Gå til innhold

- Januar og februar 2017-

Northelia

Anbefalte innlegg

Ikke skjedd veldig mye siden sist:-) Er til kontroll ca hver 14.dag og alt er helt supert med gutta💙💙 Begge veier nå ca 950gram og vokser som de skulle vært alene i magen. Kjenner ting begynner og bli tyngre nå og sparkene er der dagen lang:-) Har malt to soverom i det siste og det var i grunn mine planer før de kommer:-) Prøver få gjort mest mulig før de kommer, slik at jeg kan fokusere kun på ungene etterpå. Mannen begynner straks og pusse opp siste badet, så håper vi rekker få det ferdig til desember:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, emhanse skrev:

Ikke skjedd veldig mye siden sist:-) Er til kontroll ca hver 14.dag og alt er helt supert med gutta💙💙 Begge veier nå ca 950gram og vokser som de skulle vært alene i magen. Kjenner ting begynner og bli tyngre nå og sparkene er der dagen lang:-) Har malt to soverom i det siste og det var i grunn mine planer før de kommer:-) Prøver få gjort mest mulig før de kommer, slik at jeg kan fokusere kun på ungene etterpå. Mannen begynner straks og pusse opp siste badet, så håper vi rekker få det ferdig til desember:-)

Oi, så bra at de vokser likt! Blir spennende å høre hvordan de siste månedene blir for deg. Skal du settes i gang før termin, siden du har to? 

Jeg håper også å få ting på plass før babyen kommer, men må ta en dag av gangen og ikke slite meg ut 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Caramelli skrev:

Oi, så bra at de vokser likt! Blir spennende å høre hvordan de siste månedene blir for deg. Skal du settes i gang før termin, siden du har to? 

Jeg håper også å få ting på plass før babyen kommer, men må ta en dag av gangen og ikke slite meg ut 😞

Jeg skal føde i Tønsberg og der får ikke tvillinggravide gå lenger enn uke 38 før de settes i gang. Men gjennomsnittslengde på et tvillingsvangerskap er 35 uker, så mye kan skje i desember. Termin er jo egentlig ikke før 01.02, men håper jeg kommer meg til uke 36 iallfall for da er vi inne i 2017😅

Endret av emhanse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli

Føler med deg der! Vi har også kjøpt og skal flytte neste helg. Pakkingen går ulidelig sakte og med jobb og ettåringen er det lite energi igjen til sånt. 

Har fått sykemelding så nå jobber jeg 80% for å kunne ha overskudd til ettermiddagen. Kan jo ikke bare gå å legge meg rett etter jobb slik som jeg gjorde i forrige svangerskap. 

Sitter i skrivende stund på venterommet og venter på blodprøve nummer to etter glukosebelastningstest, spent på resultatet sv.diabetes høres fryktelig slitsomt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt hele forrige uke for å få intrvenøs næring. Alt er heldigvis bra med lillejenta, og det er det viktigste. Derfor er jeg ferdig med å leke flink pike, så jeg er nå sykemeldt 100% frem til jeg går ut i permisjon:) Rart å tenke på at jeg ikke skal jobbe mer før etter hun har begynt i barnehage! Så spennende med hussalg på flere av dere, lykke til! Selv bruker jeg mesteparten av tiden på størstejenta nå, tror hun plutselig skjønte hva som skjer i januar, og det var visst ikke BARE gøy:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Beccy87 skrev:

Hvor gammel er hun? @Northelia

Hun er ni år, og blir ni og et halvt når lillesøster kommer. Hun er verdens snilleste, men hun har jo vært vant til å være alene med oss så lenge. Hun er ikke sjalu vil jeg si, men hun er ikke så glad i forandringer. Og forandringer blir det jo med baby i hus:baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med boligkjøp og lykke til med flytting @Beccy87 og @Caramelli :) Vi flyttet i vår og har bodd blant verktøy siden :P fikk malt ferdig rett før vi reiste i forrige uke, så fikk det stå og lufte seg til vi kom tilbake. 

Vi har bestemt oss for å prøve tøybleier, så kjøpte endel av del og vi fant litt klær til henne :) var veldig usikker på størrelse så det ble en god blanding av litt forskjellige størrelser. Hvor fort vokser de egentlig?  Vi føler vi bare blir dummere og dummere for hver babyting vi ser på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hvordan hun reagerer etter fødselen da @Northelia, vår er jo bare 14 måneder så han forstår ingenting. 
Kanskje like greit? :P 

Takk @rosenkål! :) 
Spennende med tøybleier da, det har jeg ikke orket å vurdere en gang.. Virker litt for avansert.. :rodme:
Det med størrelser er ganske vanskelig, de vokser grisefort og jeg tror det er veldig få som sitter igjen og føler de har fått brukt alle klærne de har i alle størrelsene. Plutselig så er de vokst ut av det ene og det andre, og spesielt hvis man får gaver så sitter man plutselig på et lite lass av små små klær. 
Men du kan jo alltids håpe på en gulpebaby da, da blir det jo betydelig flere klesskift om dagen! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@emhanse kanskje du blir den første til å føde av oss!

@Beccy87 gratulerer med ny bolig!

Jeg tenker også å spørre om sykemelding neste legetime, men det er enda lenge til 😕 Nå sovner jeg tvert når jeg kommer hjem fra jobb og hadde ikke klart noe annet.

Hvordan gikk det med blodprøvene i dag? Jeg har også fått time til slike prøver og gruer meg litt, hehe. 

@Northelia Ånei, stakkars deg! Hvordan er formen nå da?

@rosenkål takk! Da er det ikke bare vi som måtte flytte 😂 Har egentlig tenkt på det lenge, men det måtte en baby til for å få "ræva i gir". 

Jeg tror babyer trenger nye størrelser annenhver måned, hehe. Vi har kjøpt størrelse 56 i klær og skal avgårde snart for å se etter flere babyting. Har du mye igjen som skal kjøpes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

ja, blitt en stille gjeng, for min del er det pga mye jobb. Men formen er fin, merker at ting er litt tyngrere - føles ofte som jeg har tatt meg en hard sykkeltur for første gang på lenge (les; øm i underlivet) men jeg har blitt bestis med badekaret hjemme så det hjelper👍😃 

ellers lurer jeg på hvordan dere ligger ann med vekt. Jeg har kun gått opp 1,5kg på startvekta (gikk riktig ned 2 kg med en gang så økning fra uke5 til uke 25 er 3,5kg), men lå i øvresikte på normalvektig så jeg tror ikke det er krise🙈

Jeg er 30 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gull86 skrev:

Hei:)

ja, blitt en stille gjeng, for min del er det pga mye jobb. Men formen er fin, merker at ting er litt tyngrere - føles ofte som jeg har tatt meg en hard sykkeltur for første gang på lenge (les; øm i underlivet) men jeg har blitt bestis med badekaret hjemme så det hjelper👍😃 

ellers lurer jeg på hvordan dere ligger ann med vekt. Jeg har kun gått opp 1,5kg på startvekta (gikk riktig ned 2 kg med en gang så økning fra uke5 til uke 25 er 3,5kg), men lå i øvresikte på normalvektig så jeg tror ikke det er krise🙈

Jeg er 30 år

Jeg må ha gått noe ned i starten, for selv med tvillinger har jeg kun gått opp 7 kg til nå:-) Og jeg er over snittet til vanlig når det gjelder vekt🙈 Mitt 2. (3.) svangerskap. Straks 27 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Caramelli skrev:

@emhanse kanskje du blir den første til å føde av oss!

@Beccy87 gratulerer med ny bolig!

Jeg tenker også å spørre om sykemelding neste legetime, men det er enda lenge til 😕 Nå sovner jeg tvert når jeg kommer hjem fra jobb og hadde ikke klart noe annet.

Hvordan gikk det med blodprøvene i dag? Jeg har også fått time til slike prøver og gruer meg litt, hehe. 

@Northelia Ånei, stakkars deg! Hvordan er formen nå da?

@rosenkål takk! Da er det ikke bare vi som måtte flytte 😂 Har egentlig tenkt på det lenge, men det måtte en baby til for å få "ræva i gir". 

Jeg tror babyer trenger nye størrelser annenhver måned, hehe. Vi har kjøpt størrelse 56 i klær og skal avgårde snart for å se etter flere babyting. Har du mye igjen som skal kjøpes?

Haha ja plutselig så er jeg først ute;-) Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Gull86 jeg har gått opp nesten 6 kg til nå, er 26 uker i dag. Tror jeg er innenfor normalen.. 

@Caramelli Om vi har mye igjen å kjøpe? Helt ærlig; jeg aner ikke! Vi har litt klær i ymse størrelser og får brukt seng fra svigerinnen min, trenger vi mer da? :fnise:  Neida, jeg tenkte å kjøpe sånn sammenleggbar badebalje med nyfødt innlegg(har ikke så stor plass), vi har bestemt oss for vogn(tror jeg.. :P). Jeg er på jakt etter en stellematte til å ha liggende på vaskemaskinen, men har ikke funnet en enda. 

Jeg føler det er litt tidlig å kjøpe vogn, eller er det det? Jeg klarer ikke helt å få vekk den ekle følelsen "hva hvis noe går galt?" og drøyer litt med å kjøpe inn så alt for mye enda.  

Har noen forresten en regnjakke å anbefale som ikke er så dyr? Det er ikke lenge før jeg ikke får lukket regnjakken min skikkelig lenger og her på vestlandet er det en fordel med regnjakke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gull86 Jeg har gått opp 6kg hittil (uke 27) og synes det er greit. Gikk opp 30 kg forrige svangerskap og satt fortsatt igjen med 5-6kg av de når jeg fikk positiv test denne gangen. Så sånn sett håper jeg å ikke gå opp mer enn rundt en 11kg totalt denne gangen. :) 

@rosenkål jeg tror jeg blir å kjøpe vogn denne uka. Har villet kjøpe lenge men mannen holder igjen pga flyttingen. Men vi skal kjøpe brukt og nå tror jeg endelig jeg har funnet den jeg vil har til en pris jeg vil betale så da slår vi til. ;)  
Også kjøpte jeg boblejakke fra zalando her om dagen fordi de hadde salg, kanskje de har det på regnjakker også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@CaramelliDet går fint med meg, blir bare litt ekstra passet på:)

@rosenkål Jeg kjøpte vogn for lenge siden, tror det var i uke 15:ph34r: Vi kom over et godt tilbud (gavekort på 2000 kr) dersom vi kjøpte den da. Visste hvilken vogn jeg ville ha, så da slo vi til. Nå skjønner jeg ikke at vi turte:laugh: Er i uke 29+5 nå da, så regner med alt går fint med lillefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det bare bra :) Er i uke 27 nå og har gått opp 9 kg. Gikk opp 16 totalt forrige svangerskap, men alt forsvant igjen med en gang. Er ganske slank i utgangspunktet så meg og lille har nok bare godt av det :fnise: 

Vi hadde Emmaljunga vogn etter storesøster, men solgte den og kjøpte en brukt TFK denne gangen. Håper vi blir fornøyd med den! Ellers har vi jo mye utstyr og klær etter hun også. Mye mer klær enn jeg var klar over :ohmy: Tror egentlig at det som mangler nå er litt ull i små str siden hun kommer tidligere på året enn sist gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Northelia Godt å høre 🙂

@rosenkål Man blir nok aldri helt ferdig med innkjøpene 😆 Hvilken vogn skal du kjøpe? Jeg tror butikken må bestille vognen, så det kan være lurt å være ute i god tid.

@Gull86 Er det på grunn av økt blodprosent du har det slik?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli Jeg tror vi går for Stokke trailz vognen. Føler det fremdeles er så lenge til så ikke umulig at vi bytter. Kanskje jeg føler at det er så lenge til ettersom jeg har eksamen et par uker før termin. Vi har forhørt oss om leveringstiden hos et par butikker her, den ene hadde 4 uker mens den andre hadde 8 uker. 

Jeg holder et øye med finn.no, har lagt inn noen søk der som jeg håper jeg får treff på etterhvert :) 

Har dere andre bestemt dere for vogn, og i tilfelle hvilken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosenkål skrev:

@Caramelli Jeg tror vi går for Stokke trailz vognen. Føler det fremdeles er så lenge til så ikke umulig at vi bytter. Kanskje jeg føler at det er så lenge til ettersom jeg har eksamen et par uker før termin. Vi har forhørt oss om leveringstiden hos et par butikker her, den ene hadde 4 uker mens den andre hadde 8 uker. 

Jeg holder et øye med finn.no, har lagt inn noen søk der som jeg håper jeg får treff på etterhvert :) 

Har dere andre bestemt dere for vogn, og i tilfelle hvilken? 

Vi har avtalt med et annet tvillingforeldrepar her i byen at vi skal kjøpe deres vogn nå i desember:-) Skulle egentlig ha ny, men hvorfor kjøpe helt ny til 15000 når vi kan få en brukt som man nesten ikke kan se er brukt, til under 10000😅👍🏻 Vi kjøper Emmaljunga Double Viking, white leatherhead😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...