rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 #1 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) Jeg vet ikke om noen av dere fikk med dere at jeg fortalte om min svigerinne? Men iallefall! Hun er litt eldre enn meg og bodde her en periode i tenårene. Hun er veldig grei til tider, men så kommer baksiden. Flere ganger fant jeg ut at hun hadde brukt klærne mine, tatt trusene mine og diverse. Nå i det siste har de flytta ut, og jeg bor alene med foreldrene mine. Jeg er alene hjemme i helga, og var på badet. Jeg skriver også oppgave som skal inn på tirsdag, og er blakk. Fra i går kveld stod det en godtepose med 7-8 biter igjen i som jeg hadde gledet meg over å spise i dag, når jeg skrev oppgave. Når jeg sto på badet så hørte jeg det kom noen, sprang opp og så de forbarmet seg over denne godteposen, både henne, min bror og sønnen deres. Nå er det tre biter igjen. Hver gang hun kommer hit går hun i skapene og leiter etter snop, kan ikke la chips stående ute for plutselig har hun tatt det. Men så finner jeg ofte henne i mine klær også, gått opp i mitt klesskap og forsynt seg med joggebuksene mine, noen gensre og diverse. Av og til spørr hun, og av og til ikke. Hvis hun spørr sier jeg det er greit, men når hun bare går å forsyner seg i klesskap og snop så synes jeg ikke det er greit. Kjøpte også vippelim til henne en gang for pengene mine som jeg aldri har sett igjen. Når de var her tok de også med seg en koffert, som er min uten å spørre. På veien ut kommenterte hun ene jakken min, så nå er jeg redd den forsvinner... Jeg er så frustrert. Jeg er rimelig lei av klær og snop bare forsvinner når hun er her! Hun bor ikke her en gang. Jeg må bare få det ut! Endret 7. mai 2016 av rundtfingern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergtekjen Skrevet 7. mai 2016 #2 Del Skrevet 7. mai 2016 Har du tatt dette opp med bror din og/eller svigerinna? Hvis ikkje, så er det fyrste skritt du bør gjere. Hvis du har tatt det opp og det ikkje funka, vil eg foreslå å berre låse tingene dine inne og/eller gjemme det vekk. Gjer dette med alt du ikkje vil at dei/ho skal ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mai 2016 5 minutter siden, Karou skrev: Har du tatt dette opp med bror din og/eller svigerinna? Hvis ikkje, så er det fyrste skritt du bør gjere. Hvis du har tatt det opp og det ikkje funka, vil eg foreslå å berre låse tingene dine inne og/eller gjemme det vekk. Gjer dette med alt du ikkje vil at dei/ho skal ta. Har tatt det opp med mamma tidligere, og hun er helt enig. Ellers har vi gitt beskjed til henne tidligere. Min bror er ikke fæl på å ta ting, men snop/brus generelt har gått fort her i huset med han. Det er litt vanskelig når hun forsyner seg selv og ikke gir beskjed. Noen ganger kan jeg komme hjem fra skole/jobb og se henne med min genser og hun sier "jeg bare låner genseren din litt jeg". Da er det greit, da ga hun beskjed, men når hun går å forsyner seg av chips/snop/klær uten å gi beskjed.... Da blir jeg sur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 7. mai 2016 #4 Del Skrevet 7. mai 2016 Jeg har ikke mye gode råd å komme med, men dette synes jeg høres helt sprøtt ut. Jeg er ihvertfall ikke vokst opp med at man bare går og tar ting som tilhører andre, jeg ville aldri tatt på meg andre sine klær. Om noen hadde oppført seg slik rundt meg kunne de like gjerne fortalt at de var nylig ankommet fra månen - jeg ville blitt like målløs av begge deler... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergtekjen Skrevet 7. mai 2016 #5 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) 6 minutter siden, rundtfingern skrev: Har tatt det opp med mamma tidligere, og hun er helt enig. Ellers har vi gitt beskjed til henne tidligere. Min bror er ikke fæl på å ta ting, men snop/brus generelt har gått fort her i huset med han. Det er litt vanskelig når hun forsyner seg selv og ikke gir beskjed. Noen ganger kan jeg komme hjem fra skole/jobb og se henne med min genser og hun sier "jeg bare låner genseren din litt jeg". Da er det greit, da ga hun beskjed, men når hun går å forsyner seg av chips/snop/klær uten å gi beskjed.... Da blir jeg sur. Då ville eg, som eg skreiv, satt låser på klesskapet ditt, skuffene dine o.l. der du har dine ting. Og hvis dei spør kvifor informer dei om det. Då har ho ikkje moglegheit til å stjele dine ting. Endret 7. mai 2016 av Karou Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 7. mai 2016 7 minutter siden, applestories skrev: Jeg har ikke mye gode råd å komme med, men dette synes jeg høres helt sprøtt ut. Jeg er ihvertfall ikke vokst opp med at man bare går og tar ting som tilhører andre, jeg ville aldri tatt på meg andre sine klær. Om noen hadde oppført seg slik rundt meg kunne de like gjerne fortalt at de var nylig ankommet fra månen - jeg ville blitt like målløs av begge deler... Jeg tror det henger litt sammen med når hun bodde med søsteren som er på min alder. Hun drev å lånte klær av henne også flyttet hun hit og antok at jeg synes det var greit, som søsteren gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 7. mai 2016 8 minutter siden, Karou skrev: Då ville eg, som eg skreiv, satt låser på klesskapet ditt, skuffene dine o.l. der du har dine ting. Og hvis dei spør kvifor informer dei om det. Då har ho ikkje moglegheit til å stjele dine ting. Er litt vanskelig når man har walk in closet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 7. mai 2016 #8 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) 8 minutter siden, rundtfingern skrev: Er litt vanskelig når man har walk in closet... Må nesten låse av døren til rommet ditt da... Men det høres jo ekstremt tungvint ut å skulle springe rundt i eget hjem og passe på at alt til enhver tid er innlåst. Det høres jo ut som de kommer og går som de vil, og du kan jo ikke gjemme jakker og sko på soverommet ditt hele tiden. Eget kjøleskap under sengen, kanskje. Skjønner at det er vanskelig. Dersom hun er vant til å gjøre slik med søsteren og de stolte på at de alltid fikk tilbake det den andre lånte kan jeg skjønne at hun ikke ser på sin oppførsel som noe rar. Føler du at hun ser på deg som en søster, eller føler du at hun utnytter deg? Endret 7. mai 2016 av applestories 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergtekjen Skrevet 7. mai 2016 #9 Del Skrevet 7. mai 2016 3 minutter siden, rundtfingern skrev: Er litt vanskelig når man har walk in closet... Er det inne på rommet ditt? Kan du låse døra? Sette inn ei dør eller be nokon handy du kjenner sette inn ei dør? Snop og slikt har du vel nokon skuffer eller skap du kan legge inn i og låse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 7. mai 2016 17 minutter siden, applestories skrev: Må nesten låse av døren til rommet ditt da... Men det høres jo ekstremt tungvint ut å skulle springe rundt i eget hjem og passe på at alt til enhver tid er innlåst. Det høres jo ut som de kommer og går som de vil, og du kan jo ikke gjemme jakker og sko på soverommet ditt hele tiden. Eget kjøleskap under sengen, kanskje. Skjønner at det er vanskelig. Dersom hun er vant til å gjøre slik med søsteren og de stolte på at de alltid fikk tilbake det den andre lånte kan jeg skjønne at hun ikke ser på sin oppførsel som noe rar. Føler du at hun ser på deg som en søster, eller føler du at hun utnytter deg? Det blir ganske tungvint ja... Men hun ser på meg som en søster mer ja. Hun er utrolig hyggelig, og de har vært sammen i flere år, og er forlovet og har barn, men det skjer stadig, når de ikke bor her. De kommer og går litt som de vil ja... Men har ikke plass til kjøleskap under senga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 7. mai 2016 18 minutter siden, Karou skrev: Er det inne på rommet ditt? Kan du låse døra? Sette inn ei dør eller be nokon handy du kjenner sette inn ei dør? Snop og slikt har du vel nokon skuffer eller skap du kan legge inn i og låse. Nei, er rommet rett ved siden av mitt. Deler det med mamma. Det er en dør der. Har en skuff jeg kan låse men aner ikke hvor nøkkelen er😅😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Del Skrevet 7. mai 2016 Skjønner at det er kjedelig ja. Men om du har gitt beskjed og ting ikke blir bedre så har jeg egentlig ikke noen råd. Men gjem jakken hun har kommentert Anonymkode: 73376...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergtekjen Skrevet 7. mai 2016 #13 Del Skrevet 7. mai 2016 (endret) 16 minutter siden, rundtfingern skrev: Nei, er rommet rett ved siden av mitt. Deler det med mamma. Det er en dør der. Har en skuff jeg kan låse men aner ikke hvor nøkkelen er😅😅 Ja, då blir det jo veldig tungvint... På lang sikt ville eg då forsøkt å flytta ut, men eg veit ikkje kor gamal du er Og om du har råd til eller vil det. Sei ifrå til ho kvar gong ho låner noko at det ikkje er greit. Fortsett å pirke på dette - kanskje ho får det med seg til slutt. Ellers har eg dessverre ikkje meir råd. Kanskje ha noko klesoppbevaring du kan gjemme/låse inne på rommet ditt, under senga f. eks. Endret 7. mai 2016 av Karou La til noko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 7. mai 2016 2 minutter siden, Karou skrev: Ja, då blir det jo veldig tungvint... På lang sikt ville eg då forsøkt å flytta ut, men eg veit ikkje kor gamal du er Og om du har råd til eller vil det. Sei ifrå til ho kvar gong ho låner noko at det ikkje er greit. Fortsett å pirke på dette - kanskje ho får det med seg til slutt. Ellers har eg dessverre ikkje meir råd. Kanskje ha noko klesoppbevaring du kan gjemme/låse inne på rommet ditt, under senga f. eks. Ja :/ er snart 20, og studerer. Så kan jo flytte ut, men er ikke noe jeg ønsker. Har jo gjemmeplasser så kan prøve! Den jakka hun kommenterte er jeg livredd forsvinner fordi den er utrolig fin, ny og dyr... Så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #15 Del Skrevet 7. mai 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det er kjedelig ja. Men om du har gitt beskjed og ting ikke blir bedre så har jeg egentlig ikke noen råd. Men gjem jakken hun har kommentert Anonymkode: 73376...c10 Har planer om det! Er en Adidas-jakke jeg har hatt i måned... så kjedelig om den forsvinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergtekjen Skrevet 7. mai 2016 #16 Del Skrevet 7. mai 2016 Et øyeblikk siden, rundtfingern skrev: Ja :/ er snart 20, og studerer. Så kan jo flytte ut, men er ikke noe jeg ønsker. Har jo gjemmeplasser så kan prøve! Den jakka hun kommenterte er jeg livredd forsvinner fordi den er utrolig fin, ny og dyr... Så Eg ynskjer deg hvertfall lykke til og håpar det hjelper å gjemme ting og gjenta at det ikkje er greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #17 Del Skrevet 7. mai 2016 Et øyeblikk siden, Karou skrev: Eg ynskjer deg hvertfall lykke til og håpar det hjelper å gjemme ting og gjenta at det ikkje er greit Takk!☺️ håper det ordner seg.. En annen episode som ikke angikk meg da. Jeg hadde besøk av typen i påsken, og de kom innom. Det første hun gjorde var å ransake alle kjøkkenskapene våre etter snop... Jeg hadde en del oppe på mitt rom da fordi jeg hadde nettopp kommet hjem fra en utenlandstur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #18 Del Skrevet 7. mai 2016 Hvorfor driver svigerinnen, altså søsteren til kjæresten din å kommer hjem til deg og foreldrene dine? bor kjæresten din der også? Og hvis du bor hos foreldrene dine er du ikke litt ung til å gifte deg da? Anonymkode: 52119...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 7. mai 2016 #19 Del Skrevet 7. mai 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvis du bor hos foreldrene dine er du ikke litt ung til å gifte deg da? ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 7. mai 2016 Forfatter #20 Del Skrevet 7. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor driver svigerinnen, altså søsteren til kjæresten din å kommer hjem til deg og foreldrene dine? bor kjæresten din der også? Og hvis du bor hos foreldrene dine er du ikke litt ung til å gifte deg da? Anonymkode: 52119...1b8 For det første, min brors dame! Min bror bor sammen med henne(dette hadde du fått med deg om du hadde lest) og de kommer hit for å besøke oss, altså, besteforeldre og meg. Min kjæreste bor på andre siden av landet og nei, jeg kan gifte meg når jeg vil? jeg er over 18? Og planen er ikke å gifte seg nå. Det er min bror som er forlovet, ikke jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå