Gå til innhold

Dere andre som er sultne hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å takle sulten? Har dere noen gode knep for å greie å fungere bedre i hverdagen?

Håper på gode svar, for jeg kan ikke være alene  om dette  problemet?

Anonymkode: 69ce5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaffe.

EDIT: Drikker mye. Mye kaffe. Om kveldene te. Du venner deg fort til mindre kalori inntak. Lykke til :)

Endret av Tryingmybest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tryingmybest skrev:

Kaffe.

EDIT: Drikker mye. Mye kaffe. Om kveldene te. Du venner deg fort til mindre kalori inntak. Lykke til :)

Ja helt enig i den. Kaffe hjelper meg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tryingmybest skrev:

Kaffe.

EDIT: Drikker mye. Mye kaffe. Om kveldene te. Du venner deg fort til mindre kalori inntak. Lykke til :)

Takk for tips, men kaffe gjør magekrampene verre. Hva mener du med at jeg fort venner meg til mindre kaloriinntak? I forbindelse med slanking? Jeg slanker meg ikke. 

Anonymkode: 69ce5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, men kaffe gjør magekrampene verre. Hva mener du med at jeg fort venner meg til mindre kaloriinntak? I forbindelse med slanking? Jeg slanker meg ikke. 

Anonymkode: 69ce5...049

Beklager. Gikk ut i fra at det var i forbindelse med slanking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er litt tabu, og det er ihvertfall ikke det sunneste du kan gjøre, men for meg hjelper det å spise sjeldnere. Spiser jeg frokost er jeg sulten hele dagen og blir liksom aldri mett. Dropper jeg frokosten og kanskje også lunsj, er jeg ikke sulten. 

Eller drikker et stort glass melk når sulten melder seg, da klarer jeg meg gjerne et par timer til. 

Anonymkode: 5934b...1cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Tryingmybest skrev:

Beklager. Gikk ut i fra at det var i forbindelse med slanking

Jeg tenkte ikke på det, men burde selvfølgelig ha presisert at det ikke dreier seg om slanking når jeg skrev hovedinnlegget :)

Anonymkode: 69ce5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet det er litt tabu, og det er ihvertfall ikke det sunneste du kan gjøre, men for meg hjelper det å spise sjeldnere. Spiser jeg frokost er jeg sulten hele dagen og blir liksom aldri mett. Dropper jeg frokosten og kanskje også lunsj, er jeg ikke sulten. 

Eller drikker et stort glass melk når sulten melder seg, da klarer jeg meg gjerne et par timer til. 

Anonymkode: 5934b...1cc

Jeg gjør noe av det samme. Synes på mange måter det er lettere å takle sulten når den stemmer overens med virkeligheten. Da kødder den ikke like mye med hjernen min, men det er jo ikke sunt å hoppe over måltider på den måten. 

Anonymkode: 69ce5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hapi

Hvis du er sulten kan det jo være fordi du trenger mat? Kanskje du spiser noe som ikke er mettende, at du ikke får nok protein for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo absolutt ikke sunt ut.

Kanskje du faktisk trenger mer mat? Jeg har for eksempel gått ned i kaloriinntak, men jeg er aldri sulten. Merker det godt hvis jeg har spist litt lite en dag.

Synes du skal lytte til kroppen. Hvis du ikke slanker deg så ser jeg i hvert fall ikke poenget med å gå rundt å være sulten hele tiden.

Anonymkode: b8fa1...69e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva jeg spiser og hvor mye; sulten er like intens uansett. Det roer seg mot slutten av et måltid, dersom måltidet er stort nok, men så setter det igang igjen mellom 5 og 10 minutter etter at jeg er ferdig med å spise.  Da er jeg like sulten igjen. Jeg slanker meg ikke (selv om jeg egentlig burde), men kan jo uansett ikke spise ubegrenset. Og jeg lover dere, jeg spiser ikke for lite, jeg spiser mye mer enn jeg burde. 

 

 

Anonymkode: 69ce5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du på en typisk dag da? 

Anonymkode: db0b6...4dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle hva jeg spiser og hvor mye; sulten er like intens uansett. Det roer seg mot slutten av et måltid, dersom måltidet er stort nok, men så setter det igang igjen mellom 5 og 10 minutter etter at jeg er ferdig med å spise.  Da er jeg like sulten igjen. Jeg slanker meg ikke (selv om jeg egentlig burde), men kan jo uansett ikke spise ubegrenset. Og jeg lover dere, jeg spiser ikke for lite, jeg spiser mye mer enn jeg burde. 

 

 

Anonymkode: 69ce5...049

Da tror jeg du burde dra til legen. Dette er ikke normalt! Jeg er også sulten "hele tiden" men for meg betyr det hver tredje time og jeg blir god og mett av måltidene jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle hva jeg spiser og hvor mye; sulten er like intens uansett. Det roer seg mot slutten av et måltid, dersom måltidet er stort nok, men så setter det igang igjen mellom 5 og 10 minutter etter at jeg er ferdig med å spise.  Da er jeg like sulten igjen. Jeg slanker meg ikke (selv om jeg egentlig burde), men kan jo uansett ikke spise ubegrenset. Og jeg lover dere, jeg spiser ikke for lite, jeg spiser mye mer enn jeg burde. 

 

 

Anonymkode: 69ce5...049

Hm,så rart.

Støtter at du burde ta deg en tur til legen.

Anonymkode: b8fa1...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter også å ta en tur til legen og høre med ham/henne. Sover du godt? For egen del merker jeg mer sult når jeg er trøtt, men ikke i nærheten av så ille som hos deg, Ts. Det hørtes jo veldig ille ut. Får du i deg nok væske? Håper uansett du finner ut av det :) 

Anonymkode: ab8e0...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du det kroppen DIN trenger? Mange bannlyser feks karbohydrater, men jeg trenger det for å føle meg ordentlig mett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde det sånn som deg tidligere; var sulten hele tiden og gikk rundt og småspiste hele dagen. Det som hjalp meg var å innføre 3 faste måltider hver dag med nok fett. Har alltid hatt litt fettfobi, men skjønte fort at det var fettet i maten som holdt meg mett lenge. I tillegg har jeg erfart at sultfølelsen ikke er farlig, det er ikke slik at den øker og øker, den kommer i bølger og i neste øyeblikk er den borte. 

 

Anonymkode: 65f4e...c40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva spiser du på en typisk dag da? 

Anonymkode: db0b6...4dd

Jeg har prøvd alle mulige kosthold, dietter og kombinasjoner, uten at ting endrer seg. Det eneste jeg vet er at rug gjør problemet ti ganger verre, så det holder jeg meg helt unna. 

Jeg har ingen typiske dager lenger, for jeg starter som oftest opp med ambisjoner om å spise lite, men ender med mye mer. Men her er hva jeg spiste i går:

Frokost:

To ostesmørbrød av grovbrød (80% grovt mel) med pesto og ristede valnøtter, en stor salat og yoghurtdressing. Vann. 

Lunsj:

En stor porsjon falaffel, bakte rotgrønnsaker, hummus, salat og tzatziki. Et glass eplejuice. 

Middag:

Halvannen porsjon med linsekarbonader, poteter, erterstuing, kokt blomkål/gulrot, brun saus og tyttebær. Vann. 

Kveldsmat:

Tre grove knekkebrød (100% fullkorn + gresskarkjerner), smør, to kokte egg, agurk og tomat. Et glass biola. 

I tillegg spiste jeg i mellom måltidene en avakado, to rå gulrøtter, en banan, noen stilker stangselleri, et glass biola, en kopp med tomatsupperester fra kjøleskapet, ca en kvart agurk, en neve mandler, et par kopper te med honning og en del vann. Jeg drikker som oftest mellom 3 og 4 liter på en dag, så også i går. 

 

 

 

Anonymkode: 69ce5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, peppermyntete skrev:

Da tror jeg du burde dra til legen. Dette er ikke normalt! Jeg er også sulten "hele tiden" men for meg betyr det hver tredje time og jeg blir god og mett av måltidene jeg spiser.

Jeg har vært hos legen. Eller, hos mange leger. Alle sier det er normalt å være "litt sulten innimellom", og så er vi liksom ferdige med temaet.

Jeg har betalt selv og fått kostplan satt opp av tre ulike ernæringsfysiologer og fulgte disse i langt tid, men det utgjorde ingen forskjell. 

Anonymkode: 69ce5...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...