Gå til innhold

Dere andre som er sultne hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Støtter også å ta en tur til legen og høre med ham/henne. Sover du godt? For egen del merker jeg mer sult når jeg er trøtt, men ikke i nærheten av så ille som hos deg, Ts. Det hørtes jo veldig ille ut. Får du i deg nok væske? Håper uansett du finner ut av det :) 

Anonymkode: ab8e0...9b0

Jeg sover ikke bra, nei, det er vanskelig å sove når sulten herjer. Og når jeg blir ekstra trøtt, blir jeg enda mer  sulten og så er liksom sirkelen i gang... 

Jeg drikker mellom 3 og 4 liter om dagen. 

Anonymkode: 69ce5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FruPotter

Drikker kaffe/te i mellom måltider for å få noe smak i munnen. Er ganske glad i mat, så jeg må ha noe hele tiden. Tar meg en del små måltid i stedet for å spise store måltid. For å holde sulten borte fungerer nok store næringsrikende måltid eller sånn som jeg gjør det - små måltid oftere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv lavkarbo en periode. Det kan være pga karbohydratene at du blir veldig fort sulten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Prøv lavkarbo en periode. Det kan være pga karbohydratene at du blir veldig fort sulten.

Jeg har spist lavkarbo i over tre år tilsammen. Det endrer ingenting. 

Anonymkode: 69ce5...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hapi

Spiser du det du har lyst på, og når du er sulten? Har du spist kjøtt og fisk uten at det har funket? Har du prøvd å kutte ut kornprodukter og melkeprodukter? Antagelig har du vel det siden du har prøvd "alt". Syns det er synd at ikke legen tar deg alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

kan du ha noe matintoleranse av noe slag? Noe mat du er spesielt sugen på? Jeg gikk og var sulten hele tiden en periode, men etter at jeg kuttet ut diverse ting så ga suget seg. Bor du alene?  Det kan være vanskeligere å følge vanlige rutiner når en er singel, måltidene sklir fort ut. Det kan også gå ut over sulten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg hadde det samme på starten av skoleåret. Måtte spise flere brødskiver i hver eneste pause og magen begynte å rumle bare et kvarter etter matinntak. Jeg startet faktisk å faste i helgene, for da trekker magesekken seg litt sammen og man blir ikke så fort sulten. I tillegg drikker jeg massemassemasse vann og sukkerfri saft når jeg er på skolen, gjerne en flaske på 1 liter, som vil fylle opp magen, og prøver å holde meg vekk fra brødskiver og sånne ting, og heller spise ting som kyllingfilet og proteiner som holder meg lengre mett. 

Anonymkode: 81e28...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å være skeptisk til sånn "jeg er sulten, spiser ingenting"-innlegg, men her må jeg si at dette høres IT som et reelt problem som du virkelig har forsøkt å løse. Føler med deg!

Legger du på deg? Hvis ikke kunne man jo mistenke bendelorm eller et eller annet gastrointestinalt problem. For det høres jo ut som du spiser veldig mye. 

Når startet dette? Kan du sette det i sammenheng med noe? Og hvor lenge har det pågått? Er du fysisk aktiv? Kan du ha høyt stoffskifte (spiser mye, men er slank - har du mye uro)?

Bare en helt annen ting. Basert på innlegget ditt der du beskrev hva du spiste dagen før, virker det som om du spiser en del mellom måltidene også. Altså, en halv agurk her, to gulrøtter der, litt tomatsuppe fra kjøleskapet. Kan det tenkes at du i tillegg til å være sulten, har lagt deg til noen uheldige spise(u)vaner som opprettholder/forsterker sulten din? Eller legger til en psykologisk sult? Jeg vil anbefale deg å kun spise måltider, der du faktisk setter deg ned med en tilberedt og planlagt matmengde på et fat foran deg. Å stå oppreist mens man spiser er en uting, og jeg ser litt for meg at du står ved kjøleskapet og tar "litt". 

Hvis du er sulten, spis måltid. Gulrot og noen skjeer suppe er ikke måltid. Det er småspising, og kan forsterke sultfølelsen, i tillegg til å gjøre deg mentalt og atferdsmessig vant med å spise litt hele tiden. 

Du sier du ofte starter med å spise lite fordi du ønsker å begrense deg. Slutt med det. Spis en raus, mettende og god frokost. Planlegg ditt neste måltid og spis dét, ikke en gulrot, når du blir sulten. Du trenger avgrensede måltid slik at du får anledning til å få nye vaner og lære deg å mestre sult, tror jeg. Og igjen; ikke spis stående. Tilbered en tallerken og sett deg ned. 

(Dette er virkelig godt ment, altså. Vet aldri hvordan man blir oppfattet på kg. Jeg kan ha misforstått problemet ditt og komme med håpløse råd, men det er i alle fall ment som konstruktive innspill. Holder også fast ved at dette både kan være somatisk OG mentalt.)

Anonymkode: 39a12...f94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker dette rett etter en eksamensperiode. I eksamensperioden dytter jeg i meg mat, og etterpå krever magen mat gjennom nesten hele døgnet. For meg dreier det seg kun om at jeg må tilpasse meg til et mindre matinntak. 

Dersom det er slik hele tiden for deg er det nok det lureste å oppsøke lege. Det finnes jo faktisk medisinske tilstander der man mangler metthetsreguleringen. Dette er fryktelig sjeldent, men man kan ikke utelukke det helt. 

Anonymkode: 50a62...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du drikker for mye. Vi får også væske fra mat. Så du trenger vel ikke mye mer enn 1 liter utenom. Om man ikke er veldig aktiv selvsagt. Drikker man for mye skyller man vel vekk næringsstoffer og salter? Nå kan jeg ingenting om dette, så rett meg om jeg tar feil. Men ville bare nevne det. 

Stemmer for legen, men først bruker du et par dager på å skrive ned alt det du spiser hver dag. Viser du matdagboken til legen har du litt mer å gå på i tilfelle de ikke tar deg seriøst. 

Anonymkode: c74cb...4ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du drikker for mye. Vi får også væske fra mat. Så du trenger vel ikke mye mer enn 1 liter utenom. Om man ikke er veldig aktiv selvsagt. Drikker man for mye skyller man vel vekk næringsstoffer og salter? Nå kan jeg ingenting om dette, så rett meg om jeg tar feil. Men ville bare nevne det. 

Stemmer for legen, men først bruker du et par dager på å skrive ned alt det du spiser hver dag. Viser du matdagboken til legen har du litt mer å gå på i tilfelle de ikke tar deg seriøst. 

Anonymkode: c74cb...4ca

Skyller vekk næringsstoffer og salter? 

Anonymkode: 50a62...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med dette i mange år. Viste seg å være for mye mavesyre.

Anonymkode: 908f9...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor overvektig er du? Hvis du er veldig overvektig, er kanskje en slik slankeoperasjon hvor de opererer magesekken mindre en mulig løsning.

Anonymkode: 7fdd7...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis du drikker så mye vann i tillegg til maten og mellommåltidene, så blir vel magesekken kanskje litt utvidet? Og hvis den er veldig stor, så vil den jo bare kreve mer og mer hele tiden for å være full, og dermed kommer sultfølelsen. 

Hvis du roer ned litt på vannmengden, og kutter litt i kostholdet for en periode, så vil magesekken kanskje trekke seg litt sammen og ikke kreve så mye for å få metthetsfølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...