Gå til innhold

London!

Søtpotita

Anbefalte innlegg

Veit det har vore fleire innlegg med london her...men kva MÅ eg få gjort/sett når eg reiser dit på torsdag? Skal vera i 4 dagar. Og er det lurt å kjøpa sånn 4 dagars kort på metro (transport) rundt omkring i byen på forhånd, eller kan det kjøpast på flyplass eller ein eller anna plass når eg kjem fram? Såg at det kunne bestillast via eit kontor i Oslo...men det bør vel fint å gå an å kjøpa i London også?

På forhånd tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lureste er å kjøpe i London, mye billigere. Det samme gjelder billetter til severdigheter/teater o.l., alltid billigere å bestille rett fra leverandøren eller i London.

Hva du må få sett avhenger av hva du har sett tidligere. Personlig synes jeg de klassiske severdighetene er vel verdt å få med seg, London Eye, Madame Tussaud, London Zoo, Planetariet, London Dungeon osv er også spennende ting å få med seg. En tur i Hyde Park tar jeg alltid når jeg er i London (kanskje litt kaldt nå). Shopping selvsagt: Oxford Street, Notting Hill, Kensington High Street +++

Er dere helt nye i London så kjøp en bok, veldig nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London Eye er ikke så spennde synes jeg.. London fra luften..

Men Madame Tussaud er jo verdt et besøk.

Ellers spørs det hva du er ute etter.. Camden Town og Camden Market er absolutt til å anbefales!

Utrolig masse rare og spennende ting og mennesker!

Ellers kan jeg nevne Covent Garden og Soho.

Og selfølgelig Picadilly Circus og Oxford Street.

Undergrunnsbillett får du kjøpt i billettluka på en undergrunnstasjon. Ikke noe problem. Men husk at den slutter å gå om kvelden. Husker ikke når..

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undergrunnsbillett får du kjøpt i billettluka på en undergrunnstasjon. Ikke noe problem. Men husk at den slutter å gå om kvelden. Husker ikke når..

God tur!!

I tolvtiden tror jeg, men vi kom oss helt fint rundt på nattbuss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn firedagerskort fås visstnok kun kjøpt i Norge, det er et turistfenomen som ikke selges i London. Tror det heter London Travelcard. Men dagskort er lett å kjøpe og billig.

T-banen slutter å gå rundt halv ett inne i sentrum, beregn litt sikkerhetsmargin hvis du skal ta t-bane såpass seint. Ellers er det jo ikke sååå dyrt med taxi i den byen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn firedagerskort fås visstnok kun kjøpt i Norge, det er et turistfenomen som ikke selges i London. Tror det heter London Travelcard. Men dagskort er lett å kjøpe og billig.

Det stemmer ikke. Man kan få alle typer travel card (3-7 dager) kjøpt på Londons T-banestasjoner og billigere enn man får dem i Norge. Har kjøpt slike flere ganger, og alltid i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett, Arkana. Jeg vet bare at da vi skulle på seminar i London for tre uker siden, sa den ene reiselivsjournalisten som var med at noen sånne spesielle travelcards kun ble solgt i Norge. Men absolutt ikke sikkert at hun har rett i det, altså!

.. jeg kjøpte kun dagskort da jeg var der, jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra www.londontown.no:

London Visitor Travelcards, er et reisekort for turister som selges utenfor Storbritannia, og finnes i 3-dagers kort, 4 dagerskort, og 7 dagerskort. Kortene gjelder for undergrunn, buss og lokaltog.

London Visitor Travelcard kan kjøpes på forhånd i Norge. Du får også med et rabatthefte på kjøpet som gir rimeligere adgang til en del attraksjoner i London. Kortet gjelder for buss, undergrunn og lokaltog i London.

Alternativet er å kjøpe såkalt ' London Travelcard' i London. Da kan du kjøpe dagskort eller 7-dagerskort (der selges IKKE 3- eller 4-dagerskort). For 7-dagerskortet må du da ha billedkort. Disse kortene gjelder ikke i rushtiden om morgenen (det gjør derimot kortene du kjøper i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 7-dagerskortet må du da ha billedkort. Disse kortene gjelder ikke i rushtiden om morgenen (det gjør derimot kortene du kjøper i Norge).

Det stemmer heller ikke. Vi kjøpte 7-dagerskort i London senest i august, vi trengte ikke bilde og kortet gjaldt hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode råd og svar:) No ser eg veldig fram til me reiser i morgen!!:)

Nå er du vel hjemme igjen! Hvordan var London? Hva gjorde dere, og hva vil du anbefale? Vi skal også snart på tur, så jeg tar gjerne imot tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tine:)

Ja, eg kom att igår kveld etter ein kjempetur til London!! Hadde veeeldig lyst å vera minst ei veka til!!:)

Me prøvde å få med oss mest mulig av serverdigheitane, kjøpte eit 4 dagars kort på t-bana og buss, og slik reiste me og såg Tower of London, Tower Bridge, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, Big Ben og Parlamentet. Tok ulike rusleturar gjennom Soho og rundt omkring i byen (fulgte guideboka). Handla litt på Oxford Street, Camden Market og Covent Garden. Rusla rundt i Notting Hill og Hyde Park. Det blei mykje gåing og vonde føtter men det var ein herlig by, med mykje å sjå. Neste gang håpar me å få med oss ein fotballkamp, Tussauds, London Eye osv...

London var ein fantastisk by!! God tur!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OJ :o

Dere har jammen fått med dere mye! Så herlig!

Jeg gleder meg veldig til turen vår nå! Vi skal bare være der i to dager, så det skal planlegges nøye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har kost dere skikkelig. London er min absolutte favorittby, har vært der mange ganger og blir aldri lei. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, planlegging er viktig:) Dere får nok 2 fantastiske dagar:) Lykke til med planlegging og god tur:)

London ligg nok godt an til å bil min favorittby også...må sei at eg misunte skikkelig dei som jogga i Hyde park...kunne også godt tenkt meg ein joggetur der! Det er nesten som eg har lyst å flytta dit...hehe håpa det ikkje blir lenge til neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvilket hotell dere bodde på? Lå det sentralt? Pris/standard?

Det er jo så utrolig mange hotell å søke på...blir helt forvirret :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me overnatta på dette hotellet:

http://www.londonby.com/piccolino/pages/profile.htm

Det var veldig koselig, og heilt greit:) Kosta vel ca 300 kr natta, trur eg det var. Og det ligg litt nord for Hyde Park i bydelen Paddington. Var nær t-bana og buss-stopp og slik kom ein kjapt rundt omkring. Var heller ikkje langt å gå til Oxford Street.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempebillig! Var det virkelig like fint som på bildene? Tenker spes. på badet..Det er viktigst synes jeg.. Synes det så utrolig ut jeg da, til å være to-stjerners hotell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei vel meir 350 kr natta per stk. Me fekk eit dobbeltrom i 3 netter for litt over 2000... Så eg skreiv kanskje litt misvisande over her...

Bilda er alltid litt finare på slike representasjonar, men eg blei positivt overraska over kor koselig det var. Me fekk eit loftsrom, med skråtak, som var egentlig ganske lite men veldig fint.

Badet var reint og fint, med fliser. Syns også at badet er det viktigaste.

Det bar jo preg av at det var 2 stjerners, det var ikkje muligheit for anna enn ein enkel frukost og ingen heis.

På rommet vårt var det stor seng, nattbord, speil, stol, stort garderobeskap, kjøleskap, tv, ovn og eit lite bord.

Men det er godt mulig at du finn noko bedre til same prisen. Eg har ikkje sett andre hotell i London, men har høyrt at mange hotell er ei stjerna mindre enn det som står oppført...Ikkje det at eg har nokon grunn til å seia det...berre noko eg har snappa opp i farten...Men du finn jo også ei sida med hotell på norwegian sine heimesider...og ei anna side der det står oppført mange hotell, hugsa dessverre ikkje kva den heiter...Kanskje du alt har den også...

Veit at det er masse å velga mellom....eg er alltid livredd for at badet skal sjå heilt grusomt ut...men som regel så blir ein fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...