Rosalie Skrevet 9. mai 2016 #41 Skrevet 9. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: :-O Hvordan får folk til dette?! Skjønner godt at det blir færre og færre barn i skolekorpsene. Håper barna setter pris på alt dette styret, da, slik at det er verdt all jobbingen. Da jeg selv spilte i korps, var det ikke salg av ditt og datt og kakebaking. Nå for tiden skal det bakes kake til ALLE arrangementer. Klarer ikke folk seg uten kake for tiden? Vi har barna i musikkskolen, takk og lov for at det ikke er slik der. Anonymkode: f985d...27d Jeg er korpsdame, og har mye skolekorpsbarn rundt meg fra flere korps, men jeg har aldri vært borti makan til kravene som stilles i hovedinnlegget. Det er generelt mindre arbeid med barn i skolekorps enn i idretten, da det er minimalt, om noe, krav til kjøring, kioskdugnader og slikt. En del steder har skolekorpsene to helger med loppemarked i året, og dett er dett, andre steder har de noe loddsalg og kanskje salg av toalettpapir. Loddene selger gjerne ungene selv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #42 Skrevet 10. mai 2016 16 timer siden, Rosalie skrev: Jeg er korpsdame, og har mye skolekorpsbarn rundt meg fra flere korps, men jeg har aldri vært borti makan til kravene som stilles i hovedinnlegget. Det er generelt mindre arbeid med barn i skolekorps enn i idretten, da det er minimalt, om noe, krav til kjøring, kioskdugnader og slikt. En del steder har skolekorpsene to helger med loppemarked i året, og dett er dett, andre steder har de noe loddsalg og kanskje salg av toalettpapir. Loddene selger gjerne ungene selv. Godt å høre dette, at det kan variere litt fra sted til sted. Barna våre (og vi) er musikkinteresserte, og jeg har sett for meg at vi blir en korpsfamilie etter hvert. Men ikke hvis det krever SÅ mye av oss! Går kanskje an å høre med andre korpsfolk på samme skole hvordan aktivitetsnivået blant foreldrene er... Anonymkode: f985d...27d
Engel Skrevet 10. mai 2016 #43 Skrevet 10. mai 2016 Den 08.05.2016 at 9.36, AnonymBruker skrev: Har fått beskjed om å bake 2 festkaker og en brownies til 17. mai, samt stå i i "kiosken" på ene kakebordet. Der er flere foreldre oppsatt på hvert bord, og det står vi har vakt i 3 timer, men jeg lurer på - pleier man å bytte på dette, altså at de foreldra som er på bordet tar en time hver f.eks.? Og ang. festkaker - hvilke kaker er greie å bake? jeg er ikke så flink til å bake annet enn brownies og skuffekake, men skuffekake fikk noen andre ansvar for... Noen festkaker som er forholdsvis safe å lage? Sukkerbunn tør jeg ikke prøve meg på. Det er litt tidspress og, pga vi må gå i tog tidligere på dagen og, så da har jeg bare 1 time på meg hjemme før vi må gå i neste tog, og da blir det litt stress å begynne med en kake på den korte tiden, så det må være en kake jeg kan gjøre klar f.eks. kvelden før. Anonymkode: dd50f...7a9 Her er det skolen som står for 17. mai arrangementet. Dvs foreldrene til 3. klassen. Vi må stille med 1 kake per husstand (gjerne skuffkake), stille på dugnad for å gjøre klart dagen før, samt at en voksen må stå i kiosk eller arrangere leker under arrangementet, dvs 3-4 timer inkl. opprydding i etterkant. Syns det var voldsomt å måtte stille med 3 kaker... Brownies er jo greit, tar kort tid. For de to andre tror jeg at jeg hadde satset på sjokoladekaker med sjokoladeglasur, gulrotkake eller eplekake. Kan fint bakes dagen før. Søk på nettet så får du mange tips. Kremkaker blir bare klin og søl på slike dager.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #44 Skrevet 10. mai 2016 Grunnen til alt styret, er at dette er kun hvert 4. år, men gode inntekte for korpset, de tjener over 100 000 på denne dagen Og dette frigjør dermed oss foreldrene fra mer dugnad resten av året Anonymkode: dd50f...7a9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #45 Skrevet 10. mai 2016 Kjøp ferdig sukkerbunn og ha ferdigkjøpt aprikoskompott mellom lagene. Ha på sjokoladesmørkrem: 150 gram margarin 4 ss kaffe 3 ts vaniljesukker 2 ss kakao ca. 500 gram melis Røres sammen uten å smelte smøret. Denne ikke bare tåler å stå et døgn, den blir bedre av det Kan selvfølgelig pyntes med hva som helst av strøssel. Anonymkode: ffff1...f60 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå