Gå til innhold

Hvordan selge sølje og sølv? Sølvbanken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har prøvd å selge noen bunads søljer på finn, men dette gikk ikke. Har tenkt på å sende det til sølvbanken, men tenker at de kanskje bare veier sølvet og at jeg derfor ikke får noe særlig for det? En sølje veier jo ikke mye. Så jeg lurer på hvor man kan selge sølje for en rimelig penge. Har og vurdert å gå til gullsmed å få byttet inn, men tar de i betraktning at det er en sølje, ikke bare vekten? Spør kanskje dumt nå, men hadde satt pris på svar om noen kloke sjeler vet :D Takk

Anonymkode: 296fe...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken sølje og sølv er det? Er på utkikk etter sølje og sølv selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, EvaLena skrev:

Hvilken sølje og sølv er det? Er på utkikk etter sølje og sølv selv 😊

Det er sølje til setesdalsbunad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sølje til setesdalsbunad. 

Ok, det passer ikke til bunaden jeg har 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var prisen du satt på finn for høy? Hva krevde du for søljen i forhold til nypris i butikk?

Jeg tviler på du får mer ved å prøve å selge til noen andre som skal selge den videre. De skal tross alt ha fortjeneste på søljen de også. Om man først skal kjøpe sølje brukt, velger de færreste å kjøpe den dyrere hos en butikk enn de kunne kjøpt den fra deg direkte. 

Anonymkode: f0a1f...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som kan svare? :) setter pris på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var prisen du satt på finn for høy? Hva krevde du for søljen i forhold til nypris i butikk?

Jeg tviler på du får mer ved å prøve å selge til noen andre som skal selge den videre. De skal tross alt ha fortjeneste på søljen de også. Om man først skal kjøpe sølje brukt, velger de færreste å kjøpe den dyrere hos en butikk enn de kunne kjøpt den fra deg direkte. 

Anonymkode: f0a1f...291

Satt den som halv pris i forhold til hva det kostet i butikk, noe som gjorde litt vondt i sjela. Var litt glad ingen ville kjøpe den :) Hadde vært bedre å solgt det til gullsmed og fått en grei pris, men kan man det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd på sånne kjøpe og selge-sider på facebook? Ser for meg det kan være lettere der. 

Anonymkode: 75e27...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ingen i familien din som uansett skal kjøpe samme type sølje til barn som etterhvert skal konfirmeres og få bunad og søljer? Kunne du undersøkt om noen av de er interessert i å kjøpe dine søljer?

Anonymkode: 5d47b...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den Wednesday, May 11, 2016 at 13.49, AnonymBruker skrev:

Noen som kan svare? :) setter pris på svar

Prisen har vel vært for høy? En annen sak er at bunadssølv ofte stjeles ved innbrudd. Hvor mange hadde sett på annonsen din? Og hbor mange har kontaktet deg for å forhøre seg nærmere om produktet? 

Bunadsølv er ofte nysølv. Bytte inn gjør neppe gullsmedene. Å smelte om, dersom du skulle finne noen som vil gjøre det, gir deg neppe noe penger å snakke om. De eneste produktene jeg vet om at gullsmeder bytter inn er ringen på diamant/alianseringer ved kjøp av ny ring og innsetting av diamanter fra gammel ring. 

Anonymkode: 8456d...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...