AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #1 Del Skrevet 7. mai 2016 Altså... Bor i studentbolig. Paret over meg har veldig mye hverdagslig bråk. For litt siden var det typisk oppussingsbråk, sånn møbelflytting og litt saging og boring og henge opp bilder og hva faen som helst. MEN det var ikke så sent på kvelden heldigvis så det var ikke sååå ille. Men nå: Hver jævla kveld, etter at jeg har lagt meg, våkner jeg av at et par store barbeinte sure føtter dasser over gulvet, frem og tilbake, og så den lett gjenkjennelige lyden av at en lader plugges i veggen, i telefonen, som legges på gulvet. På morgenen så har de på vibrasjon på mobilen, alarmen durer gjerne på snooze, så mens de har sin morning shit så må jeg ligge og høre på den jævla vibreringen. Nå banker de et eller annet, i dette sekund. Blir så jævla lei seriøst. Frem og tilbake flytter de møbler på kvelden, og alltid den samme labbingen over gulvet, med hæl og hele kroppsvekta, høres ut som at han på seg slippers av betong. Har prøvd å banke litt i taket for å få dem til å skjønne at det er lytt, men så hadde de bare sex i stedet. Kult. Gøy å høre på. Plager meg ikke med babyhyling og festing og hva faen som skjer i løpet av en ukes tid i en blokk full av studentpar, men denne møbelpushinga og trampingen er til å bli helt sjuk i hodet av. Er han tjukk, eller er jeg urimelig? Spent på svar. Anonymkode: 9f714...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Del Skrevet 7. mai 2016 Dette er grunnen til at jeg kjøpte mitt eget bosted. Hvorfor leier du? Du er klar over at du betaler ned andre sine boliglån? Anonymkode: a395b...1be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 7. mai 2016 #3 Del Skrevet 7. mai 2016 Sånn er det når vi bor tett, kan ikke gjøre så mye med det. Men hvis de flytter møbler og banker i veggene etter 23 så hadde jeg klaget. Men hvis han tramper rundt så er det ikke så mye du kan gjøre... Jeg hadde for øvrig en venninne som var 45 kg, men når hun gikk i huset sitt i andre etasje så hørtes hun ut som en på 250 kg, det var utrolig dårlig isolert, og så hadde hun en slags trampestil i måten hun gikk på... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Del Skrevet 7. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at jeg kjøpte mitt eget bosted. Hvorfor leier du? Du er klar over at du betaler ned andre sine boliglån? Anonymkode: a395b...1be Jeg skrev studentbolig vet ikke hvem sine lån du snakker om men som student har jeg ikke råd til å ha eget boliglån om du skjønner? Anonymkode: 9f714...582 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #5 Del Skrevet 7. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at jeg kjøpte mitt eget bosted. Hvorfor leier du? Du er klar over at du betaler ned andre sine boliglån? Anonymkode: a395b...1be Veldig hjelpsomt. Anonymkode: 7301f...341 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #6 Del Skrevet 7. mai 2016 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Sånn er det når vi bor tett, kan ikke gjøre så mye med det. Men hvis de flytter møbler og banker i veggene etter 23 så hadde jeg klaget. Men hvis han tramper rundt så er det ikke så mye du kan gjøre... Jeg hadde for øvrig en venninne som var 45 kg, men når hun gikk i huset sitt i andre etasje så hørtes hun ut som en på 250 kg, det var utrolig dårlig isolert, og så hadde hun en slags trampestil i måten hun gikk på... Vet... Kanskje han ikke skjønner selv at han tråkker hardt. Høres ut som en okse Anonymkode: 9f714...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #7 Del Skrevet 7. mai 2016 Betongslippers Anonymkode: f1e87...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Del Skrevet 7. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Betongslippers Anonymkode: f1e87...446 hehe ja Anonymkode: 9f714...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 7. mai 2016 #9 Del Skrevet 7. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet... Kanskje han ikke skjønner selv at han tråkker hardt. Høres ut som en okse Anonymkode: 9f714...582 Kanskje ikke, men tviler på at det så hensiktsmessig å gi han beskjed om det. Hvis han er et rasshøl så tramper han bare enda mer med vilje... Ikke vet jeg, men de virker ikke så enormt hensynsfulle hvis de driver på med møbelflytting på kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #10 Del Skrevet 7. mai 2016 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Kanskje ikke, men tviler på at det så hensiktsmessig å gi han beskjed om det. Hvis han er et rasshøl så tramper han bare enda mer med vilje... Ikke vet jeg, men de virker ikke så enormt hensynsfulle hvis de driver på med møbelflytting på kvelden... Akkurat dette jeg er redd for! Ser for meg at de flytter og gjør om en sofa til en sovesofa eller noe? Kan ikke komme på så mye annet som krever ommøblering hver jævla kveld. Med mindre de bygger fort eller noe. vet ikke as... Anonymkode: 9f714...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #11 Del Skrevet 7. mai 2016 Hvor ofte må man flytte på møblene da? Er det snakk om en kjøkkenstol som blir skjøvet ut for å sitte på og skjøvet tilbake? Er umulig å si om du er urimelig. Vet at enkelte blir overfokusert på andres helt normale lyder og dermed er de ikke rimelige i det hele tatt. Er lyder andre ikke bryr seg om i det hele tatt, som driver dem til vanvidd..Mens andre ganger er det en ekstra bråkete person. Hva sier andre om lydnivået? Anonymkode: 5134e...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Del Skrevet 7. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte må man flytte på møblene da? Er det snakk om en kjøkkenstol som blir skjøvet ut for å sitte på og skjøvet tilbake? Er umulig å si om du er urimelig. Vet at enkelte blir overfokusert på andres helt normale lyder og dermed er de ikke rimelige i det hele tatt. Er lyder andre ikke bryr seg om i det hele tatt, som driver dem til vanvidd..Mens andre ganger er det en ekstra bråkete person. Hva sier andre om lydnivået? Anonymkode: 5134e...9a0 Takk for svar vet ikke hva andre folk sier om lydnivået, da de bor rett over meg? og jeg kjenner ikke andre naboer særlig godt, det er stor gjennomtrekk eller hva det heter. mange bor her bare ett år eller et halvår i forbindelse med studier, jeg har bodd her ca 4 år og er snart ferdig med master. tenker så klart å flytte med en gang jeg får muligheten da Anonymkode: 9f714...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merovingian Skrevet 8. mai 2016 #13 Del Skrevet 8. mai 2016 Dette minner meg litt om Mr Heckles fra Friends, han som klager over den minste ting. Istedenfor å banke i taket og virke som en gammel grinebiter så er nok det beste å gå frem på en litt diplomatisk måte, ta en prat med dem og forklar at det er litt lytt. Utrolig hva en samtale kan få frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #14 Del Skrevet 8. mai 2016 Kanskje han går på hælene? Det gjorde jeg før, og det bråker visst masse for de under. Kanskje de har en sexhuske som de henger opp akkurat der sofaen er f.eks., da må de jo flytte sofaen for å få brukt husken. Det bor barn i leiligheten over oss, og de bråker helt vilt mye når de beveger seg rundt. Vi kaller dem bare minielefantene! Anonymkode: 833f4...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HomelessIcecream Skrevet 8. mai 2016 #15 Del Skrevet 8. mai 2016 Det er jo åpenbart bygge det er et problem med. Jeg har også bodd i studentbolig og hadde samme problemet. Kunne høre alle mulige lyder, men kan liksom ikke be de over meg om å ikke gå,eller å ikke lade mobilen. Kanskje prøve å finne nytt sted å bo til høsten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
himmeloghav Skrevet 8. mai 2016 #16 Del Skrevet 8. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså... Bor i studentbolig. Paret over meg har veldig mye hverdagslig bråk. For litt siden var det typisk oppussingsbråk, sånn møbelflytting og litt saging og boring og henge opp bilder og hva faen som helst. MEN det var ikke så sent på kvelden heldigvis så det var ikke sååå ille. Men nå: Hver jævla kveld, etter at jeg har lagt meg, våkner jeg av at et par store barbeinte sure føtter dasser over gulvet, frem og tilbake, og så den lett gjenkjennelige lyden av at en lader plugges i veggen, i telefonen, som legges på gulvet. På morgenen så har de på vibrasjon på mobilen, alarmen durer gjerne på snooze, så mens de har sin morning shit så må jeg ligge og høre på den jævla vibreringen. Nå banker de et eller annet, i dette sekund. Blir så jævla lei seriøst. Frem og tilbake flytter de møbler på kvelden, og alltid den samme labbingen over gulvet, med hæl og hele kroppsvekta, høres ut som at han på seg slippers av betong. Har prøvd å banke litt i taket for å få dem til å skjønne at det er lytt, men så hadde de bare sex i stedet. Kult. Gøy å høre på. Plager meg ikke med babyhyling og festing og hva faen som skjer i løpet av en ukes tid i en blokk full av studentpar, men denne møbelpushinga og trampingen er til å bli helt sjuk i hodet av. Er han tjukk, eller er jeg urimelig? Spent på svar. Anonymkode: 9f714...582 Be om å få lydisolere taket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå