Gå til innhold

- Januar og februar 2017-

Northelia

Anbefalte innlegg

@emhanse jeg er helt enig! Hvorfor kjøpe ny hvis man kan kjøpe en pent brukt en? Jeg har ikke sett så mange selge vognen jeg har sett meg på ut på finn, og de som har solgt den der har bare redusert prisen med ca 2000, det synes jeg er litt for dyrt for en brukt vogn. Vi får se om det blir en helt ny eller om det dukker opp en brukt, krysser fingrene :) 

Jeg må bare si dette, men det er så koselig å sitte på forelesning og kjenne spark :hjerter: Hjelper virkelig på å holde meg våken på de mest utfordrende forelesningene også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere her som har fått svangerskapsdiabetes? 

Fikk melding av jordmor i dag om at jeg tydeligvis har det og at jeg må ''prøve å kutte ned på sukker og fett''... 
Prøver å google litt men blir egentlig ikke så klok og skal ikke til ny kontroll før neste uke... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2016 den 9.17, rosenkål skrev:

@Caramelli Jeg tror vi går for Stokke trailz vognen. Føler det fremdeles er så lenge til så ikke umulig at vi bytter. Kanskje jeg føler at det er så lenge til ettersom jeg har eksamen et par uker før termin. Vi har forhørt oss om leveringstiden hos et par butikker her, den ene hadde 4 uker mens den andre hadde 8 uker. 

Jeg holder et øye med finn.no, har lagt inn noen søk der som jeg håper jeg får treff på etterhvert :) 

Har dere andre bestemt dere for vogn, og i tilfelle hvilken? 

Vi tenker også å kjøpe den vogna og håper den kommer på tilbud snart! Hvilke butikker har du sjekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Caramelli skrev:

Vi tenker også å kjøpe den vogna og håper den kommer på tilbud snart! Hvilke butikker har du sjekket?

Ifølge andre tråder her på forumet kommer ikke stokke vognene på tilbud, så det ser dårlig ut. Jeg har vært på barnas hus og barnevognservice her i byen. Har ikke sjekket på nett. Barnevognservice sa de hadde 4 ukers leveringstid. Jeg venter med å eventuelt å bestille til julesalget, kanskje til rett etter nyttår, kan være de andre tar feil :) . Sjekker også finn, men så langt ikke noe napp der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. november 2016 den 19.41, rosenkål skrev:

Ifølge andre tråder her på forumet kommer ikke stokke vognene på tilbud, så det ser dårlig ut. Jeg har vært på barnas hus og barnevognservice her i byen. Har ikke sjekket på nett. Barnevognservice sa de hadde 4 ukers leveringstid. Jeg venter med å eventuelt å bestille til julesalget, kanskje til rett etter nyttår, kan være de andre tar feil :) . Sjekker også finn, men så langt ikke noe napp der. 

Jeg har også sett at det alltid gjøres unntak fra Stokke når det er tilbud 😕 Skal dere kjøpe Stokke bilstol også? Ser de har tilbud på bilstoler på barnas hus, men selvfølgelig med unntak av Stokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg har også sett at det alltid gjøres unntak fra Stokke når det er tilbud 😕 Skal dere kjøpe Stokke bilstol også? Ser de har tilbud på bilstoler på barnas hus, men selvfølgelig med unntak av Stokke.

Dere skal ikke gå for den limited edition til 17000 da? :fnise: min samboer sa nei, han ble ikke solgt av at det følger med et picnic teppe bl.a :P jeg har ikke sett på bilstoler men det hadde vært greit å ha en som kan klikkes rett på understellet. Selv om jeg ikke aner om det er noe som er noe man bruker ofte sammen. 

Hvordan er det med dere andre og å kjenne liv i magen, kjenner dere like mye hver dag? Hos meg går det endel opp og ned. Hun kan være ganske aktiv enkelte dager og så er hun rolig i et par tre dager. Jeg har ikke snakket med jordmor om det siden jeg igrunn kjenner liv hver dag. 

@Beccy87 Har du fått mer informasjon om svangerskapsdiabetes? Må du måle blodsukkeret ditt jevnlig eller bare kostholdsråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, rosenkål skrev:

Dere skal ikke gå for den limited edition til 17000 da? :fnise: min samboer sa nei, han ble ikke solgt av at det følger med et picnic teppe bl.a :P jeg har ikke sett på bilstoler men det hadde vært greit å ha en som kan klikkes rett på understellet. Selv om jeg ikke aner om det er noe som er noe man bruker ofte sammen. 

Hvordan er det med dere andre og å kjenne liv i magen, kjenner dere like mye hver dag? Hos meg går det endel opp og ned. Hun kan være ganske aktiv enkelte dager og så er hun rolig i et par tre dager. Jeg har ikke snakket med jordmor om det siden jeg igrunn kjenner liv hver dag. 

@Beccy87 Har du fått mer informasjon om svangerskapsdiabetes? Må du måle blodsukkeret ditt jevnlig eller bare kostholdsråd?

Hehe, jeg så den vogna - men nei 😄 Hvilken farge vil du ha?

Når det gjelder bilstol fant jeg ut at vi ikke har isofix i bilen, så da blir det vel en Stokke izi go x1 - som kan festes med belte i bilen og klikkes rett på vogna uten adapter.

Ellers kjenner jeg liv hver dag, men det varierer hvor aktiv han er. Tenker det er greit, så lenge det er bevegelse daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli har mest lyst på den i brun men hvis den dukker opp på finn til en akseptabel pris i en annen farge(gråfargen er tydeligvis superpopulær) så går jeg for det. Har du sett deg ut en farge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, rosenkål skrev:

@Caramelli har mest lyst på den i brun men hvis den dukker opp på finn til en akseptabel pris i en annen farge(gråfargen er tydeligvis superpopulær) så går jeg for det. Har du sett deg ut en farge? 

Jeg liker den i mørk grå, men har ikke helt bestemt meg. Det er veldig fristende å kjøpe alt i blått, når jeg venter en gutt! Men så har jeg lest at de kan si feil kjønn på ultralyden...

har noen av dere tenkt å ta 3D ultralyd for en ekstra sjekk? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Caramelli skrev:

Jeg liker den i mørk grå, men har ikke helt bestemt meg. Det er veldig fristende å kjøpe alt i blått, når jeg venter en gutt! Men så har jeg lest at de kan si feil kjønn på ultralyden...

har noen av dere tenkt å ta 3D ultralyd for en ekstra sjekk? 😂

Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre det, men egen min slo faktisk over bittelitt på 3D sist når den ene tvillinggutten viste ansiktet sitt😁 det var en veldig spesiell følelse og faktisk få et glimt av hvordan han ser ut! Jeg er fullstendig klar over at jeg er gravid, at det er to, og at det kommer to små vesner til verden innen 10 uker, MEN, likevel tar jeg meg stadig i å tenke at det nesten ikke har gått helt opp for meg ennå! At jeg bare ER gravid men ikke tenker så mye på hva som skjer når de er født💙💙 At jeg får to guttebabyer som kommer til å være verdens peneste og skjønneste, hvem kommer de til å ligne på? Storebroren, pappaen eller meg? Jeg får en sånn lykkerus inni meg når jeg faktisk tenker litt sånn her på det😍😍😍 Babyene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På OUL fikk vi se henne litt på 3D, visste ikke at de hadde det på sykehuset. Fikk ikke noen veldig gode bilder av henne da, men det var artig å se :)

Vi har bestilt en time til 3D ul privat men er ikke sikker på om vi skal dra. Mulig vi avbestiller den, det er ganske dyrt. Men det hadde på den andre siden vært kjekt å få dobbelt bekreftet at det faktisk er ei liten jente, og ikke minst sett henne :) På den andre siden, det er ikke så lenge til vi treffer henne på utsiden ♥ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosenkål Nei, jeg har ikke fått noe mer informasjon om noen ting. 
Jordmor skulle jo sende resultat og råd i posten, men jeg flytter nå (faktisk første kvveld i ny leilighet nå) og med adresseendring og alt så har jeg ikke fått det brevet enda. 
Har også avlyst timen jeg skulle ha med jordmor neste uke fordi jeg synes hun er en idiot så jeg får ta det med legen når jeg skal dit for blodprøver (rhesus neg) på mandag. 
Må ikke måle noe selv enn så lenge i alle fall... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 3D ultralyd sist gang og fikk veldig gode bilder av storesøster :) Det var veldig kjekt. Sist kontroll jeg var på så tok han faktisk over på 3D, men hun ville selvfølgelig ikke vise ansiktet da. Men har ny kontroll i morgen og han sa sist at kanskje hun viser seg bedre neste gang. Så håper vi får se henne i morgen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@emhanse du får kanskje flere ultralyder når du venter tvillinger?

@rosenkål det er ikke så lenge til nå.. og hvem vet, kanskje vi får en ultralyd til før termin? Det er jo greit å spare den 1000 lappen tenker jeg 🙂

@stine889 Åå så spennende! Men hvorfor må du ha flere ultralyder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Caramelli skrev:

@rosenkål det er ikke så lenge til nå.. og hvem vet, kanskje vi får en ultralyd til før termin? Det er jo greit å spare den 1000 lappen tenker jeg 🙂

@Caramelli Ja jeg får ultralyd hver 3.-4.uke:-) Både innvendig og utvendig. Nå måler de livmorhalsen min også hver gang, så derfor innvendig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emhanse skrev:

@Caramelli Ja jeg får ultralyd hver 3.-4.uke:-) Både innvendig og utvendig. Nå måler de livmorhalsen min også hver gang, så derfor innvendig også.

Oi, det var ofte. Er det bare fordi du venter tvillinger eller andre årsaker også? Det må være betryggende å få slik oppfølging da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Caramelli skrev:

Oi, det var ofte. Er det bare fordi du venter tvillinger eller andre årsaker også? Det må være betryggende å få slik oppfølging da 🙂

Ja det er ofte, og kun fordi tvillingsvangerskap er risikosvangerskap i seg selv😊 men veldig deilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emhanse skrev:

Ja det er ofte, og kun fordi tvillingsvangerskap er risikosvangerskap i seg selv😊 men veldig deilig! 

Skjønner! Jeg synes det sparker både her og der, så skulle nesten tro jeg hadde tvillinger jeg også 😄 Gleder meg til jeg skjønner hva som er fot/arm og hvilken vei han ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Caramelli skrev:

Vi ble henvist til klinikken for å utrede dette med blodplatene som var lave hos storesøster ved fødsel. Så vi får ultralyd i forbindelse med det for å sjekke blodgjennomstrømning osv. I morgen får vi svar på blodprøver fra meg og samboer ang antistoffer og om det muligens blir keisersnitt. Så er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 Ja, nå husker jeg. Krysser fingrene for at alt ordner seg.

@Beccy87 Nå er det min tur å sjekke blodsukkeret. Alt fint på testen etter fasten, men blir spennende å se målingen etter alt det sukkervannet 😖 Håper du har fått oppfølging etter testen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...