Caramelli Skrevet 5. oktober 2016 #481 Del Skrevet 5. oktober 2016 I dag fikk jeg faktisk en blødning for første gang. Det var rosa blod på papiret og jeg ble sykemeldt et par dager. Fikk beskjed om å ta det med ro/se det an og kontakte lege hvis jeg fikk smerter. Jeg er 22 uker og kjenner spark. Har dere opplevd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #482 Del Skrevet 5. oktober 2016 Ja, har litt småblødninger til og fra. I mitt tilfelle er det fordi morkaken ligger litt foran åpningen. Har fått beskjed om å ta det med ro. Husk bare å kontakte lege dersom du blir nervøs. Ikke morsomt å bekymre seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 5. oktober 2016 #483 Del Skrevet 5. oktober 2016 6 timer siden, stine889 skrev: 23 uker i dag! Her er formen ganske fin egentlig. Våkner en del om natten og sliter med å sovne igjen, men det er vell egentlig det så skal ikke klage Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det med permisjon. Jeg er student så jeg går ut i permisjon til jul fra skolen, og midten av januar fra jobben. "Problemet" her er at jeg skal ha permisjon hele neste år, for å ta opp igjen studiene januar 2018. Og vi håper å få henne inn i samme bhg som storesøster i januar 2018, så vet ikke helt hva vi skal gjøre med pappapermisjon. Har vurdert at han skal ha permisjon 1-2 dager i uken fra januar 2018 (vet ikke hvor mange uker det blir, orker ikke regne) Jeg er også student, men jeg har en eksamen i midten av januar jeg har lyst å prøve å få tatt før jeg går ut i permisjon. Jeg spurte skolen om jeg må betale semesteravgiften for både det semesteret og for det semesteret jeg kommer tilbake og joda det må jeg! Så det blir en litt dyr eksamen. Men men, sånn må det nesten bare bli. Jeg tar de 49 ukene med foreldrestipend fra Lånekassen og så får jeg heller jobbe litt etterpå frem til jeg kan begynne på skolen igjen. Søker du om foreldrestipend fra Lånekassen? Vet du om pappaen har rett til permisjon etter mine 49 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 5. oktober 2016 #484 Del Skrevet 5. oktober 2016 36 minutter siden, Caramelli skrev: I dag fikk jeg faktisk en blødning for første gang. Det var rosa blod på papiret og jeg ble sykemeldt et par dager. Fikk beskjed om å ta det med ro/se det an og kontakte lege hvis jeg fikk smerter. Jeg er 22 uker og kjenner spark. Har dere opplevd dette? Jeg hadde i ca uke 16, litt blod på papiret men ikke mer enn det. Jordmoren på OUL sa det ikke talt som en blødning for det var så lite hos meg. Huff, du får prøve å slappe av. Er det jordmor du har snakket med om det? Klem til deg uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 5. oktober 2016 #485 Del Skrevet 5. oktober 2016 @Northelia morkaken min ligger ikke foran, men jeg leste det kan være små blødninger fra slimhinnen. Hvilken uke hadde du det sist? @rosenkål takk, jeg ringte fastlegen. Jeg fikk også bare blod på papiret, ikke drypping liksom 🙈 Ser ut som det har gitt seg, men jeg skal ta det med ro et par dager for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 5. oktober 2016 #486 Del Skrevet 5. oktober 2016 3 timer siden, Caramelli skrev: @emhanse jeg skjønner godt du er spent når du venter 2! Håper de ligger riktig denne gangen. @Northelia godt å høre at du ikke blir skremt fra å føde når du har en dårlig opplevelse fra før. Hva blir navnet på den lille da? 😊 @stine889 det er jo imponerende alt dere har tenkt på rundt permisjon, så skjønner at du ikke orker å regne 😂 Hva studerer du? Haha! Føler ikke vi er nærmere noe svar, men har hvertfall tenkt litt på det Jeg går 2 året på vernepleien. Så er halvveis når jeg går ut i permisjon😊 Er du også student? 2 timer siden, rosenkål skrev: Jeg er også student, men jeg har en eksamen i midten av januar jeg har lyst å prøve å få tatt før jeg går ut i permisjon. Jeg spurte skolen om jeg må betale semesteravgiften for både det semesteret og for det semesteret jeg kommer tilbake og joda det må jeg! Så det blir en litt dyr eksamen. Men men, sånn må det nesten bare bli. Jeg tar de 49 ukene med foreldrestipend fra Lånekassen og så får jeg heller jobbe litt etterpå frem til jeg kan begynne på skolen igjen. Søker du om foreldrestipend fra Lånekassen? Vet du om pappaen har rett til permisjon etter mine 49 uker? Jeg søker også om foreldrestipend. Men har forstått at vi ikke kan søke før barnet er født? Jeg får gå ut i permisjon litt før tiden pga praksis som starter i januar. Er ikke vits i for meg å være med på forelesninger ang praksis når jeg likevel må ha det året etter Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har helt kontroll på dette med når han har rett på. Eneste er vell at vi ikke kan ha samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 5. oktober 2016 #487 Del Skrevet 5. oktober 2016 @stine889 Jeg er i jobb og må vurdere hvordan vi skal ta ut foreldrepenger. Tenkte å få litt info hos jordmor, hun kan vel svare på spørsmål rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 5. oktober 2016 #488 Del Skrevet 5. oktober 2016 1 minutt siden, Caramelli skrev: @stine889 Jeg er i jobb og må vurdere hvordan vi skal ta ut foreldrepenger. Tenkte å få litt info hos jordmor, hun kan vel svare på spørsmål rundt dette? Kommer sikkert litt an på jordmoren du har, men tipper du vil bli henvist til NAV for slike spørsmål...? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 5. oktober 2016 #489 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) 13 minutter siden, emhanse skrev: Kommer sikkert litt an på jordmoren du har, men tipper du vil bli henvist til NAV for slike spørsmål...? :-) Det kan hende, men det står på helsenorge.no at jordmor vil snakke med deg om stønadsmuligheter, rettigheter og plikter. Har du fått info på noen av kontrollene eller lest deg til det selv? 🙂 Endret 5. oktober 2016 av Caramelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 5. oktober 2016 #490 Del Skrevet 5. oktober 2016 14 minutter siden, Caramelli skrev: @stine889 Jeg er i jobb og må vurdere hvordan vi skal ta ut foreldrepenger. Tenkte å få litt info hos jordmor, hun kan vel svare på spørsmål rundt dette? Hun kan nok sikkert litt om det vil jeg tro sist gang tok jeg 100% også sparte jeg og tok 5 mnd ulønnet. Dette passet helt perfekt med at min permisjon var ferdig 1.juni og pappaen tok permisjon juni, juli og litt i august så fikk han vært med på tilvenning i bhg Det var veldig fint. Denne gangen blir det jo litt annerledes og jeg må tilbake på skolen i januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 5. oktober 2016 #491 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) 11 minutter siden, Caramelli skrev: Det kan hende, men det står på helsenorge.no at jordmor vil snakke med deg om stønadsmuligheter, rettigheter og plikter. Har du fått info på noen av kontrollene eller lest deg til det selv? 🙂 Har ett barn fra før og minns å huske noe derfra. Har kontroll hos jordmor imorra så kanskje hu sier noe da:-) Ikke begynt å tenke på dette permisjonsgreine ennå før dere tok det opp her🙈 Endret 5. oktober 2016 av emhanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 5. oktober 2016 #492 Del Skrevet 5. oktober 2016 @stine889 jeg synes også det høres greit ut å ta 100 % lønn og noe ulønnet, hvis man har spart litt penger og har behov for lengre permisjon 👍🏻 Har du sjekket noe i forhold til barnehageplass og permisjon for oss som føder i januar/februar? @emhanse nei ikke jeg heller 🙈 Du kan jo spørre i morgen om hun har noen tips på hva du bør tenke på i forhold til permisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 5. oktober 2016 #493 Del Skrevet 5. oktober 2016 2 timer siden, Caramelli skrev: @stine889 jeg synes også det høres greit ut å ta 100 % lønn og noe ulønnet, hvis man har spart litt penger og har behov for lengre permisjon 👍🏻 Har du sjekket noe i forhold til barnehageplass og permisjon for oss som føder i januar/februar? @emhanse nei ikke jeg heller 🙈 Du kan jo spørre i morgen om hun har noen tips på hva du bør tenke på i forhold til permisjon? Ja, det fungerte veldig greit for oss! Nei, jeg har ikke det. Men burde kanskje gjøre det. Storesøster går i en liten barnehage med to avdelinger, så er jo ikke noe selvfølge å få henne inn der. Hvertfall ikke i januar vil jeg tro. Kanskje jeg må forhøre meg litt med styrer i bhg om hvordan det fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #494 Del Skrevet 5. oktober 2016 4 timer siden, Caramelli skrev: @Northelia morkaken min ligger ikke foran, men jeg leste det kan være små blødninger fra slimhinnen. Hvilken uke hadde du det sist? @rosenkål takk, jeg ringte fastlegen. Jeg fikk også bare blod på papiret, ikke drypping liksom 🙈 Ser ut som det har gitt seg, men jeg skal ta det med ro et par dager for å være på den sikre siden. Sist var i uke 23. Kan nok være slimhinnene også, ja. F.eks kan samleie føre til blødninger (har fått beskjed om å holde oss unna samleie, men regner med det er pga morkaken). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 6. oktober 2016 #495 Del Skrevet 6. oktober 2016 11 timer siden, stine889 skrev: Ja, det fungerte veldig greit for oss! Nei, jeg har ikke det. Men burde kanskje gjøre det. Storesøster går i en liten barnehage med to avdelinger, så er jo ikke noe selvfølge å få henne inn der. Hvertfall ikke i januar vil jeg tro. Kanskje jeg må forhøre meg litt med styrer i bhg om hvordan det fungerer Sikkert greit å ha de i samme barnehage når dere skal levere og hente 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 7. oktober 2016 #496 Del Skrevet 7. oktober 2016 Ja, det tenker jeg og. Også er vi veldig fornøyd med barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. oktober 2016 #497 Del Skrevet 9. oktober 2016 Er dere medlemmer av andre termingrupper på facebook eller på andre forumer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 9. oktober 2016 #498 Del Skrevet 9. oktober 2016 31 minutter siden, Beccy87 skrev: Er dere medlemmer av andre termingrupper på facebook eller på andre forumer? Kun medlem av en tvillinggruppe på facebook utenom her:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 10. oktober 2016 #499 Del Skrevet 10. oktober 2016 Var på OUL for en uke siden og fikk vite at vi får jente nr. 3 Har ellers blitt 50% sykemeldt (selv om legen egentlig ville sykemelde meg 100%) i 2 uker. Kjenner at det ikke har hjulpet så mye på utmattetheten ennå etter en uke, så jeg ser ikke bort ifra at det kanskje blir mer sykemelding eller svangerskapspenger. Venter svar på en gaug med blodprøver som ble tatt også. Skal snakke med sjefen og bedriftsjordmor senere denne uken. Uansett veldig uvant å være i denne situasjonen siden jeg har vært så frisk og energisk med de to første, så det tærer litt på psyken og jeg håper at blodprøvene viser noe som enkelt kan korrigeres med vitaminer/medikamenter slik at jeg kan bli meg selv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 10. oktober 2016 Forfatter #500 Del Skrevet 10. oktober 2016 20 timer siden, Beccy87 skrev: Er dere medlemmer av andre termingrupper på facebook eller på andre forumer? Er på babyverden Gratulerer med jente, @Haley Håper du snart kommer deg i bedre form! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå