Gå til innhold

Påvirker migrantkrisen stemmen din?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer du til å stemme anderledes ved valget neste høst, eller påvirkes du ikke av migrantkrisen?

Anonymkode: 8745c...1da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør den ikke. Stemmen min går til det partiet jeg er mest enig med totalt sett og påvirkes ikke nevneverdig av enkeltsaker. Spesielt ikke når det gjelder enkeltsaker som først og fremst må løses på et høyere nivå enn det norske stortinget

Anonymkode: fc01d...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noe høyere nivå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke noe høyere nivå. 

EU eksisterer ikke. FN er en konspirasjonsteori

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer du til å stemme anderledes ved valget neste høst, eller påvirkes du ikke av migrantkrisen?

Ja det påvirker i stor grad.

Hvor mange øre som melkeprisen subsidierers med, 2-3 kroner ekstra i bompenger, funksjoner på lokalsykehus eller hvor mange vinmonopol en kommune skal ha?!  Alt dette er småting uten betydning når vi ser pensjoner forvitrer, tryggheten og tillitsamfunnen forsvinner, kulturkonflikter og parallellsamfunn vokser frem. Per idag har vi fornektere som driver ordpolemikk, brønnpissing, rasist hersketeknikker og stikker hodet i sanden. Det  å innse at det vi er på veg mot svenske, danske, tyske, belgiske, nederlandske forhold ønsker de ikke å vite.

At alle andre vestlige land for kjempeproblemer mens vi skal bli skånet?? Det tror jeg ingenting på. Noen partier nektet for at det finnes "no-go" soner før NRK meldte om dette for noen dager siden. Noen folk flest har skjønt lenge. De har konsentrert seg om å angripe rapportene som ikke korrekt utført forskning eller drept budskapet pga av budbringeren.

Norge står foran kjempeutfordringer de neste årene. Og stemme på "folde hender og håpe på det beste" partiene er 100% utelukket.

Anonymkode: f3fd8...fc0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har en fremtidsvisjon tuftet på menneskerettigheter, miljø og demokrati, derfor vil stemmen gå til de som jobber for dette.

Anonymkode: ccf6d...07a

• Liker 3
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør den ikke. Stemmen min går til det partiet jeg er mest enig med totalt sett og påvirkes ikke nevneverdig av enkeltsaker. Spesielt ikke når det gjelder enkeltsaker som først og fremst må løses på et høyere nivå enn det norske stortinget

Kan det tenkes at innvandring påvirker flere saker? Økt kriminalitet, økt trusselbilde, mindre velferdsgoder, dårligere skole, dårligere helsetilbud og pensjonen din. Det er ikke en enkeltsak. Skal vi stole på EU i dette? Landene som er med i EU og gjør som de blir fortalt er fullstendig fucked up. Se på Storbritannia, Sverige, Tyskland og Belgia. Polen og Ungarn står opp mot tyranniet. Norge må sørge for sine egne grenser, vi får ingen hjelp av kreftsvulsten EU.

Endret av uranus
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har alltid stemt blått.

Anonymkode: b3b68...b18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

EU eksisterer ikke. FN er en konspirasjonsteori

EU og FN er ikke over Norge. Norge kan når som helst velge å melde seg ut av EU og FN.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Nei jeg stemmer på det partiet jeg er minst uenig med. Noe jeg alltid gjør

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EU og FN er ikke over Norge. Norge kan når som helst velge å melde seg ut av EU og FN.

I praksis kommer ikke dette til å skje, særlig ikke med hverken nåværende eller forrige regjering. Partiene AP, Høyre og FrP er alle EU/FN tilhengere og man skal lete en stund for å finne motkrefter innenfor disse partiene, selv om de finnes vil det nesten garantert ikke resultere i partienes respektive samlede syn på EU/FN tilhørighet. 

De andre og mye mindre partiene har ikke sjanse på stortinget, når det skal stemmes over et eventuelt forslag om å melde seg ut, det samlede overtallet i AP, Høyre og FrP for fortsatt EØS medlemskap feier lett motstanderne av banen. 

Anonymkode: 17f08...003

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer på det partiet jeg liker best. Et parti som kjemper for flyktningenes rettigheter i samfunnet vårt, som vil at innvandrerne skal føle seg velkomne og få gode levekår, vil sannsynligvis få min stemme.

Anonymkode: a5d01...3dd

Skrevet

Hvilken krise? 

Jeg stemmer DLF i stortingsvalgene og de med mest liberal alkoholpolitikk i lokalvalgene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å stemme frp. lokalvalget sikker sv. Ivertfall ikke ap gar støre er jo som en diktator.

Anonymkode: 41356...1b6

• Liker 1
Skrevet

Nei ikke egentlig  jeg er fortsatt bass eller kanskje baryton. 

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Migrantkrise? Har vi en migrantkrise???? :klo:

Bortsett fra det er jeg enig med siste taler @stan, stemmen er som før

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 10.5.2016 at 10.04, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig påvirkes stemmen av migrantkrisen. Da er en del partier automatisk utelukket som alternativ!

Anonymkode: 10e68...72d

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har i mange år stemt på Ap. Men pga flykningestrømmen, og den manglende evnen venstresiden har til å innse alle problemene som følger med det, så ser jeg såpass mørkt på fremtiden, at jeg nok må se meg om etter et annet parti å stemme på neste gang. De samme problemene som man ser i Sverige, vil snart komme hit, dersom vi ikke gjør noe snart. Derfor kommer jeg til å gi min stemme til et av partiene på høyresiden ved neste valg.

Anonymkode: f32e9...0ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fortsatt å stemme til høyre. Jeg orker ikke tanken på at venstresiden skal få håndtere situasjonen slik den er og kommer til å bli, alene. Det blir som klovner i kamp og nisser i stim. Om Listhaug fortsetter å drite i følelsene til venstresiden, kan min stemme gå til frp for første gang. 

Anonymkode: 6ceac...0a6

• Liker 2
Gjest Holititten
Skrevet

Etter å ha sett hvordan flere av partiene lenger til høyre på skalaen har håndtert situasjonen, vet jeg i hvertfall hvem jeg ikke vil stemme på. Migrantkrisen har forsterket tillitten til partiet jeg hadde stemt på uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...