "være oppe sent kveld" også for de helt små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en og en' date=' vil jo gjerne se hva de andre får også - og hvordan de reagerer :)[/quote']

Det gjør vi også, og har gjort det siden vi var små. Må dra ut gleden så lenge som mulig og vi knasker på konfekt og julekaker, hører på julemusikk og skravler og ler i mellomtiden. Hos svigers sitter bare alle for seg og river opp pakkene, jeg synes det er så ukoselig. Og mange påstår at unger synes det er så kjedelig å vente på alle, men det var det aldri hos oss. Selv fra vi var helt små husker jeg at det var noe av det beste med gaveutdelingen, at vi brukte så god tid. Alle får se, man får takk og klem og merkelapper blir tatt vare på så man husker hvor takkekort skal sendes (og hva man skal takke for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sitter også og koser oss med det utover kvelden..begynner sånn i 8-tiden etter både middag, dessert og kaffe (og gange rundt juletreet)

Vi åpner en og en pakke..og takker hverandre etter hvert..det er utrolig koselig å gjøre det slik..ungene storkoser seg! Dessuten så blir det mer kos...vi sitter lenge sammen og skravler mens vi holder på, og alle får sett hva de andre får og fra hvem!

Hos svigers er det som du Arkana beskriver det..ingen plan på det alle får utdelt pakker og så sitter de i hver sin krå og river av papiret og skufler unna pakkene etterhvert..skikkelig utrivelig..ikke vet de hvem de har fått hva ifra..eller hva vi andre har pakket opp..og ikke er det noen takking underveis heller!! :roll:

Helt håpløst..jeg kommer til å trumfe igjennom litt orden på dette om vi skal fortsette å feire jul der annethvert år (kanskje litt frekt..men det er så ukoselig!!)...satser på at de snart skal feire i vårt hjem..for da blir det IALLEFALL andre boller!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oss varierar det litt, etter kor mange vi er. Spørs om søskena med familie er der eller ikkje.

Viss vi er veldig mange er det kanskje litt "system" først, så går det fortare etter kvart. Men vi riv aldri av papiret i hastverk i kvar vår krok! :ler:

Ifjor åpna vi voksne en og en pakke foran alle, mens dei minste fikk pakke opp det dei ville. Dei får jo tross alt 3x fleire pakkar og. :-)

Begynner 1-2 timar etter middag. Ungane får opne kvar sin pakke med leikeinnhold rett etter middag, som dei kan styre med ei stund, så begynner vi.

Kosligaste eg veit om!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter middag. Vi tar kaffi og kaker sammen med pakke åpningen fordi vi åpner en og en pakke. Så da har vi tid til begge deler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi åpner ca 1 time etter middag (når matbordet er ryddet av, og skitne fat står i oppvaskmaskina). Lillesøsteren min og nevøen min får åpne en lien pakke hver før middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...