Gå til innhold

Skal røyking skjermes for barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil jo være et godt forbilde, men skal jeg skjule det så mye at de ikke vet om det? Hvordan har dere gjort det?

Anonymkode: 600cb...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å prøve å slutte, DA er du et godt forbilde. (antageligvis ikke svaret du ønsker, men jeg klarer bare ikke la være å svare det)

Anonymkode: 42598...dfa

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å prøve å slutte, DA er du et godt forbilde. (antageligvis ikke svaret du ønsker, men jeg klarer bare ikke la være å svare det)

Anonymkode: 42598...dfa

Joda, det hadde vært det beste. Jeg klarer ikke å slutte på dagen, men kanskje gradvis. Det vil ta mye tid, hvis jeg prøver.

ts

Anonymkode: 600cb...106

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage og har gjennom årene sett flere barn leke at de både røyker og snuser. Og det er ikke bare de eldste barna, men og ned i 2-3 år. Barn speiler det de ser foreldrene gjøre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til deg selv.

Jeg har alltid stått inne for feilene jeg gjør, men barna har dermed blitt tvunget på en viss bekymring pga det.

Noen feil velger jeg dog å gjøre i mangel på selvdisiplin nok til å slutte.

Anonymkode: 0110c...f26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan aldri få ros i en røykedebatt, så jeg skjønner ikke hvorfor du tar opp tema, TS? Det er jo å be om bråk.

Anonymkode: 0110c...f26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke klarer å slutte å røyke burde du i det minste passe på at barna ikke er passive røykere. Du får bare ta røyken et annet sted enn der barna er og ikke inne i huset.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Om du ikke klarer å slutte å røyke burde du i det minste passe på at barna ikke er passive røykere. Du får bare ta røyken et annet sted enn der barna er og ikke inne i huset.

Det er vel alle inneforstått med i dag?  Jeg håper da det ihvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo være et godt forbilde, men skal jeg skjule det så mye at de ikke vet om det? Hvordan har dere gjort det?

Anonymkode: 600cb...106

Du kan ikke skjule at du røyker det stinker lang vei av deg. Det du kan er å slutte å røyke. Røyking er for folk med lav status og dårlig kunnskap om konsekvenser samt dårlig selvkontroll/eventuelt dårlig impulskontroll. 

Anonymkode: e3616...e46

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det tabletter å ta for å slutte å røyke. Det er helt utrolig at mennesker fortsetter med å suge på nikotin og giftstoffer som gjør at lungene blir helt svarte. 

Google lunger og sigarettrøyk og ta en grundig titt på de bildene. Selv har jeg en far som sluttet tvert etter å ha sett egne røntgenbilder av sine lunger. 

Anonymkode: 4307f...bd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MapleSirup skrev:

Det er vel alle inneforstått med i dag?  Jeg håper da det ihvertfall!

Mange som desverre gir beng i det. Jeg vet om noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det hadde vært det beste. Jeg klarer ikke å slutte på dagen, men kanskje gradvis. Det vil ta mye tid, hvis jeg prøver.

ts

Anonymkode: 600cb...106

Hvorfor tror du dette? Har du prøvd? Bytt ut røyk med snus, det er hvertfall litt mindre dødelig. Eller begynn med nikotintyggegummi, det funker utrolig nok bra! Jeg har sluttet å røyke, og jeg har sluttet å snuse. Det er virkelig ikke noe problem hvis du PRØVER. 

Anonymkode: aede6...291

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tipse om nikotintyggis, jeg røkte i mange år, men klarte å slutte på første røykeslutt-forsøk med Nicotinell nikotintyggis. Det gikk så fint, at jeg tenkte at hadde jeg visst det skulle være så lett, så skulle jeg ha sluttet for lenge siden! 

Anonymkode: faaf0...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, MapleSirup skrev:

Det er vel alle inneforstått med i dag?  Jeg håper da det ihvertfall!

Nei, det er ikke alle inneforstått med i dag, dessverre. :sur: Jeg vet også om noen

Anonymkode: 71756...ca4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du burde prøve å skule det for barna. Det beste er selvsagt å slutte, men det vet du jo...

Anonymkode: 5321d...eca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta hypnose mot røykesuget. Det er ikke skummelt. Sjekk referanser på hypnotisører i nærheten av der du bor.

Å skjule røyking går ikke, det stinker jo noe helt forferdelig. 

Anonymkode: 3cde9...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo være et godt forbilde, men skal jeg skjule det så mye at de ikke vet om det? Hvordan har dere gjort det?

Anonymkode: 600cb...106

Røyklukt kan ikke skjules. Jeg vokste opp med en mor som trodde vi barna ikke forsto hun røykte, men selvsagt visste vi det jo. 

Anonymkode: 57365...bd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna kan bli skadet av det og iværstefall begynne å røyke selv.

Anonymkode: 95317...5ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke skjule at du røyker det stinker lang vei av deg. Det du kan er å slutte å røyke. Røyking er for folk med lav status og dårlig kunnskap om konsekvenser samt dårlig selvkontroll/eventuelt dårlig impulskontroll. 

Anonymkode: e3616...e46

Du er nesten ikke dømmende i det hele tatt :ohmy:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...